Warlords of Draenor: Jurnal de Schimbări Beta

VREI SI TU ÎN BETA? HAI LA CONCURS!

Unele lucruri refuză să îngenuncheze în faţa timpului, încercând clipă de clipă eludarea dispariţiei. World of Warcraft se numără printre jocurile online cu un capital temporal incredibil — 10 ani, un deceniu de MMO marca Blizzard — şi o bază de jucători uriaşă, încă foarte activă. Totuşi, WoW se află într-un punct critic, similar cu poziţia balenei blocate în nisip: animalul este maiestuos şi inteligent, dar fără ajutor extern se striveşte sub propria greutate. Cum Mists of Pandaria a fost orice, dar nu o mâna de ajutor stilistic pentru universul Warcraft, producătorii au decis să revină la prezentarea fantasy caracteristică versiunii vanilla. Ba mai mult, eu aş spune că Warlords of Draenor — cea de-a cincea expansiune — are un feeling smuls din campania Orcilor, pe care o jucam de zor în WarCraft II: Beyond the Dark Portal.

Personal, am pierdut contactul cu World of Warcraft după The Burning Crusade, expansiune absolut delicioasă, bogată în lore bine scris şi definită de o realizare excepţională. Contrastul dintre Azeroth şi Outland era perfect, iar armonia evoluţiei de natură RPG-istică nu a mai fost egalată de atunci. Cât despre Warlords of Draenor, ei bine, nu ştiam prea multe înainte de beta, fiindcă singurul MMORPG ce mi-a atras atenţia serios în ultima perioadă este WildStar. Aşa că a trebuit să parcurg un changelog rezumat, înainte de a trage propriile concluzii — changelog important, ale cărui puncte cheie merită împărtăşite aici, măcar schematic.

  • Level cap ridicat la 100, noi talente de nivel 100;
  • Un continent nou, Draenor, dintr-un trecut paralel, lumea de origina a orcilor şi refugiul draenei (7 zone + 1 zonă PVP);
  • Modele grafice îmbunătăţite pentru personaje;
  • Hit, expertise, dodge şi parry sunt eliminate. Adăugarea de stats noi, ca de exemplu viteza de mişcare sau cleave;
  • Construirea şi îmbunătăţirea propriei garnizoane;
  • Scalarea stats-urilor armelor la un nivel mai uşor de asimilat;
  • Modificarea inventarului;
  • Schimbări majore în mecanicile de raid şi PvP;
warlords_of_draenor_image_01

Orc îmbunătăţit vizual. Acum cu mai multe vene!

Desigur, conţinutul nou presupune o multitudine de queste, armament proaspăt, lore şi personaje inedite — dar natura episodică a acestei incursiuni în beta nu îmi permite expunerea lor pe larg acum, căci primul meu contact cu tânăra expansiune s-a făcut în timpul redactării textului. Sintetizată, povestea face trimitere la momentul zero din istoria orcilor, când au fost contaminaţi cu sângele demonului Mannoroth. După evenimentele din Siege of Orgrimmar, Garosh Hellscream este ajutat de un aliat misterios să facă un salt în timp, pentru a împiedica contaminarea, formând astfel o hoardă invincibilă, Hoarda de Fier (The Iron Horde). Din punct de vedere tehnic, World of Warcraft: Warlords of Draenor face un pas minuscul înainte, prin rafinarea aspectului raselor originale, deşi nu văd ce s-ar mai putea mulge din engine fără o conversie totală. Cumva, este acelaşi WoW din memoria mea, fără să fie la fel.

warlods_of_draenor_screenshot_01

Într-un loc familiar, pe un mount bestial, la nivel 90 (cu erou pre-made).

Jucătorii veterani ştiu exact la ce să se aştepte de la expansiune. Mai mult decât atât, cunoscătorii RTS-urilor Warcraft old-school au şi ei un cuvânt de spus acum, ceea ce îmi bucură oasele ludice bătrâne. Eu am prins un moment al zilei dominat de restartări ale serverului, dar acest weekend îmi va permite experimentarea garnizoanelor, mecanica de joc care mi-a stârnit cel mai puternic interesul. Desigur, preţuită comunitate Nivelul 2, vom face asta împreună…To be continued.

ȘI CUM ZICEAM… HAI LA CONCURS!

 

7 Comments

  1. Ziskele iulie 19, 2014
    • Aidan iulie 19, 2014
    • Ziskele iulie 19, 2014
  2. Ioan Mihai iulie 19, 2014
  3. Radu iulie 19, 2014
  4. DeusEx iulie 19, 2014
  5. KiMO iulie 23, 2014

Leave a Reply