Battlefield V – Campanie Single-player, Noi Moduri Multiplayer și Expansion-uri Gratuite După Lansare

Battlefield V ni s-a arătat, iar trailer-ul campaniei single-player ne face să îl bănuim viu colorat, exploziv și cât se poate de antrenant. Un motiv suficient de bun pentru fanii francizei Battlefield să arate cu degetul către concurentul ei mai mult sau mai puțin direct, și să râdă pe sub nas.

De când s-a aflat că următorul joc din seria Call of Duty: Black Ops (IIII) nu va avea o campanie solo, aceasta fiind înlocuită cu un mod de joc Battle Royale intitulat Blackout, fanii francizei s-au împărțit în două tabere. De o parte, îi avem pe cei care așteptau cu nerăbdare să joace mai ales modul single-player, iar de cealaltă, pe cei care erau interesați mai ales de modurile multiplayer, inclusiv Zombie. La prima vedere, decizia de a renunța la campania solo în favoarea unui mod de joc ce a devenit popular odată cu Fortnite și Player Unknown’s Battlegrounds, este una care scutește publisher-ul Activision și studioul Treyarch de o cheltuială în plus. Totuși, să nu uităm că multiplayer-ul este, de fapt, vaca de muls a seriei, iar cei care cumpără jocurile mai ales pentru modurile sale de joc online alcătuiesc majoritatea covârșitoare. Calculul lor a fost destul de simplu – renunți complet la campanie și redirecționezi resurselele rămase către multiplayer, pe care îl faci mai stufos, inclusiv prin includerea unui mod de joc care se bucură de succes la ora actuală. Ulterior, câștigi și mai mult de pe urma jocului taxând conținutul ce îi va fi adăugat după lansare, conținut care a venit mereu sub formă de hărți și echipamente noi pentru multiplayer.

Eu, unul, cred că putem trăi fără o campanie solo până la anu’, când următorul Call of Duty va reveni la vechile obiceiuri. Apoi, sunt sigur că fanii francizei, în speță cei care au strâmbat până acum din nas în fața unor jocuri precum Fortnite și PUBG, considerându-le probabil prea puțin „militare” pentru gusturile lor, vor pica în „capcană”, știind că în Battle Royale-ul lor vor putea încălța bocancii eroilor preferați.

În cazul în care l-ați ratat sau pur și simplu vreți să vă împrospătați memoria, filmul evenimentului prin care am aflat detaliile despre Call of Duty: Black Ops 4, chiar de la producătorii acestuia, poate fi urmărit aici.

Iar acum, Battlefield V

În orice caz, la scurt timp după ce Activision și Treyarch ne-au făcut cunoscută oferta Call of Duty: Black Ops 4, publisher-ul EA și studioul DICE s-au grăbit să ne facă cunoștință cu Battlefield V. Decorul – Al doilea război mondial. Și de ce nu? Doar avem atât de multe teatre de operațiuni insuficient exploatate până acum în jocuri!

Așadar, Battlefield V va avea campanie single-player. Putem răsufla ușurați. Pe modelul celei din Battlefield 1, modul single-player ne va purta prin diverse povești de război distincte, una mai diferită decât cealaltă din punct de vedere al teatrului de operațiuni în care se vor petrece, precum și al eroilor din perspectiva cărora le vom parcurge. Una dintre ele se numește Nordlys și își concentrează eforturile în jurul unei tinere norvegience, care se alătură rezistenței ce luptă împotriva ocupației naziste. Acțiunea se va petrece în munții Norvegiei, mult deasupra Cercului Arctic, iar despre eroină am aflat că va plăti un preț de neimaginat. Producătorii au subliniat că în cazul respectivei povești de război lupta este una personală și brutală, căci totul se rezumă la salvarea propriei familii, iar eu am deja vaga bănuială că va pierde ceva mai mult decât o mână.

Celelalte povești de război ne vor purta prin Grecia, Franța, Nordul Africii și orașul Rotterdam, pe care îl vom putea admira în pas alergător, exact așa cum arăta după nenumăratele bombardamente care aproape l-au șters de pe hartă.

