Cyberpunk 2077 va fi mai ambiţios decât Witcher 3
Niciodată nu am fost un fan al seriei The Witcher. Da, mi-au plăcut toate. Da, intrarea cu numărul 3 a fost excelentă. Însă cam atât. Nu am fost de partea celor care l-au ridicat la nivel de perfecţiune. Sunt atâtea probleme cu acel joc, cu povestea, cu personajele etc., încât mi-ar trebui un întreg review pentru a explica. Cum eu mă ocup de ştiri, aceste motive vor rămâne doar la nivel teoretic. Și glumesc, evident 🙂
Mereu am simţit că cei de la Projekt Red sunt speciali. Au un potenţial atât de mare în a schimba mersul industriei, încât un univers precum The Witcher este mult prea limitat din toate punctele de vedere. Şi astăzi am aflat că nu sunt singurul cu această părere.
Într-un interviu acordat pentru Games Industry, directorul executiv al Projekt Red, Marcin Iwinski a precizat că succesul lui The Witcher 3: Wild Hunt le oferă oportunitatea de a depăşi cu mult performanţa atinsă de acesta, prin intermediul lui Cyberpunk 2077. „Proiectul va fi mai ambiţios din toate punctele de vedere, atât pe partea de dezvoltare, cât şi pe cea de marketing”.
În luna Martie, Adam Badowski a descris Cyberpunk 2077 ca fiind „mult mai bun, mult mai mare, mult mai revoluţionar, un joc uriaş în comparaţie cu The Witcher”. Mai mult decât atât, preşedintele studioului, Adam Kicinski, ne-a transmis luna trecută, planurile companiei de a dubla numărul de angajaţi (în jur de 400 prezenţi momentan) pentru a putea susţine acest proiect titanic. Nu vor lucra cu toţii doar la Cyberpunk 2077, o parte dintre aceştia urmând să experimenteze cu noi segmente ale industriei.
Jocul ne va transporta într-un viitor întunecat, unde tehnologiile avansate au devenit deopotrivă salvarea şi cel mai mare blestem al omenirii. Ne este promisă o poveste non-lineară, destinată unei audienţe mature, setată în metropola Night City. O multitudine de elemente tip sandbox vor fi disponibile, dar despre ele vom afla cu altă ocazie.
În interviul mai sus menţionat, Iwinski ne mai spune şi cum studioul se mulează după exemplul dat de companii precum Rockstar Games, cu jocuri ţinute într-un ciclu de dezvoltare relativ mare, pentru ca mai apoi, după lansare, să cucerească toate poziţiile de top din cadrul industriei.
„Pentru noi, nu este niciodată vorba de bani. Da, aducem rezultatele necesare, însă le explicăm de fiecare dată investitorilor necesitatea unei perioade mari de dezvoltare. Nu trebuie să aştepte de la noi un format de lansare anual, doar pentru profit imediat. Witcher 3 a demonstrat acest fapt fundamental, iar acum, avem posibilitatea de a ne lua timpul necesar pentru a face din Cyberpunk 2077 un titlu cu impact asupra industriei. Limitele calităţii atinse trebuiesc depăşite, şi nu spun asta doar pentru noi, ci pentru intreaga piaţă.
Dacă privim către modelele industriei, ceea ce Rockstar face, este incredibil. Nu se merge pe ideea că „Trebuie să lansăm un joc imediat, altfel nu ne vom atinge predicţiile financiare” ci mai mult pe „Iată noul nostru joc, GTA V. Este cel mai bun joc făcut vreodată”. Cu toţii aşteptăm Red Dead Redemption 2 pentru că ştim sigur că vom fi lăsaţi cu gura deschisă atunci când va fi prezentat.”
Cyberpunk 2077 se vrea lansat în perioada 2017-2021. Cum detalii vor fi oferite pe parcurs, nu putem decât să aşteptăm. Luaţi-vă timpul necesar, nu vă grăbiţi, cu toţii vrem perfecţiunea. Cyberpunk 2077 este centrul. Restul nu contează! Păreri?
6 Comments
NiRaSt
de curiozitate, cat timp a trecut de la anuntul lui witcher 3 la lansarea efectiva?
Taar
A fost anuntat pe 4 Februarie 2013 si lansat pe 19 Mai 2015. Din cate am inteles, pe scrisoarea de multumire pe care o primesti cu orice copie a jocului, se mentioneaza ca 200 de persoane au lucrat timp de 3 ani la el.
melqart
Eu zic că mai durează vreo 2-3 ani, chiar dacă jocul a fost anunțat din 2012. Mai ales că acum două zile s-a anunțat: „the project team was working on the development tools to be used to make the game, and that little game content work had started yet”.
Am urmărit campania de la început și mi-a plăcut foarte mult conceptul jocului și cât de ambițios e proiectul. Să faci un open-world RPG dintr-un pen&paper, sună destul de meticulos.
Ciontu Nicu Dan
Cyberpunk 2077 e anuntat de acum 100 de ani … wtf 2021 … imbatraneste lumea … o sa imi tremure mana pe tastatura … pana sa ajung sa il butonez …
Doc
Sa discuti de perfectiune atunci cand e vorba de arta, de entertainment, de GAMING? cine a spus ca Witcher e PERFECT? ce rationamente urmeaza, cine e mai tare, Brusli sau Vandam?
Bica Mihai
Nu este vorba de rationament ci de simtire, doar spuneai ca discutam de arta. Atunci cand un joc resuseste sa atinga de mult pe atat de multi cred ca poate fi clasificat ca perfect.
Acum depinde ce definitie dai perfectului. Daca perfect inseamna ca nu va putea face nimeni niciodata mai mult sau mai bine de atat, atunci da, este de neatins. Altfel ceva care iti satisface sau depaseste nevoile sau asteptarile poate fi considerat perfect.