REVIEW: Minecraft Dungeons

Atunci când i-am spus lui Kimo despre Minecraft Dungeons, m-a întrebat de ce Mojang își permit să taxeze atât de mulți bani pentru „un mod”. Și mă bucur că a spus asta, pentru că acest RPG pixelat și colorat este un titlu de sine stătător: este realizat în Unreal Engine pentru a arăta asemănător cu restul titlurilor din seria Minecraft, dar are mecanici de joc și elemente complet noi.

Acum că am explicat că nu este vorba despre un mod sau un expansion, hai să vorbim despre asemănări și deosebiri față de seria Diablo. În mod clar sunt similitudini în ceea ce privește stilul de joc și elementele de RPG. Ai obiectele de bază (armură, sabie, arc), artefacte cu puteri magice și puncte de nivel (enhancement points) care pot fi folosite pentru a îmbunătăți abilitățile armelor sau armurii. Mai mult, personajul avansează în nivel pe măsură ce stârpești capete de zombii pixelați și butucănoși, iar partea de dobândire de noi obiecte încurajează explorarea hărților și realizarea de mici questuri secundare.

Însă totul este simplificat pentru a pune mai mult accentul pe gameplay decât pe ramificații ale abilităților. Nu trebuie să-ți bați capul cu plusuri și socketuri, ai doar avantaje speciale pe care le poți debloca investind punctele de nivel în diverse obiecte.

Și spre deosebire de Diablo, nu avem poțiuni de viață și mana. În schimb, Minecraft Dungeons oferă un sistem de abilități reîncărcabile. La prima vedere totul pare mult prea simplu și lipsit de griji, dar în anumite bătălii vei descoperi cât de important este să știi să îți gestionezi resursele eficient. Dacă te confrunți cu un boss de nivel și irosești abilitatea de vindecare prea devreme, vei fi desființat fără drept de apel de un AI care în mod clar a fost programat să te vâneze la fiecare pas indiferent de situația în care te afli.

În Minecraft Dungeons, singurele consumabile sunt săgețile pentru arc. În rest, totul este regenerabil și disponibil la discreție cât timp știi să te sincronizezi cu timpii de încărcare. Nici obiectele nu au sistem de durabilitate/reparare, deci nu trebuie să îți bați capul cu elemente complexe de management al resurselor. Totul ține de planificare în timp: Folosesc acum artefactul de refacere a vieții sau mai aștept? Are rost să fac upgrade-uri acestei halebarde sau aștept să găsesc ceva de nivel mai mare?