REVIEW: Candle (M.I.A.) – Lumină din lumină

Descoperite din întâmplare și parțial salvate dintr-un SSD Intel pe care îl credeam mort de tot, articole care ar fi trebuit să apară în numărul 8 (2017) al revistei NIVELUL2, nelansat, continuă să iasă la iveală pe site! După review-urile jocurilor Battlefield 1 și Watch Dogs 2, al filmului Ghost in the Shell (2017), preview-ului Star Trek: Bridge Crew și retro-ul Dink Smallwood, continuăm cu review-ul jocului Candle.

Nemții de la Daedalic Entertainment și-au săpat pe nesimțite o nișă în cadrul genului adventure în care activează cu mult sârg și dedicație. Serios, intrați pe Wikipedia și aruncați o privire peste lista de jocuri cu care sunt asociați, fie în postura de dezvoltatori, fie în cea de distribuitori. Eu unul am fost luat prin surprindere de numărul de titluri din portoliul Daedalic. Au creat jocurile din seria Deponia (desigur), dar și titluri precum A New Beginning (un adventure „verde” cu  ecologiști ce luptă împotriva corporațiilor din domeniul energetic), The Whispered World (despre un clovn trist pe nume Sadwick) sau The Dark Eye: Chains of Satinav (un adventure fantasy absolut superb desenat), iar ca distribuitori s-au ocupat, printre altele, de Machinarium, Tales of Monkey Island și horror-adventure-ul Stasis. Un portofoliu extrem de divers, după cum vedeți, plus un accent pus pe grafica desenată de mână, ceea ce cred că mă va face să stau foarte atent cu ochii pe Daedalic Entertainment în viitor, că-s plini de surprize plăcute. Deja mă gândesc cum să îmi fac timp pentru Stasis, că pare foarte interesant.

Bagă un tribal, de-ăla supranatural

Candle este unul dintre cei mai noi membri ai familiei Daedalic și este rezultatul muncii de 4 ani a spaniolilor de la Teku Studios, un colectiv format din doar 6 oameni cu un serios background artistic, mânați de pasiune și talent.

Așadar, Candle este un adventure point&click cu elemente de platforming al cărui personaj principal este Teku, un băiețel mascat cu o lumânare în loc de-o mână, care trăiește liniștit într-un sătuc din junglă alături de tribul său. Din nefericire, maleficii Wakcha, care au cârlige în loc de mâini, atacă satul și îl incendiază, după care îl răpesc pe shamanul tribului lui Teku și se fac nevăzuți. În calitate de omuleț posesor de lumânare, devine deci misiunea lui Teku să pornească în salvarea shamanului, căci fără el se duce naibii tot tribul.

Bună ziua, domnule Broscoi! Aveți de gând să mă mâncați?

Ceea ce te frapează instant la Candle este, desigur, stilul grafic, realizat în întregime manual cu acuarele și stilouri de către graficienii de la Teku Studios. Este un procedeu extrem de migălos, pentru că toate decorurile și toate personajele au fost întâi schițate, apoi pictate și detaliate în acuarelă, după care au fost scanate și retușate digital, în cele din urmă fiind asamblate pe mai multe „straturi” pentru a crea senzația de adâncime a jocului. Vă recomand să căutați videoclipul making of pe pagina de Steam a jocului ca să vedeți exact câtă muncă a intrat în Candle. Rezultatul este spectaculos de la un cap la altul. Candle arată minunat, prezentând o lume vibrantă și colorată cu tușe de influență sudamericană.