Review: Bound By Flame

Aproape orice ingredient, material sau obiect adunat din lumea jocului deserveşte unei „reţete” şi este folositor în îmbunătăţirea echipamentului – fie că vorbim despre elementele constitutive ale armurii ori componentele armelor. De exemplu, un mâner mai lung şi o lamă de contrabalansare îmbunătăţesc comportamentul toporului de luptă, în timp ce pe suprafaţa cuirasei se pot monta protecţii suplimentare. Atenţia la detalii şi gradul de personalizare mi-au depăşit aşteptările, BBF având (probabil) cel mai intuitiv şi inteligent sistem de crafting disponibil în vreun RPG modern.

Bound_By_Flame_Screenshot_03
Pantaloni de oţel: pentru că unele organe sensibile nu pot fi înlocuite.

Sistemul de combat este definit perfect prin expresia „pentru unii ciumă, pentru alţii mumă”. Inspirat din The Witcher 2 – unde cele două tipuri de atac se completau reciproc şi formau un balet strident al loviturilor acrobatice şi spectaculoase –, stilul abordat în Bound By Flame urmează parţial modelul celor de la CD Projekt, însă nu cu aceeaşi fineţe. Vulcan poate trosni monstruozităţile cu un atac rapid şi unul greu, noi combinaţii putând fi deblocate din arborii de talente Warrior (melee) şi Ranger (ranged/stealth). Apreciez metoda prin care producătorii au separat clasele: investirea punctelor primite după creşterea în nivel modelează rolul eroului, fie într-o clasă pură, fie într-una hibridizată. Arborele Pyromancer conţine vrăjile de foc, extrem de utile în luptă, aşa că încercaţi să nu îl ignoraţi! Pe lângă cele trei direcţii generale destinate evoluţiei personajului, Vulcan îşi poate îmbunătăţii abilităţile de bază, botezate Feats.

Bound_By_Flame_Screenshot_04
Oare cine îi pune coarne lui Vulcan?

Artistic şi tehnic, Bound By Flame este captiv într-o epocă apusă. Grafica este învechită, muzica lui Olivier Deriviere (altminteri un compozitor legendar!) induce o monotonie dureroasă, iar anumite erori de design sunt greu de trecut cu vederea, pornind de la personalizarea eroului şi terminând cu efectele directe ale anumitor dialoguri. Însă dificultatea ridicată – rezultată din tehnicitatea combat-ului, ferocitatea monştrilor şi brutalitatea boşilor gigantici –, colorează lumea jocului. BBF are nevoie de răbdare şi tutun, de experienţă şi pasiune curată pentru role playing. Francezii de la Spiders se află pe drumul cel bun, reuşind să atingă cu vârful degetelor pragul calităţii, sărind peste dezamăgirea provocată de Mars: War Logs. Cu o campanie lungă, o questă principală solidă, hărţi complexe şi zeci de misiuni secundare, Bound By Flame este o doză potrivită de dark fantasy – cel puţin până când vom avea parte de alte jocuri, mai bine închegate.

Bound By Flame este un RPG dark fantasy pe care fie îl iubeşti din prima clipă pentru ceea ce ştie să facă bine, fie îl deteşti pentru nenumăratele puncte slabe sau insuficient dezvoltate.

+ Sistem de crafting foarte bine pus la punct
+ Dificil dar cinstit