REVIEW: Assassin’s Creed Unity
S-a vorbit în nenumărate rânduri despre combat-ul definitoriu francizei, criticat pentru simplitate şi senzaţia de atacuri regizate. Prin urmare, Unity încearcă marea cu degetul, luptele căpătând o dinamică inspirată de scrimă – rezultatul poartă amprenta unei dificultăţi crescute, care necesită un timing atent calculat. Săbiile sunt completate cu un arsenal vast, compus din suliţe, buzdugane şi arme de foc întâlnite în secolul XVIII. Cheltuind moneda jocului sau puncte de hacking, uneltele aducătoare de moarte pot fi îmbunătăţite, dar efectuând misiunile co-op sau cele din campanie, accesul la armamentul superior vine sub formă recompensatorie.
Am dus dorul pistoalelor lui Edward Kenway. Arno preferă un stil de luptă sec şi se fereşte de excentricitatea piraterească. Tragi şi loveşti cu sabia, aproape întotdeauna, deoarece faimosul Hidden Blade este accesibil doar în timpul atacurilor surpriză. Noutatea constă în Phantom Blade, un soi de mini-arbaletă silenţioasă, montată pe încheietură. Procesul încăierărilor este dureros de anost – în special acum, când componenta stealth a primit şi ea o cizmă de piele în dos. Ei bine, deşi intenţiile au fost nobile, produsul finit refuză să funcţioneze. Asasinul dispune de opţiunea unui cover clasic, în spatele obiectelor şi zidurilor, sau poate lovi fulgerător din ascunzişuri – însă orice plan gândit pe furiş riscă să eşueze lamentabil din pricina problemelor tehnice.
Assassin’s Creed Unity îmi displace din mii de motive, toate solide. În primul rând, nu aveam nevoie de pseudo-împrumuturile RPG inserate în sistemul de evoluţie al abilităţilor. Fuck it, Ubisoft, dacă stau bine să mă gândesc, NU AVEAM NEVOIE DE LOCK PICKING! Vroiam un joc dur, plin de acţiune istorică şi poveşti memorabile, nu de un şperaclu şi un indicator ce trebuie nimerit apăsând un buton. Cât despre aplicaţia mobilă necesară deschiderii cuferelor…aici mă simt jignit, deranjat, molestat, agresat personal. Habar nu am cât de frumos este Parisul când fac spume albe de furie.
Puţin îmi pasă de angelica Elise De LaSerre, de tânărul şi cinicul Napoleon, de comploturile romantice şi plimbarea cu balonul fraţilor Montgolifer când îmi este imposibil să lansez misiunile co-op – misiuni insipide în egală măsură, cu tot cu prezenţa celorlalţi trei jucători, 100% masculi. Se zice, pe la balurile mascate, că personajele feminine erau prea greu de modelat. În fine, rift-urile digitale temperează sufletul meu acid: am escaldat Statuia Libertăţii şi Turnul Eiffel, încercând să evit descumpunerea fibrelor realităţii virtuale din jur. Interesant, relativ impresionant, „more of the same”.
Aşezat lângă Unity, Watch_Dogs pare monumental. Iată că, într-un final chinuit, am ajuns să şterg din lista de interese un produs al industriei iubite. Indiferent dacă Assassin’s Creed Rogue mai poate salva ceva din reputaţia francizei Ubisoft, violul mental şi spiritual provocat de mulgerea robotică a unei vaci cu pedigree a dat de pământ cu subiectul Revoluţiei şi a dizolvat în nimicnicie un personaj cu potenţial, contrazicând vorbele Marchizului de Sade, care menţiona necesitatea durerii pentru a atinge culmile plăcerii supreme. Nimic mai fals.
Un oraş superb şi un subiect istoric excepţional, prea puţin exploatate pe parcursul campaniei. Povestea şi personajele principale sunt şterse, iar modul co-op nu funcţionează în parametri optimi. Cât despre mecanicile stealth şi parkour, aceastea nu mai reprezintă deloc un punct forte în Assassin's Creed Unity, din cauza nenumăratelor buguri. Poate că un viitor patch de 40GB va rezolva erorile prezentului. + locaţiile istorice din Paris arată splendid; - defect, prost optimizat; |
|
Gen: Action-adventure, Stealth(?) Data lansării: 13 noiembrie 2014 Platforme: PS4, XO, PC Versiune testată: PC, PS4 Producător: Ubisoft Montreal Distribuitor: Ubisoft |
22 Comentarii
D3F3
Jocul asta abia l-au peticit incat sa mearga cat de cat, si tu vroiai sa mai aloce o zi sau doua sa faca animatii feminine? Oricum sa speram ca istoria se va repeta. Si dupa un AC de cacao ca asta sau ca 3. Vom primi un AC genial si plin de continut. Asa cum a fost AC4, dupa 3.
