REVIEW: Anthem

Top Gun? More like Nope Gun!

Nah, glumesc. Nu ești mare brânză, bossule. Anthem se chinuie să te convingă că are un arc narativ impresionant și personaje complexe, cu 1000 de straturi ca Shrek, dar îți pune pe tavă o ceapă crudă. După o misiune nefericită și dramatică în The Heart of Rage, una în care s-au făcut de râs, apărătorii justiției sociale aka Freelancerii cad în dizgrație și funcționează în regim de mercenari sud-africani.

Ba recuperezi un obiect pentru NPC-ul X, ba mai cureți o bază abandonată de niște insecte umanoide pentru NPC-ul Y, ba încerci să înțelegi care-i faza cu The Anthem of Creation. Căci de aici izvorăște tot răul din lumea visată de Bioware.

„Anthem trebuia să fie un rival pentru Destiny, care suplimenta goana după loot cu o mecanică dinamică de zbor, plină de adrenalină crudă și oportunități tactice cu impact direct în gameplay. „

Imnurile Creației și niște Javelins

Dacă nu știți ce este un Javelin, vă explică băiatul: un costum mecanic, o combinație între un mecha și țoalele augmentate din Crysis. Jocul îți pune la dispoziție patru tipuri cu roluri bine definite: agilitate, tanc, un soi de techno-mage și clasicul all-rounder. 

Fiecare Javelin poate fi îmbunătățit prin achiziția de upgrade-uri, arme noi sau cosmetice micro-tranzacționabile. Împărtășești lumea cu alți jucători, așa că este indicat să te lauzi puțintel cu ce ai, un Javelin de nivel maxim ieșind repede în evidență. 

Când explorezi Fort Tarsis, singurul oraș, o faci la pas în 1st person și interacționezi cu NPC-urile ca într-un RPG clasic. Vocile actorilor sunt extraordinare și recomand un personaj principal feminin pentru un voice acting și mai tare, iar animațiile faciale te lasă mut. Grafic, Anthem este ireproșabil. 

„Da, ocazional descoperi resurse minerale și organice în Roșia Montană sau grupuri de monștri idioți, cu un AI aflat sub instinctele programate în ADN-ul de meduză. „

Același lucru se poate spune despre designul zonelor explorabile, atât în interiorul cât și în afară Fortului Tarsis. Indiferent câte ecrane de încărcare vei vedea oricând intenționezi să accesezi Forja sau inventarul, degeaba te superi – Anthem arată demențial.

Pe deasupra, Bioware a nimerit perfect senzația de zbor, chit că este întrerupt foarte des de supraîncălzirea motoarelor, ce pot fi răcite trecând prin cascadele înalte sau aterizând repede în apă. Controlul mouse + tastatură este intuitiv și implică un timp scurt de adaptare.

Verticalitatea și tridimensionalitatea spațiului sunt esențiale în gameplay, forțându-te să te miști mereu cu Javelin-ul preferat (da, poți avea mai multe în colecție). Recomandarea mea este să experimentați multiple load-out-uri și abilități speciale, pentru a diversifica acțiunea.

3 Comments

  1. spookieman martie 14, 2019
    • Aidan martie 14, 2019
  2. armi martie 22, 2019

Leave a Reply