REVIEW: Assassin’s Creed: Valhalla

De ce există atâtea Assassin’s Creed-uri? Știu răspunsul evident, pentru că vând și generează bani, dar vreau să-i întreb pe ăia care le-au cumpărat/jucat pe toate – de ce o faceți? Serios, sunt curios. Întreb asta în contextul în care primul mi s-a părut plictisitor, al doilea a fost cu adevărat bun, al 3-lea nu l-am jucat, Black Flag l-am jucat vreo 2 ore până mi-am dat seama că avea potențialul să fie un joc foarte mișto cu pirați dacă nu era Assassin’s Creed, iar de acolo am făcut pauză până la Origins pe care l-am jucat doar pentru că mă pasiona Egiptul. Am sărit peste Odyssey și pe ăsta am vrut să-l încerc mai mult ca să văd cum merge pe Series X și pentru că mi-a plăcut Vikings. Dar văzând evoluția seriei, îmi dau seama că de fapt n-a evoluat deloc. Fix aceeași formulă se aplică la toate, aceleași povești de căcat cu sfârșitul lumii, un talmeș-balmeș complet inutil. De ce se vinde în halul ăsta va rămâne un mister pentru mine.

Am ajuns la concluzia că nu poți separa calitatea unui produs de cultura în care e făcut. Degeaba ai mii de oameni pasionați care lucrează la un produs, dacă îi ții într-o cultură în care îi muncești până le seci orice urmă creativă și îi supui abuzurilor de toate felurile. Din păcate, cam toate studiourile mari fac asta, inclusiv Ubisoft. M-am săturat de scuzele lor și ale industriei. Îmi pare rău, dar refuz să fiu luat de prost în halul ăsta. Assassin’s Creed: Valhalla mi se pare una dintre cele mai evidente bătăi de joc pe care le-am văzut în ultimi ani. Bătaie de joc față de angajații care au lucrat la el, bătaie de joc față de gameri. Și ce mă sictirește și mai tare e cât de mult e complice presa de jocuri la bătaia asta de joc, alături de studiouri. Pare că orice urmă de coaie a dispărut și lăcomia a învins.

Eh, băieți, lasă că o zic eu. Puteți să nu mai trimiteți key-uri de review, puteți să vă dați cu fundul de pământ, dar rahatul din industrie a ajuns la saturație, iar eu unul aștept cu nerăbdare momentul în care o să bubuie. Sincer, chiar îmi doresc un crash, pentru că după fiecare crash al industriei jocurilor, am ieșit cu toții mai bine și mai puternici. Aș zice că e momentul pentru un reset. Pentru ca Ubisoft poate mult mai mult.

În încheiere, vă sfătuiesc să nu dați banii pe el (cel puțin, nu versiunea pentru Xbox One X/Series X), la modul cel mai serios. Dacă sunteți mari fani ai seriei, jucați unul din titlurile precedente care să nu aibe bug-uri care îl fac nejucabil. Sfatul meu e să dați pur și simplu skip peste Valhalla și să votați cu portofelul.

Păcat că cel mai probabil l-ați cumpărat deja.

RIP industrie.

Pierdut pasiune, o declar nulă.