REVIEW: Assassin’s Creed: Valhalla

Doar că na, tu, Ubisoft, vrei să maximizezi profitul, te lăcomești ca ultimul jeg, așa că scoți jocul fără să fie gata ca să prinzi vânzările alea bune la lansarea consolelor de nouă generație, că ți-ai marketat jocul ca next-gen și vrei să vinzi calumea până nu se lansează Cyberpunk și uită oricum toată lumea de vikingii tăi. Așa că te piși efectiv pe munca celor 14 studiouri, scoți jocul într-un hal de e nejucabil indiferent de platformă și… îți merge. Cred că asta m-a sictirit cel mai tare și mă face să mă cuprindă maxima scârbă când vine vorba de industria asta. Pac, cei mai mulți jucători în prima zi din toată istoria seriei, review-uri super pozitive de la „presa de renume” din gaming, prosteală d-asta pe față fără limite, fără nesimțire, fără jenă.

Între timp… fraierii ăia care au sărit cu 60/80/100 de euro/lire/dolari au impresia că joacă un alpha și sper că ușor, ușor să-și dea seama cât de tare au fost mințiți și să nu mai înghită data viitoare când iese Assassin’s Creed coișpe, saga lui Ion Creangă Arbore. Glumesc, normal. O să-l halească și mai și.

În astea 8 ore cât mă jucam mă tot sâcâiau niște gânduri în spatele minții. „Coaie, de ce halești rahatul ăsta? De ce îți pierzi timpul jucând mizeria asta care nu-ți provoacă niciun fel de bucurie? Bă, nu doar bucurie, ceva sentimente, acolo. Pe vremuri, în revista LEVEL, în notele de la jocuri, pe lângă grafică, sunet, gameplay, era considerat și feeling-ul. În momentul de față, în orice joc AAA, feeling-ul e 0. Se vede că pur și simplu nu le mai pasă de gameri. Suntem cifre și le pasă doar de bani. De ce acceptăm căcatul ăsta, oare ca gameri mai suntem în toate mințile? De ce ne pierdem zeci/sute de ore, de ce ne pierdem cea mai prețioasă resursă pe care o avem ca ființe umane, anume timpul, în jocuri care nu ne aduc niciun fel de sentiment? Ce e nebunia asta, de ce o facem, ce rost are? „