REVIEW: Minecraft Dungeons

Și știu că sună ciudat, dar grafica din Minecraft Dungeons chiar m-a impresionat. Am traversat păduri întunecate, deșerturi însorite, mine dezolante, ziduri de cetăți și palate luxuriante. În mod clar, băieții de la Mojang s-au gândit să ofere diversitate prin contraste, astfel încât să realizezi că ai de a face cu un nou nivel, unde regulile se schimbă puțin. Am apreciat și încercarea de a adapta inamicii cu specificul climei, astfel încât să nu fii atacat de aceiași zombii în pădure și în mina de cărbune.

Mai mult de atât, fiecare nou nivel introduce câteva mici trucuri și tactici specifice la care trebuie să te adaptezi. Evident, un peisaj subteran tenebros care are holurile înguste te va face să abordezi jocul altfel față de o arenă deschisă.

Am pomenit cumva conceptul de „arenă”? Ah da, mi-a fost greu să nu observ asemănări cu DOOM 2016. Poate că sună ca o blasfemie, dar am întâlnit porțiuni întregi de nivel unde energii electromagnetice misterioase îmi blocau toate căile de ieșire și singura modalitate de evadare presupune înfruntarea valurilor de bestii care se spawnează haotic.

Și la fel ca în DOOM 2016, jocul descurajează statul pe loc: dacă nu te miști și ai încredere prea mare în armura ta legendară cu abilități miraculoase, sunt șanse mari să primești o mare perversă ca pe Târgu Ocna.

Dacă se întâmplă să mori pe câmpul de bătălie, Minecraft Dungeons este foarte blând: îți oferă 3 vieți suplimentare, respawn la ultimul checkpoint fără resetarea barei de viață a inamicilor (un avantaj în bătăliile cu boși) și fără să te deposedeze de obiecte sau bani. Dar dacă abuzezi de generozitatea jocului și nu reușești să închei misiunea cu succes prin cele 4 vieți, va trebui să reiei nivelul de la început (dar păstrezi obiectele și punctele de experiență cumulate).