În ceea ce privește multiplayer-ul, modurile de joc care implicau lupte la scară largă și au avut succes la publicul jucător în ultimele sale iterații, începând cu Battlefield 3, vor exista și în Battlefield V. Noutățile notabile se numesc Combined Arms și Grand Operations.

Modul de joc Combined Arms va permite unui grup de până la patru jucători să parcurgă misiuni în mod cooperativ, similar raidurilor cu obiective multiple din jocurile Destiny. Pe sistemul „forțează-ți norocul”, echipa va putea alege între a se angaja în atingerea obiectivului final sau să se retragă cu tot ceea ce a agonisit până în acel punct.

Al doilea mod de joc, Grand Operations, înseamnă încleștări masive cu 64 jucători pe hartă, ce se vor desfășura de-a lungul a trei sau patru reprize individuale. Fiecare repriză reprezintă o anumită zi dintr-o bătălie fictivă. În prima zi, una dintre echipe poate avea misiunea de a apăra diverse piese de artilerie, în timp ce echipa adversă o are pe aceea de a le distruge. Numărul pieselor de artilerie care rămân întregi la finalul reprizei, ar putea influența semnificativ deznodământul celei de-a doua și așa mai departe. Dacă la finalul celei de-a treia reprize dintr-un meci de tip Grand Operations scorul este egal, se declanșează o repriză suplimentară de tip „sudden death”, în care fiecare jucător dispune de o singură viață.

De schimbări și mai interesante vom avea însă parte la capitolul gameplay, care va fi influențat de resursele disponibile și uzură, atât în single-player, cât și în multiplayer. Mecanica de joc este similară celei utilizate în modurile de joc de tip Battle Royale actuale (uite că nici Battlefield nu a „scăpat” cu totul de „boala” momentului), în care una dintre echipe o epuizează sistematic pe cealaltă, producând pierderi și degradări continue ale resurselor. La revenirea în joc, după ce ai fost secerat de gloanțe, s-ar putea să nu mai ai la îndemână resursele cu care ai căzut mai devreme la datorie, iar curățarea mai multor adversari din imediata ta vecinătate, apoi percheziționarea lor în vederea obținerii unui surplus de muniție, s-ar putea să nu fie o idee tocmai rea înainte de a merge mai departe. Conceptul de joc a fost botezat War of Attrition de către cei de la DICE, care mizează, în special în multiplayer, pe o experiență mai imersivă și cinematică decât în cazul jocurilor de tip Battle Royale precum PUBG și Fortnite, în spiritul caracteristic seriei. Iar la cât de imersive sunt deja partidele multiplayer din Battlefield 4, de exemplu, sunt sigur că nu vor întâmpina niciun fel de problemă.

În Battlefield V, așadar, va trebui să avem mai mare grijă de propria sănătate și muniție, aspecte care vor influența într-o mare măsură modul în care vom aborda un anumit obiectiv la nivel tactic. De asemenea, în vederea evitării unui nesfârșit șir de atacuri sinucigașe, care nu i-ar duce mai departe de sârma ghimpată ce apără tranșeele adversarului, jucătorii vor fi nevoiți să înțeleagă importanța fortificării unei poziții, retragerile calculate și coordonarea manevrelor defensive. Jucătorii vor putea așeza saci cu nisip, construi diverse structuri de apărare, inclusiv cuiburi de mitralieră, și chiar muta echipamente pe câmpul de luptă, tractându-le. Prin urmare, cooperarea și comunicarea între jucători va fi mai importantă ca niciodată. Sandbox, tată!

Noutățile în materie de gameplay, ce pare mult mai rafinat, sunt multe, iar o parte dintre ele sunt vizibile chiar în trailer-ul de mai sus. În Battlefield V putem trage din aproape orice poziție, indiferent în ce direcție este îndreptată arma. Fie că se întâmplă în mijlocul unui salt, în alunecare sau cădere, dacă ai apăsat pe trăgaci, gloanțele pleacă. Că se duc pe apa sâmbetei în niște trepte, asta este altceva. Tot ca o noutate, vom putea prinde din aer grenadele aruncate de adversar și să le trimitem înapoi. Putem chiar să tragem în ele, când nici nu au apucat bine să zboare, provocând mici carnagii. La rândul lor, majoritatea clădirilor pot fi distruse în mod realist, iar vehiculele, fie ele terestre sau aeriene, vor juca din nou un rol important în bătălii.

