Review: Franchise Hockey Manager 2014

Vă propun un exerciţiu de încredere: aş vrea să considerăm valabilă accesibilitatea unui simulator de business management sportiv. Ce-i drept, după experienţa Out of the Park Baseball 15, s-ar putea să fie destul de dificil, mai ales dacă aţi avut curiozitatea să încercaţi jocul celor de la OOTP Developments pentru mai mult de două partide — şi folosesc aici termenul de „joc” cu mare largheţe, căci mecanismele financiare şi tactice ale baseballului nu au fost vreodată portretizate cu atât de multă acurateţe şi seriozitate. La nivel de profunzime a gameplay-ului, se poate spune acelaşi lucru despre Franchise Hockey Manager 2014, un alt titlu de management sportiv marca OOTP Dev. Însă aleea hocheiului pe gheaţă are un parcurs interesant, peste care se aştern un nume şi o comunitate: Eastside Hockey Manager şi impresionanta lui legiune de fanatici.

FHM_2014_screenshot (1)

Un meci portretizat în sistem text play-by-play şi cu o interfaţă grafică redusă la minimul necesar.

Îmi era imposibil să abordez FHM 2014 fără să amintesc Eastside, ţinând cont că ediţia originală a celui din urmă este gratuită, descarcabila la pachet cu o multitudine de modificări şi pachete actualizate, ba chiar preluată apoi de Sports Interactive şi transformată într-un joc cu greutate la cântarul industriei. Dar între Franchise şi Eastside există o linie îngroşată, ce separă filosofia din spatele metodei prin care hocheiul este simulat, de la atitudine, şi până în măruntaie. Vă recomand să descoperiţi singuri valorile impresionante din EHM, fiindcă nu îmi permit să întru aici în detalii concrete, cu toate că este suficient să mă gândesc la impactul real transmis în lumea sportului şi încep să dau mărunt din buze. În orice caz, FHM 2014 nu se lasă mai prejos şi mizează pe minimalismul grafic, sistemul de management tehnico-tactic user friendly şi pe baza de date atent construită.

FHM_2014_screenshot (2)

Panoul de gestiune tehnico-tactică.