Preview: FIFA 15
După un download rapid, realizat folosind platforma Origin, am fost întâmpinat de interfaţa curată, modernă, acompaniată de un fundal muzical plăcut. Messi rămâne omul de bază, portretul lui deschizând drumul către un meci Liverpool – Manchester City – da, FIFA 15 nu pierde vremea, livrând fotbal din primele clipe. Mi-a plăcut foarte mult ideea demo-ului, aşa că am hotărât să nu ating setările jocului până la fluierul final.
FIFA 15 impresionează mai întâi de toate prin prezentare şi grafică: experienţa fotbalistică a devenit cinematică şi aproape fotorealistă. Deşi sună ciudat, lucrurile iau aici o turnură specială, deoarece nimic nu te duce cu gândul că tu eşti cel care iese din vestiare şi păşeşte pe gazon. Jucătorul este detaşat de identificarea directă şi transpus în poziţia unui demiurg capabil să manipuleze un meci privit de la înălţime. Îmi este dificil să transpun în cuvinte puţine senzaţia receptată, însă prezenţa camerelor de filmat pe teren, reluările în slow-mo, cadrele prelungite aţintite pe reacţiile fotbaliştilor după un contact mai dur, o lovitură spre poartă sau un gol – toate ajută la definirea unei imagini sportive idilice.
Nu urmăresc un preview exhaustiv aici, fiindcă plănuiesc un review amplu, pe măsura transformării suferite de FIFA 15, aşa cum îl vom primi în forma finală. Deocamdată, primul meu meci, disputat între Liverpool şi Man City, a fost o explozie continuă. Am simţit cum se produce o rupere interioară între ce ştiam din FIFA 14 (PC) cu al său Impact Engine şi ce îmi oferea FIFA 15 pe un sistem mai mult decât decent. Grafica grozavă a fost completată ireproşabil de fizică, cu mici excepţii în care mâinile fotbaliştilor deveneau eterice şi se încrucişau fantomatic. Nimic din ce nu am văzut până acum, nimic greu de ignorat. Restul jocului, conţinutul cu adevărat important – acela este punctul forte. Am marcat două goluri, primul pornind dintr-o fază de atac creată speculând o pasă greşită de la mijlocul terenului, şutul fiind respins iniţial de Joe Hart cu o animaţie nemaivăzută până acum. Schimburile de pase au curs apoi natural, iar sistemul Emotion & Intensity şi-a făcut treaba grozav după câteva faulturi repetate. Pur şi simplu am simţit tensiunea meciului prin controler, în fiecare sprint sau şut. Cel de-al doilea meci, PSG – Liverpool, s-a terminat cu un 1-0 rezultat în urma unui corner executat repede şi fără aşteptări prea mari, chiar dacă AI-ul a gestionat inteligent apărarea în cele câteva secunde de zbor ale mingii.
Sincer să fiu, abia aştept momentul unui review complet, FIFA 15 ridicându-se peste aşteptările mele iniţiale. Am vrut un football-sim diferit şi am primit unul total, la adresa căruia vor exista mereu critici – unele fondate, altele mai puţin. Totuşi, fotbalul nu a fost niciodată definit mai bine în mediul jocurilor video, iar formula grafică next-gen + gameplay inovator + AI competent s-a cimentat în FIFA 15 aşa cum trebuie. Până în 25 septembrie, eu vă recomand să scoateţi untul din demo.
Moduri de joc prezente în demo: Kick Off şi Ultimate Team;
Echipe disponibile: Chelsea, Liverpool, Manchester City, Dortmund, Napoli, PSG, Barcelona, Boca Juniors.