Call of Duty, dislike-urile, fanii şi PR-ul

Făcut public în cadrul acestei săptămâni, trailer-ul ultimei intrări în celebra franciză, Call of Duty: Infinite Warfare, a fost întâmpinat cu reacţii mixte, predominant negative. Directorul executiv al Activision, Eric Hirshberg, a simţit nevoia de a oferi publicului un comunicat oficial de presă.

„În primul rând pasiunea gamerilor trebuie iubită. Aceasta este o industrie unică ai cărei fani sunt la fel de incomparabili. Adorăm faptul că ei tratează seria ca pe un bun personal, având puncte de vedere foarte temeinice faţă de aceasta. Sunt foarte puţine francize dedicate entertainment-ului ce pot genera acest nivel de pasiune reuşit de Call of Duty…iar acest lucru este unul bun.

Call of Duty, dislike-uri, fanii şi PR-ul

În al doilea rând, suntem conştienţi de faptul că există persoane în cadrul comunităţii, nostalgice în privinţa războiului clasic, terestru. Pentru aceştia am creat Call of Duty Modern Warfare Remastered. Dar, în acelaşi timp, avem milioane de alţi fani ce doresc anual inovaţii în cadrul titlurilor noastre, iar Call of Duty: Infinite Warfare va satisface această dorinţă.

Partea bună este că am reuşit să oferim ambele experienţe într-un singur pachet, păstrând astfel comunitatea intactă. Desigur că putem observa opiniile pline de pasiune, însă în acelaşi timp ne uităm şi peste alte măsurători, realitatea fiind – chiar dacă este devreme – că numărul precomenzilor a pornit cu dreptul. Vizualizările trailer-ului sunt în continuă creştere iar raportul de „like per view” este cel mai pozitiv de până acum.”

Hirshberg a continuat să explice faptul că această situaţie nu este ceva nou, trailer-ul pentru Black Ops 2 având la momentul anunţării sale, cel mai mare număr de dislike-uri de până atunci. Cu toate acestea, a doborât recorduri peste recorduri ajungând cel mai de succes titlu al companiei. Imaginea de mai jos vă oferă raţia de like-dislike, pentru toate trailerele, în primele 24 de ore după lansarea celui pentru Infinite Warfare.

Call of Duty, dislike-uri, fanii şi PR-ul

După cum putem observa, diferenţa este notabilă între fiecare dintre titluri. Mai mult de atât, în zilele ce au urmat, numărul de dislike-uri a accelerat constant, ajungându-se în momentul de faţă la peste 400.000. După cum au punctat cei de la Forbes, raţia actuală i-a oferit acestui trailer, titlul de cel mai neapreciat video legat de gaming, de pe Youtube.

De notat faptul că acest val de neaprecieri nu este exclusiv dedicat americanilor, trailere-le localizate pentru Marea Britanie, Germania, Spania, Franţa şi Rusia, având parte de acelaşi tratament după cum puteţi observa în cele ce urmează.

Call of Duty, dislike-uri, fanii şi PR-ul

Chiar şi o privire rapidă asupra comentariilor de pe forumurile specializate sau chiar din secţiunea dedicată a Youtube, oferă o imagine de ansamblu asupra faptului că majoritatea celor ce şi-au exprimat opinia, sunt dezamăgiţi de tematica futuristică. Nu lipsesc comparaţiile cu Halo (Call of Halo) şi chiar Titanfall. Hirshberg însă, este încrezător în continuare.

„Avem mai mulţi jucători ce preferă Black Ops 3, setat în viitor cu boost-jumps şi arme fictive, decât orice alt titlu al francizei. Ceea ce ştim sigur este că nu am fi ajuns unde suntem astăzi dacă am fi continuat cu aceiaşi formulă învechită, fără a ne lua riscuri creative. Ziua în care ne vom face griji va fi ziua în care vom înceta să inovăm.”

Call of Duty, dislike-uri, fanii şi PR-ul

Call of Duty: Infinite Warfare este dezvoltat de studioul Infinity Ward, responsabil pentru titlul original, fiind plănuită o dată de lansare pentru ziua de 4 Noiembrie. Fani ce nu pot fi mulţumiţi? Persoane orbite de nostalgie sau doar trolli celebri ai internetului ce îşi practică meseria? Oricare ar fi răspunsul, un lucru este sigur – mesajul final se transmite cu ajutorul portofelului (sau a cardului după caz), şi nu neapărat printr-un simplu dislike.

 

5 Comentarii

  • Voinica Alex
    Publicat mai 6, 2016 1:18 pm 0Likes

    Mie mi se pare extrem de nereusit trailerul, nu reuseste sa trezeasca nici un interes. Parca efectiv au „lipit” niste secvente una dupa alta. Nu reuseste sa transmita conflictul, e doar un haos ca in filmele lui Michael Bay unde pana si apa explodeaza.

  • NiRaSt
    Publicat mai 6, 2016 3:04 pm 0Likes

    lasa formula neschimbata: „ugh, call of duty e acelasi in fiecare an, nu inoeaza cu nimic, de ce mai cumpara lumea?”

    schimba fomula radical: „vai da asta nu mai e call of duty, intoarceti-va in timpul ww1, ce toate tampeniile aste futuriste?”

    nu-i poti multumi pe toti;

    intre timp eu astept doom si overwatch plus o reducere la bulletstorm;

    apropo de reduceri: toata seria serious sam (11 titluri) la 9.99 si shadow warrior (ala nou) la 3.49 pe steam pentru cine vrea

  • Titanblitz
    Publicat mai 6, 2016 3:46 pm 0Likes

    Bine ca trailerele de la Mass Effect,Deus Ex,The Witcher 3 au cate 2-3 milioane de vizionari,iar cele de la mizeriile astea de jocuri brainless numite Call of Duty au cate 30 de milioane….Ca sa nu mai spun cu ce maiestrie sunt facute trailerele din Deus Ex si The Witcher 3..

    • BabyFace
      Publicat mai 6, 2016 4:50 pm 0Likes

      E mult mai usor sa pew pew pew boooom pfuuu bang decat sa intelegi mesajul ce il transmite the witcher sau deus ex.

    • Valkir
      Publicat mai 7, 2016 8:39 am 0Likes

      Corect si total adevarat si cum lumea e facuta in proportie de 60% din oameni cu o inteligenta sub medie nu poti sa le complici mesaju cu ceva prea complicat ca o sa se scurtcircuiteze. Ceva simplu de priceput. Alearga trage da cu bomba si de la capat.

Adaugă un comentariu