Prima lovitură pentru Oculus Rift
Prima lovitură pentru Oculus Rift vine exact de unde ne aşteptam şi ne loveşte exact unde doare mai tare. Este vorba de intimitate alături de dreptul de a fi anonimi atunci când dorim. Dat fiind faptul că unităţile Oculus au început să ajungă prin casele doritorilor, detaliile asupra termenilor şi condiţiilor de funcţionare parcă nu mai sunt în ceaţă.
Iar aceste detalii nu sunt plăcute deloc. Aflăm astfel, prin intermediul celor de la gizmodo.com şi uploadvr.com (ce şi-au dedicat timpul şi forţele în a analiza aceste documente pentru a ne aduce la cunoştinţă realitatea) de procedee puţin plăcute atunci când vine vorba de intimitatea noastră. Puteţi citi în detaliu articolele aici şi aici.
Aflăm printre multe altele de faptul că Oculus Rift va instala o aplicaţie tip always-on, (OVRServer_x64.exe – program care rulează în permanenţă) ce are ca scop colectarea vastă de informaţii, datele noastre fiind accesate nu numai de FaceBook ci şi de alţi afiliaţi ai acestora. Până şi mişcarile noastre din realitatea virtuală vor fi înregistrate în totalitate, toate aceste informaţii fiind folosite în diferite situaţii, fără acceptul nostru. Un exemplu ar fi accesarea telefoanelor mobile sau fixe (acolo unde permite tehnologia) pentru a trimite mesaje promoţionale fie prin SMS sau apel robotic. Mai mult, numerele de telefon vor circula prin mâinile tuturor celor care au direct sau indirect o legătură cu cel puţin o companie care deţine aceste date.
Aveţi aici o listă completă a termenilor şi condiţiilor, iar pentru o mică simplificare, mai jos aveţi majoritatea punctelor cheie. Era de aşteptat până la urmă dar asta nu înseamnă că ar trebui sa acceptăm aşa ceva. Şi nu, „dacă nu faci nimic rău nu ai de ce să te temi” nu se ia în calcul. Voi ce părere aveţi?
- Information Automatically Collected About You When You Use Our Services. We also collect information automatically when you use our Services. Depending on how you access and use our Services, we may collect information such as:
- Information about your interactions with our Services, like information about the games, content, apps or other experiences you interact with, and information collected in or through cookies, local storage, pixels, and similar technologies (additional information about these technologies is available at https://www.oculus.com/en-us/cookies-pixels-and-other-technologies/);
- Information about how you access our Services, including information about the type of device you’re using (such as a headset, PC, or mobile device), your browser or operating system, your Internet Protocol („IP”) address, and certain device identifiers that may be unique to your device;
- Information about the games, content, or other apps installed on your device or provided through our Services, including from third parties;
- Location information, which can be derived from information such as your device’s IP address. If you’re using a mobile device, we may collect information about the device’s precise location, which is derived from sources such as the device’s GPS signal and information about nearby WiFi networks and cell towers; and
- Information about your physical movements and dimensions when you use a virtual reality headset.
- Third parties may also collect information about you through the Services, as described below.
- Related companies. We may receive information about you from other companies that are within the family of related companies that are legally part of the same group of companies that Oculus is part of, or that become part of that group, such as Facebook, and may combine that information with other information we collect about you. View a complete list of related companies at https://www.oculus.com/en-us/related-companies/.
- Information from other sources. We may also receive additional information about you from third parties, including partners that provide us information that is publicly or commercially available, and may combine that information with the other information we collect about you.
8 Comments
dmxgordon
Treaba asta mirosea deja de cand Oculus a fost cumparat de gigantul facebook. Era clar ca isi va baga nasul prin termeni si conditii…
P.S.
Nu inteleg dece peste tot se spune ca Oculus costa 600$, cand defapt la pretul acela se adauga taxa vamala si transportul cel putin. Ca sa il comanzi in Germania, Anglia sau alte tari europene te costa minim 740 Dolari. 100 de verzisori sunt considerati automan custom taxes cica. Mare vrajeala.
FlorinM
Macar si-a facut treaba in a entuziasma lumea si a face alti dezvoltatori sa creeze propriile VR kits. Mai ramane sa apara suficiente aplicatii pentru ele si sa le scada pretul pentru o adoptare cat mai larga.
Practic Oculus a facut 1 pas din 3. Pot altii sa se ocupe de ceilalti 2 pasi. Daca totul merge bine pe la anul as vrea sa imi iau o casca VR. Nu tin sa fie Oculus (si in conditiile astea in nici un caz), chiar daca e cea mai cunoscuta.
dmxgordon
Intr-adevar.
