ACȚIUNE! Săptămâna 8 – Noi Ordine: 60$/5 ore de joacă. (OUG ’86/2015)

Filmulețele, trailer-ele, prezentările și show-urile cu gust ludic, ale săptămânii cu numărul 8 – 2015.

Trailers/Pub:
Bloodborne
Bine-ai venit acasă vânătorule. Ce voci(!), ce grafică interesantă.

Sunless Sea
S-a lansat săptămâna trecută și a fost foarte bine primit de comunitate.

The Order: 1886
S-a lansat și el săptămâna trecută, dar, diferit de Sunless Sea, a fost îngropat de comunitate și de presa de specialitate… Ce clusterfuck! Ce telenovelă! Totul a început acum un an-doi, când producătorii au anunțat că jocul va rula în 24 de frame-uri pentru că vor să creeze o experiență cinematică. Rahatul mirosea tare încă de atunci, dar toată lumea a văzut cele câteva filmulețe ale jocului și a tăcut, sperând ca totul să iasă pe cât de bine arăta din teaser-e. Simțind (probabil) că nu au mare lucru sub capotă, producători au trimis titlul către review-eri dar i-au obligat pe toți să nu posteze recenziile până în ziua lansării. Pe alte canale (se pare) jocul a fost însă interceptat, jucat, înregistrat și postat frumușel pe Youtube. Surpriză, surpriză! Dacă te grăbești, în doar 5 ore de joacă, plus altele două, în care se derulează povestea, poți termina jocul. Care e oricum plin de QTE-uri și secvențe banale. The Order: 1886 nici măcar nu rulează în 1080p, pentru că vine cu bare negre verticale, este 21:9, pen’că… cinematic. O adevărată lecție de așa nu. Aveți mai jos, în dreptul categoriei Necurate/Inspiraționale, un interviu demențial cu „producătorul” jocului. Cel mai bun filmuleț al săptămânii, zic eu.

Homeworld 2 Remastered
Se lansează azi-mâine. Al doilea filmuleț este în 4K. Bine că nu au ales KKK.


The Book of Unwritten Tales 2
Prima parte m-a impresionat. Chiar de-un 9. Add-on-ul m-a dezamăgit cumplit. Mă întreb ce o să se întâmple cu doiul. Apărut săptămâna trecută.

Necurate/Inspiraționale:
Early Touch Screen Technology – Tomorrow’s World – BRITLAB – BBC
Ecrane cu touch cca. 1982. Magie!

Interview with a „Ready at Dawn” developer [The Order: 1886]
Un interviu mai bun chiar și decât cel luat inginerului de la Nvidia. Cu dedicație pentru Aidan, care, am înțeles că se regăsește oarecum în hohotele acestui personaj.

Frag-o-Matic 17 – Quake
Ce idee interesantă. FoM este un turneu în cadrul căruia profesioniștii își testează limitele în mijlocul unor arene cu nume ciudate ca: League of Legends, Counter-Strike: Global Offensive, Starcraft 2, Hearthstone și așa mai departe. Anul acesta, însă, cineva a pus la bătaie 800 de euro si a invitat toți participanții să se ia la trântă în mai vechiul coloseum numit Quake. Dintre toți cei care s-au înscris doar unul juca activ titlul, dar, cu toate astea, a ieșit un show frumos. Găsesc interesant cum la început nici măcar nu apăsau butonul de jump, deși puteai să le recunoști abilitățile. Felul în care calculau impecabil unde o să ajungă o rachetă și când. Cum intuiau unde o să se ducă adversarul și așa mai departe. După care, câteva meciuri mai încolo, deja țopăiau tipic și deprinseseră mecanici avansate de joc. Finala mică (clipul cu numărul 2) arată cu totul altfel decât primele meciuri. Finala mare a fost cam debalansată pentru că în Quake, odată ce treci peste un anumit… prag, foarte rar se mai întâmplă să pierzi în fața jucătorilor care încă nu l-au atins.



Săptămânale/Bilunare:
Extra Credits
No Gendered Mechanics – How Genre Stereotypes Limit Games and Players

Lângă subiectul cald și interesant, Extra Credits ne mai povestește și despre un joc de tip Hidden Object, cu zombi, de care nici nu știam că am nevoie. L-aș juca obsesiv.

