REVIEW: NIOH

Și mai multe straturi???

M-ați crede dacă v-aș spune că nici acum nu am terminat cu detaliile? Mă opresc totuși aici, deoarece șarmul acestui joc constă tocmai în descoperirea treptată a complexității lui. NIOH joacă o carte periculoasă, deoarece se pretează mai ales la o anume nișă de jucători. NIOH nu este pentru jucătorul grăbit, dornic de satisfacția rapidă și kill-uri ușoare cu nemiluita. Dacă a muri în repetate rânduri, a persevera în pofida frustrării extreme și a căuta dezvoltarea nu numai a abilităților pasive ale personajului, ci și a puterii voastre proprii de execuție, tactică și strategie de atac, sună a prea mult efort, atunci, fără îndoială, NIOH nu este pentru voi. Dacă vreți să vă satisfaceți curiozitatea despre acest gen de joc, aflat pururea pe dificultatea “hard”, tot pentru PS4 puteți achiziționa oricare dintre titlurile Demon Souls sau chiar Bloodborne. NIOH nu este o clonă, ci preia acest concept și îl duce la un nivel superior. Este treapta următoare, poate fi crud, brutal și monumental de frustrant pentru cei care rezumă gaming-ul la apăsarea repetitivă a butoanelor. Celor care însă reușesc să-i stăpânească sinuoasele metode, le este rezervat un sentiment aparte, o împlinire comparabilă cu măiestria unei arte.

PS4 Pro-ul plecat, katana nu-l taie

Jocul rulează foarte bine pe oricare dintre cele două platforme disponibile în acest moment de la Sony. PS4 și PS4 Pro își îndeplinesc misiunea fără probleme. Team Ninja au pus la dispoziție un meniu neașteptat de bogat în setări pentru un joc de consolă. Astfel, putem selecta între trei moduri diferite:  Action Mode (menține 60 de FPS), Movie Mode (30 de FPS și focus pe grafică) și Variable Frame Rate (calea de mijloc între cele două). Motorul grafic a fost construit de la zero pentru NIOH, însă, din păcate, nu există informații clare cu privire la tehnologia folosită. Jocul arată excelent indiferent de modul ales, însă se poate observa o diferență grafică în Movie Mode și mai ales pe PS4 Pro. Cu alte cuvinte, deși mă doare să recunosc, NIOH este un joc în care versiunea Pro își dovedește superioritatea.

Tratament pe bază de sânge pentru unghii perfecte.

Coloana sonoră este compusă de Yugo Kanno (compozitor renumit pentru activitatea în jocuri, filme, televiziune și anime), cele 45 de melodii superbe pendulează între situațional și ambiental, formând un liant atmosferic și emoțional în sine. De fapt, încă din ecranul de titlu devine evident că s-au investit mult timp și multă pricepere și la această categorie. În compania unui sistem de sunet decent sau cu niște căști bunicele pe urechi, imersiunea este completă. Sunetul are o excelentă definiție și adâncime, loviturile de arme reverberează în suflet, iar mugetele distincte ale demonilor răpuși și provocările oponenților umani, pe fundalul flăcărilor din torțe, îi adaugă o nuanță de originalitate, caracter și atmosferă.

Din teacă direct la jugulară

Nu pot să nu mă înclin în fața lui Shibusawa și în fața celor de la Team Ninja. NIOH este asemenea unei elegante și măiastre Katana, asemenea oțelului tamahagane, bătut și împăturit de 60 de ori. O mică operă de artă în gaming. Știu, 14 ani de dezvoltare sunt un exces nepermis, dar rezultatul este indubitabil un succes. Atmosferic, imersiv, mustind de bun gust și țăcăneală niponă în evoluția firului narativ, incredibil de complex și adânc în gameplay și abordare artistică, cu o cromatică bogată, NIOH este un must play, este acel “console seller” pe care PS4 ar fi trebuit să-l aibă pregătit la data lansării. Spiritul în care a fost dezvoltat, ghidat de o voință de fier și o viziune fără jumătăți de măsură, amintesc de acea treaptă morală care a așezat Japonia, încă din vremurile feudale, cu un nivel mai sus decât oricare altă cultură. Căutarea meticuloasă a perfecțiunii. Onoarea.

9

+ Gameplay adânc
+ Artă grafică bogată in elemente japoneze