Review: Goat Simulator

Acest review este un pamflet şi trebuie tratat ca atare. Dacă nu, puteţi considera articolul drept cea mai serioasă recenzie scrisă vreodată.

Fiindcă în redacţia NIVELUL2 un singur simulator spectaculos nu este suficient — dar mai ales pentru a demonstra tuturor cititorilor noştri faptul că iubim acest video –, am preluat iniţiativa (îmi place să cred că sunt un pionier) şi am decis să mă opresc asupra simulatorului suprem: Goat Simulator. De asemenea, dacă mai scriu o singură dată cuvântul “simulator” în acest text, serverele Google vor exploda în stilul Michael Bay. Am pe birou pizza, Dr. Pepper şi un pachet de ţigări, iar pe monitor este afişată o capră satanică aducătoare de haos, moarte şi carnagiu. Pentru mine, noţiunea de “computer entertainment” tocmai a fost redefinită în mai puţin de două minute, căci cei de la Coffee Stain Studios au ştiut să pună coarnele pe capră când au transformat un glitch jucabil într-o producţie de succes, ce s-a înfipt cu capul înainte drept în inima culturii pop.

De altfel, Goat Simulator este genul de joc greu de încadrat într-o specie anume şi ridică întrebări existenţiale din categoria “Oare mi-am ales bine cariera?” sau “E  oare posibil să te arunci pe o trambulină de la 140 de metri înălţime?”. Astfel de jocuri sunt pur şi simplu delicioase, ieşind în evidenţă prin originalitatea lor inegalabilă. Pentru Goat Simulator, drumul de la o glumă născută într-un game jam la titlul disponibil pe Steam (acum are Workshop!) a fost scurt şi bogat în experienţe splendide, aşa că varianta finală poate fi comparată cu bijuteria de pe coarana demenţei ludice. Nu există nimic criticabil într-un joc care îşi îndrăgeşte erorile şi glitchurile, promovându-le drept particularităţi ale gameplayului. La urma urmei, controlezi o capră într-un orăşel fictiv open-world, împungerea, distrugerea şi lingerea obiectelor cât mai spectaculos cu putinţă fiind recompensate cu puncte, după modelul întâlnit în Dave Mirra Freestyle BMX. În plus, modul slow-mo poate fi activat oricând, sporind fineţea controlului.

goat_simulator_screenshot_01
Răul îmbracă orice formă…

Există mult umor în Goat Simulator, însă este nevoie de o minte relaxată pentru a-l gusta cu adevărat. Mediul înconjurător generează situaţii hilare când intră în contact direct cu capra: trambulinele, gardurile din lemn, maşinile, oamenii, saltelele, ventilatoarele uriaşe sau pompele de benzină sunt numai bune pentru a provoca haos. Limba lipicioasă îţi permite să te ataşezi de diferite chestii, în timp ce modul ragdoll fluidizează rezultatele impactului dintre rumegătoarea cu pupila orizontală şi corpurile solide. Deşi GS nu are o campanie tradiţională, cu story sau misiuni, sunt prezente numeroase obiective amuzante, obiecte colectabile şi easter eggs, ce pot fi descoperite explorând harta. Până şi începutul jocului face trimitere directă către legătura dintre caprele domestice — extrem de inteligente, curioase şi, uneori, malefice — şi dificultatea ţinerii lor în captivitate.

goat_simulator_screenshot_02
În liceu eram cel mai prost la sărit capra, dar aici sunt un zeu!

Goat Simulator este o palmă trimisă peste feţele grase ale multor producători de jocuri AAA. Cine îşi imagina cât farmec poate avea aruncarea unei capre într-o cisternă plină ochi cu lichid inflamabil? Exploziile, salturile, loviturile şi împungerea locuitorilor nevinovaţi din oraşul dominat de Capra aegagrus hircus satanicus reprezintă cel mai înalt punct la care industria jocurilor putea visa. Sau nu. Cert e că “simulatorul” studioului Coffee Stain va rămâne un punct satiric de cotitură, cu adevărat memorabil. Baaa.

PS: Nu lăsaţi muzica sinistră să vă controleze creierul. Opriţi boxele şi aruncaţi căştile!

Goat Simulator este o palmă trimisă peste feţele multor producători de jocuri AAA, ninja-goat style!

+ O capră, un mediu complet destructibil, mult HAOS
+ Umor şi behăituri
+ Fizica ragdoll

- Nu are. Orice bug/glitch este o comoară care adaugă şi mai mult farmec jocului.

