REVIEW: NIOH

Artele ninja, samurai și omnyo sunt poteci de evoluție separate față de progresia în nivel și atributele principale menționate mai sus, cum spuneam, o etapă mai adâncă a complexității jocului. Practic, prin aceste arte, sunt deblocate lovituri speciale, prepararea de poțiuni, talismane sau diferite unelte strategice, precum și abilități magice. Se pot asigura imunități temporare sau adăugarea de proprietăți de atac bazat pe elemente (foc, vânt, pământ, apă), se pot pregăti talismane pentru otrăvirea armelor etc. De multe ori, fix aceste detalii fac diferența dintre victorie și înfrângere în luptele intense cu boșii.

Natură roșie cu demon mare.

Paleta de dezvoltare obținută este atât de variată, încât sunt posibile build-uri incredibile. Am văzut de toate, de la cele mai tradiționale și simple concepte de luptă de-aproape, până la build-uri axate pe spiritele gardiene, care prelungesc indefinit timpul de armă vie pe durata unei lupte, cu 75 de puncte investite în Spirit. Am văzut personaje care sfâșie totul doar cu pumnii, fără arme. Am văzut samurai magi, care din câteva vrăji și două-trei lovituri macină viața unui boss dificil, dar și adevărate fortărețe mobile capabile să încaseze durere cu polonicul. Am descoperit chiar adevărați Ninja, extrem de rapizi și letali, veritabile fantome, dar care, după câteva palme mai dureroase, își dezlipesc protezele încrustate pe tavan cu șpaclul. Alegerile, variațiunile, posibilitățile sunt prea multe pentru a fi menționate într-o recenzie.

Și mai multe straturi …

Pe măsură ce prima provincie își dezvăluie toate misiunile principale și secundare, sunt deblocate următoarele, iar harta se ridică la nivelul întregii Japonii. Toate misiunile pot fi refăcute oricând. Practic, de îndată ce o misiune a fost terminată, ea devine disponibilă pentru a fi parcursă din nou, inclusiv pe nivel de dificultate mai mare, cu loot mai bun. Sistemul de loot este similar cu cel din seria Diablo. Armuri și arme, precum și o panoplie de obiecte utilitare rămân în urma NPC-urilor învinse (boșii fiind, adesea, cei mai darnici), toate aflându-se pe o scară calitativă măsurată între Common (alb), Uncommon (galben), Rare (albastru), One of a Kind (mov) și Divine (bleu deschis). Motorul generează aleatoriu atât calitatea, cât și atributele loot-ului.

Băiet îmbăiet. Băile termale refac bara de viață, dar sunt foarte rare.

Există inclusiv o zonă non-combat, un fel de oraș, în care pot fi cumpărate consumabilele, de la proiectile pentru armele de foc și săgeți pentru arcuri, până la armuri și arme vândute de fierar. Fierarul are un meniu care poate fi covârșitor la prima vedere, cu opțiuni complexe pentru făurirea de echipament nou, demontarea celui adunat pentru material. Pentru vanitoși, look-ul armurilor și armelor poate fi schimbat după pofta inimii. Există inclusiv o opțiune de a face echipamentul să evolueze, prin “soul matching”. Practic, dacă William primește o armă One of a Kind, al cărei nivel este depășit cu timpul, i se poate mări nivelul prin absorbția unei arme de nivel mai mare. Nici măcar gluma cu ceapa nu își mai are rostul, nu există termen de comparație pentru cât de complex și de vast este acest joc în fiecare privință. Am petrecut ore doar în meniu și în oraș, încercând să maximizez build-ul meu, căutând să storc fiecare gram de eficacitate, deoarece, indiferent cât de puternic poți ajunge să te simți, NIOH îți poate reaminti printr-o moarte rușinoasă că, la final, execuția rămâne sfântă.

Nu știu care sabie să scot mai întâi.

Vorbeam mai devreme despre balansul gameplay-ului, despre felul în care poziționarea, eschiva și atacul sunt importante. Trebuie însă să subliniez că mai important decât orice în NIOH este întrebuințarea corectă a KI-ului. De altfel, încă din prolog, William se familiarizează cu propriile limite. Sub bara de viață (clasicul și expresivul roșu) se află bara verde de KI. KI, dacă vreți, este mai clasicul stamina. Când bara aceea este epuizată, în urma mișcărilor sau a atacului și eschivei, William obosește și rămâne lipsit de apărare pentru câteva secunde. Secunde care, desigur, sunt de cele mai multe ori fatale. Fapt interesant și absolut genial însă, toate NPC-urile au o bară de KI. Astfel, vital nu este doar să îți menții atenția asupra propriului KI, ci și asupra celui specific inamicilor, care, odată epuizat, lasă loc pentru execuții sângeroase și delicios de satisfăcătoare. KI-ul poate fi recuperat la finele unui combo prin “KI pulse” (tasta R1). Este una dintre “artele” cele mai grele de deprins în NIOH, dar care odată asimilată și înțeleasă, vă va da un avantaj tactic enorm în orice înfruntare.

1 Comentariu

  • Dor
    Publicat octombrie 22, 2017 11:18 am 0Likes

    Multe elemente descrise în review pot fi experimentate in shadow warrior 2013, însă la un nivel mai redus ca și complexitate. Mă refer, de exemplu, la acele lovituri precise ce pot dezmembra inamicul în 2 timpi și 3 mișcări. KI-ul e și el folosit, stamina de asemenea, protagonistul obosind. Dar, cum am spus, toate acestea sunt mult mai puțin complexe decât în NIOH, din ce pot deduce din review. SW2013 îmi place foarte mult, e posibil să îmi placă și NIOH, păcat că nu vine cu suport nativ Linux.

Adaugă un comentariu