REVIEW: Shadow of the Tomb Raider

Morminte, jaf și limbi străine

Platforming-ul din Shadow of the Tomb Raider îl depășește pe cel din primele două reboot-uri. Este dinamic, ceva mai dificil și surprins din unghiuri demențiale. Am traversat un oraș cuprins de cutremur și inundații, cu inima în gât, cu Lara cățărată pe clădiri sfărâmate în timp real și stâlpi de curent aruncați de providență pe traseul perfect.

După care m-am bătut cu Împărăteasa Jaguarilor. Să moară Bibi dacă vă mint! Jaguarii au o monarhie absolută și au construit imperii. Lăsând gluma la o parte, mecanica de vânătoare și adunat resurse pentru crafting este intuitivă și antrenantă, deși este doar o fracție din ce are de oferit Red Dead Redemption 2, de exemplu.

shadow-of-the-tomb-raider-04

Deși e splendid să dai un stealth kill subacvatic.

Lupta cu felina carnivoră mi-a dat fiori, m-a electrizat, mi-a pompat sânge rece în vene și m-a făcut să simt din nou emoția jocului. Am trăit o senzație similară cu cea avută la primul contact cu Diablo, Shub Niggurath sau Dani Mocanu. Ce-i drept, te ajută și arsenalul, foarte concentrat pe arcul cu săgeți și variantele de shotgun. Lansezi proiectile, te rostogolești, fugi, repeți.

Rareori am fost nevoit să apelez la arma de asalt ori la pistol, inamicii umani fiind ușor de doborât în episoadele stealth scriptate, cu patrule predefinite, unde filtrul special te ajută să distingi vizual oponenții izolați de grup. Mai mult, poți să augmentezi cover-ul cu noroi, o gustație în contextul Predator/jungle combat la care aspiră.

Te zângălești pe corpul atletic feminin complet neobiectificat, scoți cuțitul făurit din elicea unui avion și le bărbierești jugulara mercenarilor fără urmă de empatie. Rap rap slash slash!

shadow-of-the-tomb-raider-05

Împărăteasa Jaguarilor, se știe!

Evident, componenta de crafting nu lipsește, în plus având un rol coagulant pentru toată munca depusă în adunarea materialelor. Fiindcă Shadow of the Tomb Raider ridică „raiding-ul” la nivel de artă: mormintele sunt uriașe, complicate, dificile și spectaculoase — chit că majoritatea nu conțin creaturi maya demonice…

Mă întreb totuși, dacă am terminat campania doar la cuțit, de ce dracului mi-am făcut upgrade pentru întreg arsenalul??? Sigur, e mișto să cauți mereu stele cu puncte bonus de investit în ramurile de abilități, or să aduni necesarul pentru costumele unice, dar cred că Shadow of the Tomb Raider stă ceva mai slăbuț, din acest punct de vedere, față de titlurile precedente.

Așadar, despre morminte și puzzle-urile din adâncul lor — nu vă așteptați la ceva inedit, ci doar la un rezervor consistent de conținut. Mult, voluminos, cu level design G L O R I O S. Clipul video de mai jos demonstrează perfect ce vreau să spun:

4 Comments

  1. Sol decembrie 10, 2018
    • Aidan decembrie 11, 2018
  2. florin decembrie 30, 2018
  3. Sol aprilie 1, 2019

Leave a Reply