10

Gen: Simulator, Casual, Sandbox Data lansării: 1 aprilie 2014 Platforme: PC Producător: Coffee Stain Studios Distribuitor: Coffee Stain Studios Rating: 12+

49 Comentarii

  • Razorcif
    Publicat aprilie 24, 2014 12:11 pm 0Likes

    Genialisim ^-^

    • Emil Capusan
      Publicat iunie 19, 2014 7:51 pm 0Likes

      Trailer-ul asta imi aduce aminte de un altul,jocul ala nu are nimic cu acesta insa acel joc s-a vandut datorita acelui trailer,cred ca stit despre cine vorbesc,e din 2011. „Braaain”!

  • Theo
    Publicat aprilie 24, 2014 12:58 pm 0Likes

    ^ ceva ce nu s-ar fi intamplat in traditionalul LeveL

    • Locke
      Publicat aprilie 29, 2014 2:41 pm 0Likes

      la care traditional Level te referi? 🙂

    • Theo
      Publicat aprilie 29, 2014 5:57 pm 0Likes

      Ma refer la versiunea print, nu fac distinctie intre redactori-sef, daca la asta v-ati referit =))
      Banuiesc si eu, poate acolo procesul de a baga un articol in revista era mai complicat. Editor, sefi, etc etc. Nu si-ar fi batut capul Aidan cu astea, ca sa ajunga in revista un review-pamflet la un joc-pamflet. +1 Nivelu 2, daca ma intrebi pe mine
      Dar mno, eu nu am ajuns niciodata in „backstage” la Level, deci e mare posibilitate sa ma insel.

      Daca tot sunteti pe aici, aveam o curiozitate: Acum ca revista e online, ne putem astepta la o revenire, ceva articole semnate Locke? 😀 Mai ales ca, dupa cum se vede, sunt cititori interesati de game development.

    • Aidan
      Publicat aprilie 29, 2014 6:04 pm 0Likes

      Cand era vorba de scris aiureli in Level, ma ofeream voluntar :))) Chiar, Locke, do come back!

    • Lara
      Publicat aprilie 29, 2014 6:06 pm 0Likes

      Locke? Imma go cry in the basement (din fericire nu avem basement) da nu Locke a debutat seria!!! (/frustrated wife over 🙂 ) Eu i-am propus lui Kimo Q&A pe principiul ca nu avem timp de articole cap/coada, acum sa vedem. Sper ca nu am deturnat/ furat conversatia. Acu chiar ma duc sa plang in basement (mi-am amintit ca avem basement-uri in ESO).

    • Theo
      Publicat aprilie 29, 2014 6:24 pm 0Likes

      Ermmm… nu vreau sa par idiot (desi de multe ori o fac =)) ), dar ce serie?

    • Lara
      Publicat aprilie 29, 2014 6:38 pm 0Likes

      Seria de articole de game dev….

    • Aidan
      Publicat aprilie 29, 2014 6:39 pm 0Likes

      Which was epic 😀

    • Theo
      Publicat aprilie 29, 2014 6:44 pm 0Likes

      Dar cine a zis ca Locke a debutat seria? sincer nu stiam cine, nici nu imi amintesc exact daca toate articolele au fost scrise de acelasi om. (I assume not), eu ziceam sa faca o revenire si am sugerat cu ce, dar mno, orice ar fi fain.

    • Lara
      Publicat aprilie 29, 2014 7:04 pm 0Likes

      Scuze, Theo, nu o lua personal, acum ma simt si eu putin nostalgica, fiindca seria aia de articole a fost seria mea de suflet si care de altfel ne-a adus si pe mine, si pe Locke, in pozitia in care suntem acum, adica de a face jocuri. Motiv pentru care comentariile mele sunt usor puerile, insa Locke cu siguranta poate fi corupt in a mai scrie ceva, cred eu, si sa vedem ce iese 🙂

    • Theo
      Publicat aprilie 29, 2014 7:56 pm 0Likes

      Ce sa iau personal, da nu m-am simtit jignit sau ceva =))) Si anyway, comentarile mele sunt de obicei puerile, deci nu as putea reprosa asta oricui.
      O da, inca o curiozitate… ati spus ca o sa o sa mergeti sa plangeti intr-un subsol din The Elder Scrolls online? =)))

  • Radu
    Publicat aprilie 24, 2014 1:48 pm 0Likes

    de asta vreau eu sa devin game devloper: orice idee, roicat de nebuna sau aiurita, poate fi o mina de aur!

    • Aidan
      Publicat aprilie 24, 2014 2:23 pm 0Likes

      Righteous! Merita sa incerci. Pe langa faptul ca vei invata o groaza de chestii noi si interesante, iti vei descoperi alte fatete ale creativitatii. E un drum greu, dar frumos.

