Războiul Platformelor: Neliniștea Dinaintea E3

E întotdeauna interesant să privești luptele grele pe care le dau giganții pentru a ne cuceri inimile (sau portofelele?). Microsoft, Nintendo, Sony, mai nou chiar și Apple, Steam sau Amazon, toți încearcă să ne convingă și să ne facă să uităm de ceilalți. Unii joacă cinstit și-i apreciem, alții uită de unde au pornit, sau ne mint în față. O adevărată telenovelă gameristică cu personaje colorate, cu fani furioși și răsturnări de situație. Circ și jocuri. Suntem niște răsfățați!

Apele au fost atât de tulburi în ultima perioadă, încât nici nu știu de unde să încep… Chiar dacă Wii a produs o adevărată revoluție și s-a dovedit a fi, datorită prețului mic de producție, una din cele mai profitabile console din toate timpurile, Nintendo și-a respectat planul și filozofia – o nouă consolă inovativă la fiecare 5-6 ani – și a lansat Wii U. Deși noua idee părea că o să diversifice gameplay-ul și se adresa în principal jucătorilor pasionați, după aproape un an și jumătate de la start, compania nu a reușit să vândă mai mult de 6.5 milioane de exemplare și a raportat pierderi pentru anul fiscal ce tocmai s-a încheiat (31 martie în Japonia), de peste 450 de milioane de dolari. O bună parte a acestor pierderi fiind cauzate de faptul că Wii U nu a vândut suficient software. Costul de producție era un pic peste suma recuperată după fiecare vânzare – consola nu devenea profitabilă decât dacă fiecare din cei care o cumpărau mai achiziționau și un extra joc, produs de Nintendo, lângă ea.

Un al treilea an pe minus a redus lichiditățile companiei de la 11.5 miliarde în 2011, la 8, în 2014 și se pare că alți trei ani în aceeași direcție îi va îngropa. Trei sferturi din „pierderile” raportate anul acesta se datorează însă R&D-ului (departamentul de cercetare și dezvoltare), investiților și publicității. Ar putea foarte bine să nu le numească pierderi… În plus, Wii U a devenit de curând profitabil la vânzare. Mario Kart 8 se lansează la sfârșitul lunii și vine cu unele din cele mai bune promoții oferite de N. până acum. Cei care cumpără jocul și-l înregistrează pe Nintendo Club până pe 31 iulie vor putea alege un titlu dintr-o listă impresionantă de 8 și-l vor putea download-a gratuit. Cei care nu au consola pot alege, la același preț cu varianta normală, noul bundle Wii U + Mario Kart 8. Extra jocul fiind oferit și acestora din urmă. În State, promoția este chiar mai bună, pentru că bundle-ul va costa cu 30 de dolari mai mult, dar în cutie vor primi lângă tableta-controler și un Remote, + un plastic în formă de volan –> multiplayer local instant.

Cu un nou Super Smash Bros, la fel de impresionant, disponibil în preajma sărbătorilor și Bayonetta 2 și X, ca back-up, Nintendo pare că o să se stabilizeze… Presupun că vor reuși să ducă vânzările în zona 10 milioane până la sfârșitul anului fiscal actual. Dar(!), e suficient? Compania se regăsește într-un cerc vicios și nu are puterea, de una singură, să ofere pe bandă, jocurile de calitate necesare pentru a susține hardware-ul. Exceptându-i pe cei de la Ubi și Sega, toți ceilalți mari producători par a fi părăsit nava. Pentru ei un titlu mare trebuie să vândă peste un milion de exemplare pentru a deveni cu adevărat profitabil. Oare o să revină în momentul în care vor exista 10 – 15 milioane de Wii U vândute?

8 Comments

  1. Razvan mai 18, 2014
    • Aidan mai 18, 2014
    • ncv mai 18, 2014
    • ncv mai 18, 2014
  2. Theo mai 18, 2014
    • ncv mai 18, 2014
  3. vlad mai 19, 2014
    • ncv mai 19, 2014

Leave a Reply