Intraţi în terifianta lume Scorn
Nu îmi plac first person horror-urile. Pentru mine, acest nou stil, este cel mai grav lucru pe care acest gen de jocuri l-a păţit, în toată istoria sa. Din toate aspectele, mai rău mă enervez când văd aşa ceva pe piaţă. Însă nu şi de data aceasta! Dacă demo-ul pentru Resident Evil 7 m-a făcut să zic „am să îi acord o şansă”, Scorn este al doilea titlu ce mi-a scos din gură acele cuvinte.
Cu o lansare plănuită pentru anul 2017, Scorn este un first person horror, creat de cei mai buni prieteni ai noştri, sârbii, mai exact, un studio pe numele său, Ebb Software. Gameplay-ul este o combinaţie strălucită de puzzle-uri şi joc de arme, totul în compania unui mediu înconjurător populat de creaturi parcă scoase dintr-o colaborare a lui Ridley Scott cu Clive Barker. Alien şi Everville, Prometheus şi Hellraiser, înţelegeţi voi! Nu toate sufletele întâlnite vor vrea să te eviscereze pentru a-ţi face de ruşine orice progres realizat, multora nepăsându-le dacă exişti sau nu. Însă, dacă îi prinzi pe aceşti locatari într-o stare mai proastă, cel mai probabil vor dori să te dezbrace complet de carne.
Toată povestea se va desfăşura în timp real, fără cut-scene-uri ce ţi-ar distrage atenţia de la lumea hidoasă, pulsativă, ce se scurge în jurul tău. Fiţi atenţi în tot acest timp, deoarece jocul nu vă va acorda o a doua şansă, în cazul în care veţi rata ceva imporant de-a lungul călătoriei. Totul va avea un motiv şi un scop – trebuie doar să îţi dai seama despre ce este vorba.
„Încercăm să creăm un disconfort atât de intens, ce te va duce cu gândul la ideile şi tematica jocului foarte des, chiar şi după ce ai atins concluzia.” ne transmite Ljubomir Peklar, șef al echipei Software din cadrul Ebb.
Mediile înconjurătoare sunt lucrate manual, secţionând ferm tendinţa procedurală, în timp ce povestea, oferită prin intermediul gameplay-ului, naraţiunii non-lineare şi a puzzle-urilor la scară mare, transformă Scorn într-un spectacol de groază impresionist, cu un caracter impresionant şi imaginativ. Sau cel puțin așa se vrea.
Pentru a putea administra această vastă lume, dar şi pentru a putea oferi jucătorilor accesul cât mai rapid, cei de la Ebb Software vor lansa titlul în două părţi, prima (intitulată „DASEIN”) urmând a vedea lumina zilei în 2017. Pentru mai multe detalii vă ofer website-ul oficial al jocului, alături de pagina sa din Steam Greenlight, unde îi puteţi susţine, în cazul în care doriţi să vedeţi această idee adusă la viaţă!
6 Comentarii
NiRaSt
ca sa-l citez pe total biscuit: „Nope! Nope! Nope! Nope! „
gigi kent
interesant! Par motive „alien” si ceva Prey I.
Tormentor
„Nu îmi plac first person horror-urile. Pentru mine, acest nou stil, este cel mai grav lucru pe care acest gen de jocuri l-a păţit, în toată istoria sa.” – ar trebui să îți reîmprospătezi memoria și să te întorci în anul 2001 când a apărut Undying, un FPS care era într-adevăr orientat spre acțiune dar care încă rămâne unul dintre cele mai bune jocuri cu temă horror care ai să le vezi vreodată.
Taar
Salut! Frumos exemplu! Undying a fost un joc placut. Pentru mine, a avut cateva momente, si o atmosfera tensionata cand actiunea avea loc in interior. La fel, mi-a placut si Dark Corners of the Earth din 2004. Dar diferenta era ca acest tip nu era definitoriu pentru gen. Or fi fost bune, dar Undying paleste in fata Resident Evil, Silent Hill, Parasite Eve, Siren, primul Dino Crisis etc etc. Mai bun exemplu era Fatal Frame sincer sa fiu. Era o mutatie interesanta a genului horror/survival.
Astazi? Orice altceva in afara de FPS fara arme in care alergi bezmetic sa te bag in dulapuri si cutii, este o mutatie. Sa nu uitam de jump scares. Azi horrorul se bazeaza mult mai mult pe jump scares fata de trecut. Unora le place, altora nu. Unii gasesc sensuri filosofice in astfel de jocuri, altii nu. Eu sunt in tabara ce si-ar dori ca acest substrat al „horror-ului” sa dispara mai repede. Fiindca atunci cand vorbeam cu prietenii de horror, imi spuneau experientele lor din Silent Hill 2. Acum imi spun de nu stiu cine care urla pe YouTube.
E genul meu preferat din industrie, si, personal, sunt foarte critic cand vine vorba de el. Ori e alba, ori e neagra. Insa mersi pentru comentariu! Trebuie sa recunosc, nu mi-a trecut Undying prin minte cand am scris stirea! Ce parere ai?
loom
new tool album confirmed
Aidan
New best comment on NIVELUL2 confirmed as well :))