Special Preview: Nosgoth

Le mulţumesc lui Corey şi Trevor pentru răspunsurile oferite, suficient de ample încât pot acoperi un întreg FAQ la adresa jocului – pe lângă faptul că îmi uşurează simţitor munca editorială. Oricum, la rugămintea producătorilor, articolul de faţă nu trebuie să lase senzaţia unui Preview. Nosgoth se află într-o formă rudimentară (dar perfect jucabilă), astfel încât impresiile mele pot surprinde, cel mult la nivel schematic, câteva elemente constitutive din mecanica elementară. Aşa cum probabil aţi înţeles din interviu, gameplay-ul se bazează pe o confruntare asimetrică, disputată între oameni şi vampiri. Primii îşi concentrează tactica de luptă pe armele ranged şi abilităţile speciale, ce variază de la clasicele arcuri cu săgeţi la arbalete complexe cu muniţie tip bola sau aruncătoare de poţiuni inflamabile. Din păcate, cele trei clase din cadrul facţiunii umane nu prea radiază originalitate, fiind fixate pe formula generică all-rounder (Hunter) – specialist (Scout) – tehnician (Alchemist).

NosgothScr02
O armă populară.

Pe de altă parte, vampirii sunt ceva mai străluciţi…pun intended. Clasele, tot în număr de trei, acoperă o plajă interesantă de roluri: Reaver-ul reprezintă coloana vertebrală din legiunile sugativelor de hemoglobină, ţopăind peste şi printre clădiri cu viteza unui ghepard nemort; impunătorul Tyrant încasează o cascadă de lovituri fără să clintească şi poate şarja înaintea atacurilor melee brutale; totuşi, cei mai periculoşi moroi sunt zburătorii clanului Razielim – denumiţi Sentinel –, datorită picajelor fulger executate din înaltul cerului. Mărturisesc că dinamismul parkour-ului vampiric depăşeşte lejer intensitatea vânătorii din tabăra oamenilor, ceea ce ar putea direcţiona atenţia jucătorilor într-un singur sens. Cât despre particularităţile componentei F2P, orice clasă jucată dispune de abilităţi speciale şi arme superioare, ce pot fi achiziţionate din magazinul in-game, cheltuind bani reali sau gold, după cum ne-au învăţat toate celelalte titluri free-to-play. Un alt element interesant, strâns legat de mecanica asimetrică, este posibilitatea creşterii individuale în nivel, cu fiecare erou din roster.

01
Te-ai pierdut, pisicuţă?

Momentan, Nosgoth nu a atins pragul dezvoltării propice unui preview. Accesul la versiunea Alpha a fost posibil printr-o invitaţie directă, venită din partea producătorilor. Or, îmi este dificil să expun în scris un titlu pe care cititorul nu îl poate trece prin propriile filtre. Sigur, jocul funcţionează surprinzător de bine în alpha şi îţi lasă repejor o impresie plăcută, întărită de convingerea că ar putea consolida oferta F2P, însă eu aş trece Nosgoth printr-o disecţie amănunţită doar atunci când vom putea lupta cot la cot (măcar în open beta). Cele două moduri de joc existente acum limitează câmpul vizual necesar unei perspective critice totale, scoţând la iveală numai vârful aisbergului – ce-i drept, un vârf sângeros, glazurat cu un strat solid de potenţial pur.

P.S. Pentru acces în faza Closed Beta, aplicați aici.

Leave a comment