Clasele de personaje din perspectiva cărora vom putea alege să participăm la măcelul de pe serverele online vor fi, din nou, tot patru – Assault, Medic, Scout și Support. Sistemul de progresie va fi similar celui din Battlefield 1, însă în Battlefield V, după ce am creat un soldat și l-am adăugat în propria Companie, îl putem personaliza în fel și chip. Îi putem alege inclusiv sexul. Mai lung, mai lat…

Fără Premium Pass și cutiuțe cu loot?

După ce au stârnit furia jucătorilor cu Star Wars Battlefront II, în încercarea de a-l monetiza la sânge fără a se gândi și la binele lor, cei de la EA ne fac o surpriză cât se poate de plăcută cu Battlefield V. Clasicul Premium Pass, mărețul add-on care oferea acces contra-cost la hărți și arme noi după lansarea jocului, a fost eliminat. Hărțile, armele și modurile de joc ce-i vor fi adăugate ulterior, vor fi gratuite pentru toți posesorii jocului de bază. Rolul add-on-urilor ce vor putea fi cumpărate cu bani reali, va fi unul pur estetic.

S-ar putea să existe însă o șmecherie. La urma urmei, vorbim despre EA, iar ei nu renunță atât de ușor la un obicei. Ceva trebuia să înlocuiască Premium Pass-ul, iar exemplul a venit din direcția mărețului Fortnite, care are o chestie intitulată Battle Pass. Fiecare sezon al jocului are propriul său Battle Pass, iar fiecare bilet de acces la luptă (în traducere liberă) te răsplătește cu o serie de provocări unice, precum și recompense, în eventualitatea în care le duci la bun sfârșit. Evident, provocările și recompensele sunt diferite de la un sezon la altul, iar acesta este exact modelul de business care ia locul Premium Pass-ul începând cu Battlefield V. Cei de la EA numesc serviciul Tides of War, iar acesta va fi lansat la o lună după apariția jocului pe piață. În locul unui sezon, Tides of War le oferă jucătorilor capitole prin care să zburde. Fiecare capitol va fi disponibil timp de două sau trei luni și va include evenimente multiplayer tematice, misiuni co-op și War Stories. Însă odată ce capitolul s-a încheiat, gata, el nu va mai putea fi parcurs din nou, aceasta fiind tocmai natura modelului jocuri-ca-serviciu.

Tides of War este, prin urmare, tot un fel de Season sau Premium Pass, dar împărțit în bucățele, mai ușor de digerat. Dacă până la urmă va fi pe bani, s-ar putea să nu ne mai placă chiar atât de mult. Altfel, sunt sigur că cei de la DICE au ales metoda ideală de a ține comunitatea aproape de joc, oferindu-le jucătorilor motive bune să se întoarcă pentru mai mult, exact atunci când ar putea considera că salata nu mai este proaspătă.

Evident, ar mai fi multe de spus despre Battlefield V, însă unii dintre voi au început deja să caște. Până pe 19 octombrie, când va fi lansat pentru PC, Xbox One și PlayStation 4, avem timp să tot aflăm noutăți despre el.

În plus, nu mai e mult până pe 9 iunie, când va putea fi încercat în cadrul evenimentului EA Play, ocazie cu care așteptăm niscaiva detalii vizuale în legătură cu noile moduri multiplayer.

Deocamdată, îmi place. Puțin îmi pasă că nu este în întregime fidel istoriei și realității vremii sau că încă mai există oameni care au impresia că femeile nu au ce căuta pe coperta unui asemenea joc – ba nu sunt destule, ba prea multe. În cazul meu, singurul lucru important este să mă distreze.

Hail Hydra!

 

Leave a comment