Eu am avut DK2-ul si desi rezolutia si efectul screen door lasau mult de dorit (motiv pentru care sunt sigur ca nici macar actualul display de CV1 nu e suficient pentru gaming serios) mai ales in racing sim unde o foloseam eu, insa in afara de asta au cam nimerit-o.
Diferenta de pret de la DK 2 pana la CV1 in nici un caz nu este justificata.
Asteptam, vorba ta, poate la anu’…
Ciontu Nicu Dan
CentOS any one … Watchdogs in rl …
dmxgordon
Interesant comentariu, Ciontu Nicu Dan…fi mai explicit.
BabyFace
Sa nu uitam totusi ca pe langa pretul enorm 600$ + taxele vamale, mai e nevoie si de un PC nesimtit…o bestie de gaming. Am vazut intr-un review ca un tip cu o placa video ca a mea Nvidia GTX 970 a pus Vanishing of Ethan Carter la 80% detalii, ca sa poata avea cele 90 de frame-uri.
In ritmu asta, pana la anu pe vremea asta pe pc-ul facut acum un an si putin, o sa pot folosi Oculus Rif cu jocuri doar la minim. In conditiile in care m-a costat 5000 lei pc-ul, si l-am facut eu pe bucati totul cumparat doar la oferta…
Astept sa apara review-uri si la Playstation VR, dar cel mai sigur asta v-a fi achizitia mea in toamna. Pachetul de 500$ vine si cu camera si cu controlere move si cu jocuri. Cu transport etc… ajunge cat pachetu de baza la un Oculus Rift, dar macar PS4 il am deja si nu imi fac griji daca imi merge bine sau nu headsetu.
Si cu toate astea…chiar urasc controlerele de xbox, nu stiu de ce, sincer nu am folosit niciodata unu, dar faptu ca e putin diferit de cel de ps, ma face sa il urasc cu o pasiune de nedescris :)) stiu ca nu e un motiv, dar asta e adevaru… PURE HATE
BabyFace
Mi-am mai amintit o chestie, am un Smart TV Samsung, si l-am luat oarecum in graba (era o reducere considerabila la el) si dupa ce mi-a sosit acasa si am petrecut putin timp cu el…am aflat ce magarii au facut astia de la Samsung, practic daca nu acceptam termenii si condiitile lor nu puteam sa folosesc….partea smart, si daca acceptam, practic le dadeam voie sa foloseasca orice informatie personala (noroc ca nu aveam camera, ca inregistrau si audio….ce prostii zic eu during… sexy time)
Pe cand televizoarele sony, iti lasau alegere, vrei sau nu vrei sa accepti termenii si conditile, dar nu iti limitau experienta cu nimic.
Imi imaginez ca o sa fie aceiasi diferenta si intre Oculus Rift si Playsation VR.
Nu zic ca am ceva de ascuns, dar totusi, asa cum nu imi place ca cineva sa se uite in telefonul meu, nu imi place nici faza cu informatiile personale inmanate de colo colo.
dmxgordon
Nu cred ca se paote compara Oculus sau vive cu PS VR, in principiu din pricina specificatiilor. PS-ul va avea rezolutia pe care am gasit-o eu pe DK2 si nu e deloc suficienta. Cel mai probabil vei putea sa te joci numai chestii simple cu el.
Legat de controller Xbox; Daca nu ai incercat niciodata e absurd sa spui ca nu iti place, nu te inteleg. Chiar e bun controllerul, nu degeaba este alegera majoritatii gamerilor chiar si pe pc.
Legat de PC-ul ce va trebuii sa ruleze VR, sunt convins ca nici urmatoarea generatie de hardware nu va fi foarte puternica insa in viitorul apropiat vor aparea placile care duc 12K, 16K lejer, special concepute pentru VR, trend impins de la spate de industria displayurilor care va trebuii sa faca un pas major spre pixel density ca sa multumeasca piata VR, mai ales pe PC, unde exista mai multi gameri hardcore, simulatoare serioase si capacitate de dezvoltare Hardware mult mai rapida (chiar daca mai scumpa) fata de console.
P.S.
Sa sti totusi ca nu prea conteaza grafica in VR. Pentru mine, pana si cele mai simple demo-uri, unele chiar fara texturi si cu putine poligoane, erau extrem de imersive. Cel mai importat este un display bun, care sa nu iti oboseasca ochii. Ar mai fi si problema distantei extrem de mici a ecranului fata de ochi, problema care inca nu a erupt dar care este evidenta. Cat de sanatos este sa stai cu ecranul ala lipit de ochi…Dar ma rog, pana sa ne ardem retina mai avem de asteptat dupa cum a debutat VR-ul.