    • Radu
      Publicat aprilie 26, 2014 7:12 pm 0Likes

      tot suntem la subiectul asta, eu incerc de ceva timp sa imi caut o universitate pe afara (anglia sau germania) unde sa invat game dev; credeti ca puteti face un articol pe tema asta, cu recomandari si tot tacamu?

    • Theo
      Publicat aprilie 27, 2014 2:20 pm 0Likes

      Si eu sunt interesat sa activez in domeniul asta. Vezi ca sunt cateva articole in vechiul LeveL, unele prin 2009-2010 si unul mai recent, in Iulie 2013 parca, despre tot ce inseamna game development. Daca nu, doar cu un search pe amazon si gasesti tona de carti pe subiect cu care poti sa iti dezvolti abilitatile necesare. Acuma depinde, daca vrei pe partea Design, ia o copie trial de Maya http://www.autodesk.com/products/autodesk-maya/free-trial (sau pirateaza softu) si cu videoclipuri tutorial pe youtube poti sa iti umplii timpul. Daca vrei pe partea de programare, sunt o multime de tutoriale, carti, videouri. Ar fi ok sa incepi cu C++ , e cel mai cerut in industrie si asta nu prea se va schimba in viitorul apropiat, e cel mai potrivit (dupa parerea mea). Daca vrei sa fii game designer, sa intocmesti GDDu si sa coordonezi departamentele pentru creearea unui joc (adica ceea ce vreau eu sa fac), ar trebui sa stii cam cate ceva din toate si sa te axezi pe un departament mai mult (2D design, 3D design, FX design, programator, etc) ca sa ajungi mai intai intr-o companie de jocuri. Cel putin asa vad eu lucrurile dupa ce m-am documentat un pic mai mult de ce scria in revista. Sper ca ti-am fost de ajutor 😀

    • Lara
      Publicat aprilie 28, 2014 11:40 am 0Likes

      Oh Shiny! Oare are Kimo dreptul sa publice toata seria de game dev aici?

    • KiMO
      Publicat aprilie 28, 2014 11:54 am 0Likes

      Din pacate, nu prea…

    • Aidan
      Publicat aprilie 28, 2014 5:07 pm 0Likes

      Folosim o drona pentru hosting si trecem in scena underground? 😀

  • dok!@
    Publicat aprilie 25, 2014 4:36 pm 0Likes

    Hmm… Tony Hawks for goats…

  • ola small dickie
    Publicat aprilie 29, 2014 6:50 am 0Likes

    Am citit articolul. M-am uitat iar peste clipul ala. Tot n-am inteles valva din jurul acestui joc. Nici palma pe care o da industriei.O palma industriei e ce a facut Tim Schafer cu kickstarterul. O palma industriei e un joc independent bun facut cu cativa lei si multa pasiune care ia premii, laude si tot caimacul. Asta nu e decat o glumita (nici o tentativa de zambet la mine privind trailerul ala) care a devenit cool printre aceiasi oameni care mananca AAA-uri pe biscuiti. Intre o sesiune de dota, diablo 15 si mai situ eu ce o fi la moda acum ii si vad cum ranjesc: „ce koytza ej nebun? n-ai bagat inca goat simulator?! e belea fratioare”.

    • ncv
      Publicat aprilie 29, 2014 8:50 am 0Likes

      Eu sunt mai simplu asa… pot aprecia si umorul asta… prostesc.
      Jocul a dat o palma industriei pentru ca a fost facut din distractie pentru distractie si a reusit sa atraga foarte multe priviri. Sunt convins ca a adus si castiguri considerabile celor de la Coffee Stain Studios. Sper ca si altii sa se trezeasca sau sa prinda curaj, avem nevoie de mai multe jocuri altfel, fun, cretine, out of this world etc.
      Tim Schafer? Nu ma intelege gresit, ce a facut el in intreaga cariera, iar mai nou cu kickstarterul este cel putin impresionant. Pe de alta parte… cati dintre cei care citesc aceste randuri crezi ca stiu numele „noului” lui joc (fara sa intrebe pe tata Google) si cati au auzit de Goat Simulator? Daca-ti plac lucrurile iesite din comun si jocurile altfel, acest titlu ar trebui sa ti se para important, chiar daca nu-l joci sau nu-ti place.