Aidan
Imi pare nespus de rau ca review-ul AC4 nu a mai prins revista, desi este scris, tehnoredactat si prezent in format PDF 🙁
Vreo 10-12 pagini parca.
Silviu Parvu
Mare pacat ca v-ati limitat la site. Revista Level avea cel mai de calitate continut dedicat gamingului de la noi din tara. Nu zic ca site-ul ar fi rau, dar una e revista fizica si alta e un articol digital de pe un site.
Aidan
Silviu, stii ce e culmea? Ca iti dau perfecta dreptate. Si mie imi este dor de revista.
Danny
Ai pomenit asta deja si in alt articol, tot pe aici pe lab501, unde e? Ca chiar daca e vechi de mai bine de un an tot merita citit, cel putin de catre mine.
Aidan
Trebuie sa discut cu Kimo aceasta situatie, sa vedem ce s-ar putea face – doar el decide situatiile delicate :)) Mai sunt prezente acolo si alte recenzii interesante…
PS: Not anymore :)))
Scriminti Augustin
Eh cui ii pasa.Doar ce o sa faca ei cu articolul? Nu mai au ei revista in care sa il puna doar nu se asteapta sa scoata o revista care e din decembrie anu trecut acum pur si simplu nar avea rost Doar fanii level ca noi ar mai cumara si atat restul cred ca au jucat deja jocurile de atunci :3
ncv
Disclaimer: acest comentariu a fost creat fără ajutorul redactorilor Level sau a celorlalți redactori Nivelul2. Sunt singurul răspunzător pentru postarea lui.
Dacă cineva are ceva împotrivă (din punct de vedere legal) îi rog să posteze dedesubt sau să mă contacteze pe email și o să-l modific conform.
Pages from Level 12_2013 01_2014 Assassin Creed 4
Aidan
Luati cat este cald! ncv, eu sustin initiativa ta pana in panzele negre! YARRR!
Sunt multi factori legali in favoarea noastra, a redactorilor. Teoretic, intreg continutul numarului respectiv ne apartine moral si intelectual.
ncv
Da si nu in functie de contractul pe care l-ati semnat si daca ati fost platiti pentru luna aceea.
PS. Sa lasam pentru moment discutiile. Sunt curios daca o sa se intample ceva…
anonymous
Momentan in Cluj ninge. Oare a venit Craciunul mai devreme sau am nevoie de o ceasca de cafea sa ma trezesc?
KiMO
Nu stiu, nu cunosc… 🙂
Geo Bals
Se vorbea ceva de o revenire asupra publicarii ultimelor numere din Chip si toata conglomeratia (sper ca si Level), mai e valabila sau erau doar vorbe goale 🙂
Dreamcatcher
L-am piratat azi si pot spune ca e atat de „bine” optimizat de nici macar pe low nu obtin peste 12-15 fps.Asta in conditiitle in care mai am putin si termin cu Metro LL Redux, toate setarile la maxim cu exceptia AA care e off,in 1920×1200.E primul joc de care nu pot sa ma ating si ma indoiesc de faptul ca asta ar fi din cauza quadcore-ului tactat la 2.6 GHz si a decentei 650Ti.Pacat ca mi-am pedepsit HDD-ul cu 150 de minute de sudoare(descarcare si instalare),jalnic joc.Ma intreb cu ce au ocupat ~40 Gb?!…
George Andrei
ahhh….AC4…marea mea iubire ^^ si prob cel mai bun din seria AC
SenFire
Sa traiti!!
Morphi
Respect ncv si sustin acest demers.
Madalin
Imi amintesc cand ati dat un trofeu lui Ubisoft intr-o editie a revistei LEVEL:
”Apărămă Doamne de clienți” ca si in cazul de fata se aplica cu varf si indesat acestui joc
Radu
ce numar?
Nicolae Andrei
I approve this review 😀
Alexandra
are cineva idee cum pot usura deschiderea cuferelor rosii ?
ncv
la ce te referi exact?
„”
Locked chests show up on the map as red chest icons. You’ll need a couple of things before you can pick a locked chest. You have to purchase the “Apprentice Locksmith Skill,” “Journeyman Locksmith,” “Master Locksmith” and have lockpicks. Lockpicks can be looted off of dead enemies or bought from vendors. Complete the lock picking mini game to unlock a chest.