DEV.PLAY, prima conferință dedicată industriei de game development organizată în România
Între 26 și 27 septembrie, în București, RDGA (Romanian Game Developers Association) organizează DEV.PLAY, prima conferință românească dedicată industriei de game development. În cadrul acestei conferințe se vor reuni, în premieră, nume grele ale industriei internaționale de jocuri, care vor acoperi și dezbate subiecte relevante domeniului. Personalitățile care vor participa la DEV.PLAY în calitate de speakeri sunt:
Ian Livingstone, autor de cărți fantasy, antreprenor și unul din co-fondatorii companiei Games Workshop, ne va explica ce înseamnă conceptul de Code Create Collaborate.
Matthew Steinke, Lead Technical Designer la CD PROJEKT RED, studioul polonez cunoscut pentru seria The Witcher, va dezvălui mecanismele prin care se contruiește o economie eficientă într-un joc open world.
Josh Naylor, Senior Evangelist, Unity Technologies, va discuta despre sprijinul pe care Unity îl acordă dezvoltatorilor de jocuri care intenționează să creeze jocuri pentru VR, și nivelul de imersivitate și interactivitate pe care această platformă le oferă.
Scott Humphries, fostul Executive Producer de la Disney Interactive, va vorbi despre evoluția jocurilor mobile
Mihai Pohontu, VP Emerging Platforms, Samsung Electronics America, revine în România pentru a vorbi despre impactul dezvoltatorilor de jocuri români pe plan mondial.
Din partea companiei Gameloft, Maria Negruta, Game Economy Designer, Gameloft, și Alexandra Dragulin, Business Performance Manager vor aborda subiectul monetizării în jocuri iar Nicolae Georgescu despre securitatea din jocuri, fie ele single player sau multiplayer.
În cadrul conferinței DEV.PLAY, RDGA va găzdui Indie Pitch, prima competiție de acest tip din România unde dezvoltatorii locali vor avea șansa de a-și prezenta proiectele în fața unui juriu specializat. Premiul pus la bătaie este de 1000€. Evenimentul se va desfășura pe 27 septembrie, în cea dea doua zi a conferinței. Participanții, individuali sau în echipe, vor avea la dispoziție 6 minute pentru a-și susține proiectul în fața juriului, urmate de 4 minute dedicate întrebărilor adresate de către cei 5 membri ai juriului.
„Indie Pitch-ul este o parte extrem de importantă a conferinței DEV.PLAY. Competiția a fost gândită ca un exercițiu, special pentru a ajuta studiourile indie să primească feedback constructiv din partea unui juriu de specialiști și pentru a îi ajuta să iși promoveze aceste noi proiecte în fața mass-mediei dar și în fața comunității industriei de game dev. Prin astfel de programe, RGDA doreste să ajute orice dezvoltator de jocuri să își găsească curajul de a-și explora creativitatea și de a-și mări portofoliul cu creații proprii. RGDA vede în Indie Pitch de asemenea o oportunitate extraordinară de a ajuta comunitatea locală să crească, industria neputând să se dezvolte sustenabil decât prin crearea de concepte noi și de continut unic. Ne bucurăm să aducem acest concept de concurs în Romania pentru prima dată în industria de game development, si să ne aliniem astfel cu piețele internaționale ,unde competițiile de acest tip sunt deja o tradiție.”, a declarat Cătălin Butnariu, președintele RGDA.
Cele șase studiouri finaliste care își vor prezenta proiectele în fața juriului sunt Devious Technologies, Webprest Limit, Critique Gaming, Amused Sloth, Kappsule Studios, și Ridoku. Mai multe detalii despre finaliști, cât și despre creațiile lor puteți afla aici.
Pentru mai multe informații legate de agenda conferinței, Indie Pitch și participanții care vor vorbi în cadrul acesteia, accesați site-ul oficial al DEV.PLAY.
2 Comments
dante-sama
Hai Romania! La cat mai multi dezvoltatori de jocuri de orice fel 😀
Aidan
Eu sper sa pot aduce cat mai multi in paginile revistei 🙂