    • Aidan
      Publicat aprilie 29, 2014 10:09 am 0Likes

      Ola, citeste inca o data ce a scris aici ncv si Lara, apoi intoarce-te la primele doua randuri din review. Incep sa cred ca ai trecut cu ochii doar peste concluzie 😉

  • Lara
    Publicat aprilie 29, 2014 9:12 am 0Likes

    Ce palma a dat Tim Schafer exact industriei? Faptul ca a adunat peste 3 milioane de dolari pe baza unei faime care acum ma intreb cat de meritata este, sau faptul ca nu si-a tinut promisiunile in ciuda milioanelor de dolari pe care i-a primit cu atata entuziasm?

    Coffee Stain Studios este unul dintre studiourile care redefinesc ce inseamna sa faci jocuri asa cum trebuie (adica in mod corect fata de toata lumea din echipa si fata de fani). Goat Sim este rezultatul unui game jam intern, unde toata lumea din studio a fost invitata sa participe si unde au votat intre ei cele mai interesante proiecte. Ideea cu capra a castigat si uite asa au postat un video pe YouTube cu acest prototip, care a devenit viral. Joculetul niciodata nu a fost un proiect pe bune, a devenit un proiect pe bune fiindca asa au vrut milioane de oameni, iar cei de la Coffee Stain intotdeauna au fost foarte corecti in ceea ce au comunicat in legatura cu Goat Sim (au scris inclusiv ca recomanda oricui sa nu cumpere jocul, iar tot continutul si feature-urile extra pe care le dezvolta acum sunt lansate gratuit pe Steam).

    Sa comparam pe nenea Tim Schafer cu Coffee Stain: primul a primit mult mai mult de 3,3 mln USD (inca se poate participa la finantarea proiectului, dar cifrele nu sunt publice) si nu a lansat momentan nimic (http://www.brokenagegame.com/buy/). Coffee Stain si-au explorat latura de creator de jocuri si delectare fara nicio speranta de profit, si da, s-au imbogatit pentru ca au avut vanzari de 1 mln USD pe zi pe steam cand au lansat – bravo lor, sunt extrem de putine exemple care merita mai mult ca ei sa se imbogateasca!

    In concluzie, recomand oricui are 10 dolari de cheltuit pe jocuri sa se orienteze catre Goat Sim!

    • Alin R.
      Publicat aprilie 29, 2014 9:16 pm 0Likes

      Văd că s-a discutat mult pe tema asta, dar…

      Eu văd că poți cumpăra Broken Age și descărca primul act. Deci nu-i chiar nimic.

      Și n-am înțeles niciodată problema oamenilor cu persoanele din spatele acelor campanii de crowdfunding care strâng mult peste suma cerută. Adică, problema o înțeleg și înțeleg lucrurile pe care ar putea să le facă autorii în cauză și înțeleg mai ales care-s bubele când nu-și țin promisiunile. Nu zic că nu-i dezamăgitoare situația. Dar nu e vina lor că au primit banii ăia. Și faptul că au primit sumele alea de bani nu înseamnă neapărat că lucrurile trebuie să meargă mai repede sau mai bine. Sunt probleme care nu pot fi paralelizate, sunt probleme care nu pot fi rezolvate doar aruncând cu mai mulți bani în ele.

      Dacă este o problemă, atunci este o problemă a comunității că nu poate să-și pună prioritățile în ordine și să scoată la înaintare suficient de bine alte proiecte care merită.

  • ola small dickie
    Publicat aprilie 29, 2014 11:40 am 0Likes

    ncv – si eu pot aprecia umorul prostesc, jocurile altfel si originalitatea. nu le-am vazut insa la acest joc (vobresc din ce am cititi si din trailer, nu l-am jucat). ce e umor, altfel si original la el? ca joci cu o capra? singura chestie originala la acest joc e ca personajul principal e o capra. in locul ei putea fi un pus un om, o masina, un robotel, un extraterestru sau un titirez si apoi toata valva din acest joc disparea. asta inteleg eu din trailer cel putin. daca sunt pe langa sa ma lamureasca un om care l-a jucat. review-ul nu m-a lamurit.

