REVIEW: Pokemon Go, iOS

Aspectul care crează dependență: gestionarea resurselor

În Pokemon Go nu le poți avea niciodată pe toate. Fiecare utilizare de resurse oferă un beneficiu, dar generează o nouă lipsă care trebuie compensată. Spre exemplu, evoluția pokemonilor presupune utilizarea de acadele, iar dobândirea acestor obiecte presupune mers pe jos cu un singur specimen din acel tip și/sau prins pokemoni din aceeași familie. Spre exemplu, dacă vreau să evoluez un Pikachu, atunci voi avea nevoie de 50 de acadele pe care le pot obține mergând pe jos pentru o recompensă de o acadea pe kilometru sau prinzând Pichu, Pikachu sau Raichu cu o recompensă medie de 3 acadele.

Dar dacă vreau să prind pokemoni, atunci am nevoie de pokemingi. Și acestea se pot obține mergând până la pokestopuri, realizând quest-uri, sau schimbând cadouri cu prietenii. Aceleași acadele sunt necesare și atunci când vreau să cresc puterea de bătălie a pokemonului preferat, așa că gestionarea lor este crucială în economia jocului.

O situație asemănătoare se întâmplă în cazul în care vreu să cucerești arene și să îți menții dominația cât mai mult timp. Ai nevoie de pokemoni puternici de atac și pokemoni cu apărare crescută care să-ți alimenteze nevoia de marcare a teritoriului. Dar creaturile își pierd din putere în timp ce apără fortăreața, așa că au nevoie de fructe care să le crească moralul să lupte în continuare la capacitate maximă. Odată ce sunt înfrânți în bătălie, pokemonii au nevoie de poțiuni de viață, astfel încât să poată reveni la capacitate maximă.

Și în caz că resursele implicate nu erau suficiente, mai există și factorul „stardust” (sau praf de stele) care limitează măsura în care poți crește puterea pokemonilor tăi. Dacă rămâi fără stardust, atunci tot ce ai de făcut este să pleci din nou la vânătoare și să prinzi tot ce îți iese în cale. Prin urmare, Niantic rezolvă și dilema pokemonilor prea slabi, care nu își merită locul în pokemingi și reprezintă un efort ineficient: dacă prinzi aceste specimene neinteresante, câștigi aceeași cantitate de praf de stele ca în cazul pokemonilor legendari și poți continua să îți faci campionii mai puternici.

Pentru cineva competitiv ca mine, bătăliile din arene sunt cea mai palpitantă parte a jocului.

Merită să mai joci Pokemon Go în 2019?

În principiu, da. Pe parcursul anului în care am jucat Pokemon Go, am văzut cum au fost adăugate două generații noi de pokemoni, a fost inventat un sistem de misiuni care oferă recompense care altfel ar fi aproape imposibil de obținut (precum pokemoni legendari care se găsesc exclusiv în alte colțuri ale planetei) și s-a implementat un sistem de prieteni.

Întotdeauna ți se oferă un motiv suplimentar să pleci la vânătoare de pokemoni, mereu vei avea curiozitatea de a vedea ce fel de creaturi se află în zona unde te aflii și periodic se mai adaugă un element nou care schimbă dinamica jocului și te împinge să încerci și să explorezi.

Finalmente, Pokemon Go are un public țintă format din oameni care probabil au un câine și le face plăcere să-l scoată la plimbare de 2 ori pe zi. Doar cineva dinamic și motivat poate să joace mai departe de nivelul 10 și să găsească plăcere în a exersa ceva atât de mecanic și repetitiv. Din punct de vedere conceptual, Pokemon Go este inferior jocurilor moderne de pe mobil. Însă spre deosebire de Clash Royale sau Super Mario Run, activitatea de a progresa încurajează efortul fizic. Nu poți ajunge prea departe stând pe canapea și butonând inventarul cu obiecte sau pokemoni, așa că ai face bine să te ridici și să înfrunți frigul de afară într-o nouă aventură care te-ar putea purta prin locuri noi și neobișnuite!

8

+ O aventură inedită într-o lume aflată în continuă evoluție și expansiune.

+ Sistemul de gestionare a resurselor va avea grijă să-ți ofere permanent noi lipsuri care să te facă să revii la vânat și explorat.