Fable Legends – The Challenges of Asymmetric Multiplayer
Despre ce face Fable Legends deosebit. Am fost atât de puțin interesat de subiect încât au reușit să mă surprindă. Ideea din spatele jocului îmi pare una foarte bună, acum că mi-a fost prezentată cu cap. Dar oare vor reuși să o scoată la capăt?

Zero Punctuation – Grim Fandango
Boala remake-urilor l-a atins și pe Yahtzee, în zonele rușinoase, se pare, că tare mai e supărat.

Honest Game Trailers – Gears Of War
Lost and found?

React:
Teens React – The Last of Us: Part 2

Canalul React și seria lor, Teens React to Outlast, m-a făcut să înțeleg care e rostul filmulețelor de tip playthrough – care prezintă un întreg joc. Un trend care nu credeam că va face vreodată sens pentru mine. Adică… de ce nu te-ai juca, în loc să privești cum altcineva parcurge tot jocul pe Youtube? Cum nu aveam de gând să pornesc vreodată Outlast, dar tinerii prezenți aici îmi sunt dragi… dintr-o dată a făcut sens. Nu am jucat dar am văzut, am învățat ceva și m-am și distrat, pentru că am apreciat anturajul. OK! Zic. Dar la The Last of Us nu mă uit!

Kids Play – Super Meat Boy
Ce interesant. Dacă alegem copii mai mici ca și vârstă, reacțiile devin din ce în ce mai naturale, mai ușor de privit, mai plăcute. Super Meat Boy, în compania unor kinderi de maximum 14 ani, este alegerea perfectă. Foarte bun episod. 100% maaaaaad and angry!!!

TableTop – Dead of Winter
Cel mai bun episod al noii serii. Ajutat de niște invitați deosebiți și de un boardgame… Doar privindu-l și o să simțiți tensiunea. Dacă-l încercați în realitate o să vă urâți prietenii după o partidă, dar dacă aveți puterea să-l reluați o să învățați să apreciați atât jocul cât și pe cine aveți lângă voi.

Kotaku Highlight Reel – #82, 83 & 84.
GTA 5 ar putea fi numit GOTY trei ani la rând. În 2013, pentru varianta PS360, în 2014, pentru PS4 și One, și în 2015, (probabil) pentru versiunea PC. Jocul nu încetează să mă uimească.



Game/Show | PBS Digital Studios – Why are NPCs still racist?
Cred că în următorii 2-3 ani vom avea parte de multe astfel de discuții, despre stereotipuri, rasism, sexism și așa mai departe. E un lucru bun. Jocurile cresc o dată cu noi, poate copiii noștri vor avea parte, lângă cele duse cu capu’, de la fel de multe titluri… culte.


5 Comentarii

  • Radu
    Publicat februarie 24, 2015 6:59 pm 0Likes

    baieti, voi n-ati auzit de porcu care a sters personajele unia de-a 5-a din destiny prin shareplay?

  • DeusEx
    Publicat februarie 24, 2015 7:21 pm 0Likes

    Oare sunt singurul care uraste din suflet QTE? Mi se pare inca una din tampeniile mostenite de la console

    • D3F3
      Publicat februarie 24, 2015 7:44 pm 0Likes

      E o dovada de lene. Vrei sa faci un moment super in joc, dar din punct de vedere al mecanicilor jocul tau e la pamant? Nicio problema QTE la datorie.

      Dar exista si jocuri care fac QTE foarte bine. In God of War datorita lor cand iti bagi sabia intr-un monstru de 50 de metrii si incepi sa il diseci, chiar se simte ca Kratos ii da blana.

  • Caleb
    Publicat februarie 25, 2015 5:14 pm 0Likes

    Dac-o iei cu QTE-uri, cred că au fost inventate de Bank Panic http://i.ytimg.com/vi/ej3mpTIxYOw/maxresdefault.jpg şi jocuri precum Guitar Hero sau Patapon pe aia se bazează.

    În Tomb Raider sunt enervante, în GoW erau bine gândite.

Adaugă un comentariu