    Lara – eu sunt backer al proiectului lui Tim Schafer si l-am urmarit cu mare atentie, integral, de la inceput pana acum. Sunt foarte informat in privinta asta. Ceea ce nu cred despre tine. Asta cel putin lasi sa se creada. De ce promisiuni nu s-a tinut? Astept sa-mi raspunzi. Nu inteleg ce redefinesc Coffee Stain Studios. M-am uitat pe articolul lor de wikipedia sa vad ce jocuri au facut. Tot n-am inteles ce redefinesc. Tim Schafer in schimb a creat un nou mod de a face jocuri, l-a facut popular la nivel planetar, crowdfundingul. Dupa acest prim pas facut de el au aparut n proiecte de jocuri pe kickstarter, unele dintre ele ale unor game designeri legendari. Proiecte ale unor jocuri cu multi fani, jocuri care aveau minime sanse de reusita altfel. De asemenea, ca tot mentionezi de game jam-ul intern, la Double Fine (compania lui Tim Schafer) se organizeaza din cand in cand o chestie care se numeste Amnesia Fortnight. Toti oamenii din studio vin cu idei de jocuri, pe baza de vot unele se transforma in prototipuri si apoi in jocuri adevarate. Unele din jocurile Double Fine au aparut in acest mod. Comparatia ta dintre Coffe Stain si Tim Schafer, defavorabila ultimului, este absolut ilarianta si denota, repet, o lipsa de cunoastere. La fel de ilarianta e si afirmatia „pe baza unei faime care acum ma intreb cat de meritata este”.

    • Aidan
      Publicat aprilie 29, 2014 12:08 pm 0Likes

      Ola, l-am jucat eu, dar nu incerc sa te lamuresc. Nu am nevoie 😀 Nu suntem pe aceeasi lungime de unda si mi-e lene sa caut alta frecventa, fiindca nu castig nimic din asta.

    • ncv
      Publicat aprilie 29, 2014 12:50 pm 0Likes

      @ola
      Ce sa-ti spun…
      http://www.ign.com/videos/2014/03/22/gdc-we-played-goat-simulator-with-its-creator
      Daca nici acest video nu te convinge inseamna ca jocul nu e pentru tine.
      Nu inteleg de ce esti atat de pornit. Daca un joc nu iti place asta inseamna ca nu are nici o valoare? E cu capra suedeza despre nimic. Sau e cu capra aegagrus hircus despre cum orice bug este un feature, daca stii sa-l promovezi corect. Noua ne plac astfel de jocuri la fel de mult ca cele ale lui Tim, si le apreciem pe fiecare in parte pentru motive diferite.

  • Lara
    Publicat aprilie 29, 2014 12:05 pm 0Likes

    http://odiousrepeater.wordpress.com/2014/02/26/double-fined_selling_overhead_to_fans/

    ola, nu vreau sa te conving de cunostintele mele, insa atitudinea ta este o dovada clara a mirajului ce inconjoara aceasta industrie, si din pacate, oameni ca tine contribuie la perpetuarea problemelor sustinand, din necunostinta de cauza (sau mai exact, din cunostinte limitate, nu e vina ta in niciun caz) echipele mai putin potrivite. Nu spun ca Tim Of Legend 🙂 nu a facut nimic, nici ca Amnezia nu a fost …. interesanta, ci doar ca sunt altii care dau dovada de mai multa valoare morala si care poate ar beneficia mai mult de acest ajutor, si l-ar valorifica mai eficient (Coffee Stain inclusi, dar in nici un caz singurii. Motivul pentru care ei NU au cerut bani ca Tim este pentru ca au facut alte jocuri de succes, care poate nu sunt de interes pentru tine, dar care s-au vandut foarte bine. Din cate tin minte, si Tim a facut ceva jocuri de succes, si 400k nu e o suma exorbitanta de scos din buzunarul unui om de legenda ca el… Scuza-mi tendinta de a filosofa, nu is are locul 🙂 ).

    Am si eu o curiozitate, daca Broken Age nu e lansat la finele anului, cati ani crezi ca e OK sa astepti pana o sa te superi pe super developerul de legenda ca nu termina jocul pe care tu si oamenii ca tine l-ati finantat de aproape 8,25 ori mai mult fata de cat a cerut (cel putin conform la datele cunoscute)?

  • ola small dickie
    Publicat aprilie 29, 2014 12:36 pm 0Likes

    atitudinea mea este o dovada a vreunui miraj? tu ai mentionat ca niste oameni care au scos un joc cu o capra care tzopaie, impunge si linge obiecte reprezinta unul din putinele exemple din industrie de oameni care merita sa se imbogateasca. si mirajul e la mine. :))

    tu sustii chestia asta apoi nu stii nimic despre Tim Schafer si Double Fine si totusi ma acuzi pe mine ca sunt parte a unei tagme care contribuie la perpetuarea problemelor (??) sustinand din necunostinta de cauza echipele mai putin potrivite? Hai ca acum incep deja sa rad, hai ca acum deja parca vad umorul la acest Goat Simulator, cel putin pe pagina unui articol despre el.

