Pillars of Eternity sau Cum Obsidian Ne Mângâie pe Burtică

Icewind Dale, Icewind Dale II, Baldur’s Gate, Baldur’s Gate II, Throne of Bhaal şi Planescape: Torment — ordinea exactă în care mi-am petrecut perioada destinată studiilor pentru Bacalaureat. Au trecut cinci ani de atunci (cred) şi încă nu pot uita emoţiile provocate de sesiunile AD&D din miez de noapte, când îmi consumam preţioşii neuroni pe queste incredibil de complexe, prin temniţe superb desenate, sorbind dialoguri atent scrise, într-o lume fantasy plastică şi totuşi atât de vie. Bacalaureatul a trecut cu bine, au trecut şi facultăţile, iar acum mă cuprinde un puternic deja-vu, după ce Obsidian şi-a arătat colţii de argint cu Pillars of Eternity.

Pillars_of_Eternity_image_01

Înapoi la izometric

Mă simt răsfăţat, mă simt mângâiat pe burtică, ca un motan gras şi fericit. Pisicuţele ar cumpăra Pillars of Eternity, după cum au demonstrat cele patru milioane de dolari adunate de campania Kickstarter, iar reacţia presei internaţionale la vederea unui RPG izometric, old-school până la oase, îmi confirmă faptul că E3 nu a fost doar o paradă destinată măsuratului de cohonez. Dacă The Witcher 3 promovează valorile next-gen de viţă nobilă, atunci Pillars rămâne gustul intens parfumat al unui vin negru, bătrân şi tare. Cu asta am rămas eu din tot spectacolul gameristic al acestui an, însă aştept cu nerăbdare gamescom 2014, locul unde voi putea avea un contact intim cu titlurile mai devreme amintite.

Stilul fantasy clasic este neatins în proiectul celor de la Obsidian, de parcă a stat păstrat într-o lampă fermecată, aşteptând numai momentul eliberării. Muzica epică, perspectiva izometrică, mediul 2D conturat cu grija rezervată icoanelor sfinte şi promisiunea unui univers inedit sunt suficiente pentru a trimite un curent plăcut în extremităţile oricărui gamer crescut şi modelat de jocurile Black Isle — da, relaţia între moştenirea RPG din PoE, Obisidian Entertainment şi Black Isle Studios este complicată. Există o sensibilitate unică în arta şi gameplay-ul titlurilor construite pe Infinity Engine, pe care o poţi regăsi numai ascultând simfonia din orăşelul Targos sau explorând lumea din Baldur’s Gate. Dar PoE oferă mai mult: 11 clase, un sistem rafinat de spell casting, decizii ce vor afecta vizibil parcursul campaniei, alături de o poveste bogată în evenimente şi situaţii spectaculoase, neprevăzute, prezentate într-un format cultivat de RPG-urile pen-and-paper.

Personalitatea eroului tău — ale cărui trăsături morale pot fi personalizate şi modelate pe parcurs — influenţează relaţia cu NPC-urile şi companionii din party, desfăşurarea questelor şi, implicit, evoluţia campaniei. Aşadar, Pillars of Eternity mizează pe o natură relaţională complexă — de care, sincer să fiu, îmi era dor. În orice caz, cu Tim Cain, Adam Brennecke, Josh Sawyer şi Chris Avellone implicaţi în producţie, nu mă puteam aştepta la altceva.

Pillars of Eternity este programat pentru prima parte a anului 2015 şi va fi disponibil pe Windows, OS X şi Linux.

4 Comments

  1. Stefan Iliescu iunie 23, 2014
    • Aidan iunie 23, 2014
    • Stefan Iliescu iunie 23, 2014
  2. negaterium iunie 23, 2014

Leave a Reply