S.T.A.L.K.E.R. 2 anunțat. Wait. What?
Cred că până la E3 o să ne săturăm de anunțuri surpriză și scurgeri roz (cineva să-mi scoată naibii culoarea asta din cap!). Hopa, S.T.A.L.K.E.R. 2!
Anunțul a venit fără ca eu să fi simțit vreun miros suspect din direcția Ucrainei sau că-mi crește a treia mână din ceafă. Cum ar fi să mă ia somnul în timp ce joc UT la 4 dimineața, dar să-mi întind mânuța cu două gheruțe peste cap și să-mi țin pleoapele ridicate încă o noapte. GODLIKE! Dar nu s-a întâmplat, așa că o să rămân incomplet toată viața.
CSG Game World, creatorii originalului S.T.A.L.K.E.R., n-au zis nimic nimănui (suntem vecini, nu-i frumos!), ci pur și simplu au lansat un site pentru S.T.A.L.K.E.R. 2, de unde aflăm că îl vor lansa în 2021. Atât.
În 2007, S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, ne-a luat surprindere, fiind primul FPS sandbox cu o mare ZONĂ de joc deschisă explorării în care totul funcționa așa cum te-ai aștepta, din punct de vedere al mecanicilor de joc, și nu prea, datorită zonelor contaminate care îți dădeau busola internă peste cap. Jocul a fost foarte bine primit atât de critici, cât și de jucători, fapt ce a determinat apariția a două continuări – S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky în 2008 și S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat în 2010. Ambele au fost la fel de bine primite, însă în 2011, spre surpriza tuturor, CSG Game World și-a închis porțile.
Sergiy Grygorovych, fondatorul studioului, a invocat atunci motive personale, iar o mulțime de meseriași au rămas în aer chiar în timp ce lucrau la al patrulea joc din serie. Totuși, compania în sine nu a dispărut, iar golul lăsat în urmă a fost umplut de producători din regiune precum Vostok Games (Survarium) și 4A Games (Metro: 20133 și Metro: Last Light), ale căror FPS-uri au călcat pe aceeași cărare nucleară, oferindu-ne scenarii post-apocaliptice asemănătoare.
În 2015, CSG Game World reînvie brusc și anunță un joc de strategie – Cossaks 3. A urmat un scandal care a implicat și Kickstarter, legat de utilizarea ilegală a unor asset-urilor și a numelui Stalker de către alt producător, iar apoi din nou liniște.
Liniștea a fost spartă ceva mai devreme de către Sergey Galyonkin, angajat Epic Games (apropo de UT, ca să vezi coincidență) și creator al serviciului SteamSpy, care a dat de înțeles că CSG a achiziționat licența Unreal Engine 4 pentru a realiza noul joc. Cum? Prin intermediul contului său de Twitter.
Dezvoltarea unui engine proprietar nu mai este rentabilă, iar UE4, ca o unealtă capabilă ce este, le va scurta timpul de producție. De un lucru suntem însă siguri: S.T.A.L.K.E.R. 2 va fi o experiență strict single-player, în spiritul originalului.
Leanooo, hai cu radiația aia odată, că mi se duce bronzul!
Sursa: polygon.com