    Nu credeam ca e necesar dar se pare ca e. Hai sa enumeram jocurile echipei Double Fine: Psychonauts, Brütal Legend, Costume Quest, Stacking, The Cave, Broken Age. Astea-s doar unele.

    Hai sa enumeram pentru ca iar se pare ca e necesar jocurile la care a lucrat Tim inainte sa fondeze Double Fine: Grim Fandango, Full Throttle, Day of the Tentacle, Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge, The Secret of Monkey Island.

    Jocurile Coffee Stain Studios: Sanctum, Super Sanctum TD, Sanctum 2, Goat Simulator.

    Chiar avem discutia asta? Chiar comparam „echipele” astea? Oare care dintre aceste 2 „echipe” e mai „potrivita”? Cred ca o sa renunt la jocurile pline de imaginatie si farmec de la Tim si Double Fine pentru a intra cu capra suedeza intr-un tomberon. Fac apel la seriozitate.

    Daca Tim Schafer scotea din banii lui 400 de mii si nu mai initia proiectul pe kickstarter nu mai aveam acest nou mod de a face jocuri si toate beneficiile si lucrurile frumoase care au urmat. Spune-mi exact, cu vorbele tale, ce te deranjeaza pe tine, la proiectul Broken Age.

    Am uitat sa mentionez ca kickstarterul la Broken age mai are o calitate imensa, poate chiar mai mare si mai importanta decat jocul in sine. Documentarul. Baietii astia pe care tu ii critici in necunostinta de cauza au mai facut un lucru fabulos. Au angajat niste profesionisti si i-au filmat in studioul lor pe parcursul tuturor fazelor de productie Broken Age. De la idee pana la ultimul bug reparat din game testing. Noi, backerii, am vazut totul. Discutiile, lucrul efectiv, problemele, analizele, glumele, momente de impas, de bucurie. TOT! Am urmarit fascinat luna de luna episoadele. E pt prima oara cand vad, din interior practic, cum o companie importanta produce un joc.

    Dar bineinteles, in ochii unora, datorita slabei informari, datorita faptului ca au fost in exterior nefiind backeri (o situatie problematica pe care Tim a recunoscut-o) acesti oameni de la Double Fine sunt niste naspeti, fara valori morale, niste cheltuitori, niste tepari care nu merita respectul, sustinerea si banii nostri. Mai bine sustinem Capra Suedeza.

    • Lara
      Publicat aprilie 29, 2014 12:47 pm 0Likes

      Nu stiu exact de ce ma asteptam la o discutie/ dezbatere si nu la o atitudine de care are cea mai mare dreptate si care e cel mai prost. Dar iti multumesc ca mi-ai reamintit de ce nu comentez in general pe site-uri romanesti, chiar daca am fost parte din echipa aceasta fenomenala de jurnalisti pentru mai bine de o decada. Cred ca imi pot oferi suportul pentru ei si in silent mode. Intre timp, tot ce pot sa spun e da, m-ai convins, nu stiu nimic, tu ai dreptate! Eu argumentez aici de ciuda ca nu am putut sa le dau banii la DF pe Kickstarter 🙂 si acum sunt fortata sa ii venerez pe propriul lor site. OF Ce Lume, mor de necaz, iti zic sincer! 🙂

    • ncv
      Publicat aprilie 29, 2014 12:54 pm 0Likes

      Pui prea multe la suflet. Pana una alta discutiile de genul acesta arata un singur lucru. Cat de multa pasiune punem cand vorbim depsre jocuri.
      Eu iti astept comentariile, oricare ar fi ele, la oricare dintre articole. Pozitive, negative, nu conteaza.

    • ola small dickie
      Publicat aprilie 29, 2014 1:16 pm 0Likes

      Pentru mine asta e o discutie / dezbatere. Nu ma intereseaza cine e mai prost sau mai destept, cine stie mai multe sau mai putine etc. Ma intereseaza schimbul de opinii, de idei preferabil argumentate. Nu stiu de ce nu comentezi pe situri romanesti, e alegerea ta, la fel cum tot alegerea ta e refugiul reprezentat de ultimul comentariu al tau, ales in locul argumentarii. Cheers!

    • Theo
      Publicat aprilie 29, 2014 6:01 pm 0Likes

      „Acest review este un pamflet şi trebuie tratat ca atare. Dacă nu, puteţi considera articolul drept cea mai serioasă recenzie scrisă vreodată.”

      „Tot n-am inteles valva din jurul acestui joc. Nici palma pe care o da industriei.O palma industriei e ce a facut Tim Schafer cu kickstarterul. O palma industriei e un joc independent bun facut cu cativa lei si multa pasiune care ia premii, laude si tot caimacul. Asta nu e decat o glumita (nici o tentativa de zambet la mine privind trailerul ala) care a devenit cool printre aceiasi oameni care mananca AAA-uri pe biscuiti. Intre o sesiune de dota, diablo 15 si mai situ eu ce o fi la moda acum ii si vad cum ranjesc: “ce koytza ej nebun? n-ai bagat inca goat simulator?! e belea fratioare”. ”

      Banuiesc ca cineva chiar a luat articolul drept cea mai serioasa recenzie scrisa vreodata.

    • Lara
      Publicat aprilie 29, 2014 2:04 pm 0Likes

      Ai dreptate, ncv, rabdarea e putina pentru ca tocmai ma pregatesc sa ma razboiesc pe Gama pe subiectul de Conscious Consumerism/ Conscious player aka pe ce dai banii atunci cand cumperi un joc, un early access, cum poti evalua daca un joc e prea scump sau prea ieftin sau cu un pret rezonabil pentru efortul depus sau cum poti analiza daca o campanie pe Kickstarter e valida/ viabila. Si subiectul asta este mare si implica multe, inclusiv problema de care tcmai ne-am confruntat aici, asta a auteurship-ului si daca e OK ca un nume precum Schafer sau Levine sa merite toate milioanele de dolari aruncate catre dansii in contextul in care, dvdv strict development, nu se pot lauda cu cine stie ce eficienta.

      Sincer cu nenea Tim am o problema personala, fiindca m-a dezamagit, nici nu stii ce mare eveniment a fost Amnezia in casa Bularca si cat ne-am mai argumentat ca sa decidem cu care proiect sa votam 🙂 si cat ne-am entuziasmat la succesul Adventure si am spus, da domnule, astia stiu ce fac chiar daca fac parte din vechea garda de game devs, uite ca nu sunt „patati”… But it was all just smoke & mirrors… Si ce ma intristeaza e ca pana si noi, care stim ce inseamna totusi sa faci un joc si STIU ce inseamna 400k USD, respectiv mai mult sau mai putin, si stiu ce e planning bun si ce e planning rau si toate astea, pana si noi am crezut in DF si in alte cateva proiecte rasunatoare care nu sunt inca lansate nici in ziua de azi, din pacate. Si uite asa cand apare un astfel de subiect si cand, dupa ani de zile, ma inhamez sa discut, si ma lovesc de anumite atitudini, o parte din mine e trista (fiindca ola beneficiaza de un deserviciu, al nostru, al presei, al game devs-ilor, cine are interesul sa povesteasca cat exact costa un artist vietnamez care a facut 20% din environmentul in contextul in care pretul unui AAA inca e prea umflat si in contextul in care se inchid studiouri, si se ravasesc vieti a sure de oameni incredibil de talentati si pasionati, pentru ca vanzarile nu au atins o cifra pe care o visa cine stie de investor care habar nu are ce e ala un joc). O parte din mine se revolta din cauza mea (fiindca DF din pacate totusi s-a dovedit de veche garda, pot argumena exact daca imi pun in fata articolele cu raspunsurile lui Tim in care a „explicat” de ce anume nu au lansat si de ce mai fac si act 2 la BA, si in contextul in care eu care sunt in transee, vorba aia, am fost amagita, cum ma pot astepta la un alt fel de atitudine din partea unora care nu fac parte din transee – sper sa nu fac presupuneri nefondate, ola imi cer scuze daca faci si tu jocuri), o parte din mine se revolta la chestii de genul „nu stii nimic”, „ma acuzi”, „acum incep deja sa rad” care, eu nu stiu ce sa zic, poate m-am dezobisnuit, dar eu m-as exprima AltFel intr-o dezbatere (si am incercat, nu zic ca am reusit, dar am incercat).

      Coffee Stain Studios si the new wave of indies sunt neparati si au dovedit asta prin fapte, adica, au fost cinstiti cu ce au facut, nu s-au inclinat dupa cum bate profitul (spre exemplu, cea mai ceruta chestie a fost Multiplayer, dar ei au refuzat sa faca si au explicat de ce. MP ar fi zapacit planul de nu cred ca ar fi reusit sa lanseze nici intr-un an de acum incolo, si uite de-aia compar cu DF, care uite aici copy paste din faimosul Kickstarter:

      Q: When can I expect the game to be finished?
      A: We were aiming to finish in October of 2012, but in light of the increased budget we’re planning to expand production to ensure we make the best game possible.

      October 2012. Acum e Mai, 2014. …..
      40000 ceruti – 3300000 ++++ primiti

      Pe mine ma revolta numerele astea de mor – si asta e partea finala a revoltei. Si nu, nu imi strang jucariile si plec 😀

    • Lara
      Publicat aprilie 29, 2014 2:16 pm 0Likes

      Si cer oficial administratiei Nivelul 2 posibilitatea de editare a comentariilor, fiindca eu mananc litere si NU mi-e rusine sa recunosc!!! 🙂 Si voi continua sa mananc litere pana se pot edita comentariile sau pana cand lumea va ramane fara de litere, va avertizez!

  • culegflori
    Publicat aprilie 29, 2014 1:56 pm 0Likes

    Lara, te-a pus naiba sa te iei de sacrul Tim. Acuma ola te va avea pe lista lui neagra pana inchide ochii, din „proasta aia” nu te va scoate iar singura metoda de a te revansa fata de el e sa ii spui cat de destept este.

  • ola small dickie
    Publicat aprilie 29, 2014 3:32 pm 0Likes

    Si cer si eu oficial ceva administratiei Nivelul 2. Sa faca un sistem ceva ca sa ne logam cand postam. Cand citesc postari atat de inteligente ca ale lui culegflori mi-e ca o sa vad si postari nescrise de mine dar semnate cu ola small dickie.

  • ola small dickie
    Publicat aprilie 29, 2014 3:40 pm 0Likes

    Apropos, sa nu uitati sa va inchinati mie. Sunteti norocosi ca sunteti contemporani cu mine. Atat am avut de spus

  • ola small dickie
    Publicat aprilie 29, 2014 6:42 pm 0Likes

    chiar ce ziceam. postarea de sus.

  • ola small dickie
    Publicat aprilie 29, 2014 9:18 pm 0Likes

    pentru prima oara mi se intampla sa am onoarea cu un interlocutor care se simte atat de rau incat cauta confortul chiar sub propriul meu pseudonim :))) e ceva si asta

    • Aidan
      Publicat aprilie 29, 2014 9:19 pm 0Likes

      I-am dat spam. Am vazut ca avea o adresa fake de email 😛

  • ola small dickie
    Publicat aprilie 29, 2014 9:21 pm 0Likes

    Multumesc!

  • Bogdan R.
    Publicat mai 22, 2014 2:42 pm 0Likes

    Stiu ca nu are legatura cu subiectul, dar credeti ca pe viitor ar putea exista si posibilitatea unui hard print? Nu de alta, dar inca sunt nostalgic la amintirea placuta a deschiderii țiplei in care era revista si admirarea cartonului care proteja jocul full oferit de voi in fiecare luna… Parca zicea ceva Proust cu memoria olfactiva, tactila, etc ce te poate transporta inapoi in timp. Hehe, who knows, poate de asta atunci aveam „mai mult timp de butonat” jocuri decat acum…

    • Aidan
      Publicat mai 22, 2014 2:47 pm 0Likes

      Momentan nu avem astfel de planuri pentru viitor. Este adevarat, epoca Level a fost una foarte frumoasa pentru toata lumea, dar mediul online ne permite sa ramanem alaturi de voi, cititorii si prietenii nostri. Cat timp formam o comunitate aici, lucrurile vor merge bine ^.^

  • Bogdan R.
    Publicat mai 22, 2014 2:58 pm 0Likes

    A nu se intelege gresit, apreciez foarte mult efortul vostru si va sunt alaturi, no worries there, doar ca nu pot sa ma abtin uneori in a ma lasa prins de nostalgie („-Saru’mana, a aparut LEVELu’? pe luna asta” „-Nu stiu, mama, nu a mai venit de mult”). Hehe, anyways, ador in continuare sa va citesc articolele si trebuie sa recunosc avantajele (si in acelasi timp si dezavantajele sic!) pe care le ofera mediul online in care va desfasurati acum activitatea.

    Sunt in continuare un MARE fan al vostru si abia astept sa vad cu ce surprize o sa mai veniti. Keep up the good work, guys!

    • Aidan
      Publicat mai 22, 2014 7:12 pm 0Likes

      Apreciem sustinerea fanilor vechi si promitem sa livram in continuare continut de calitate.
      O mare parte din comunitate a ramas activa pe forum. Se discuta intens acolo, iar noi venim cu niste concursuri faine de tot 😀

  • 123456
    Publicat martie 4, 2016 7:35 pm 0Likes

    cum se joaca acest joc in credibil nu stiu unde trebuie sa dau sal joc fratilor unde
    banuesc ca nul pot jucaa

Adaugă un comentariu