REVIEW: World of Warcraft: Warlords of Draenor
Fiecare avem pilonii noștri în viață. Pentru unii îs nașterea, căsătoria sau botezurile, armata sau absolvirea, iar pentru alții cînd au plecat din țară și cînd s-au întors, prima mașină, primul episod din Dallas și altele. Cum avem o memorie selectivă, tindem să ne definim cîteva amintiri clare și preferabil repetitive, iar tot restul îs lucruri care s-au întîmplat între. Normal, le am și io pe astea, dar fiind dependent de jocuri, mai am vreo 3-4 – Minecraft, World of Warcraft, World of Tanks și, mai nou, Elite: Dangerous. Indiferent ce se întâmplă, ce jocuri apar, ce experiențe noi am în viață, mai devreme sau mai târziu mă întorc la fiecare dintre jocurile astea și le joc din nou. Tot restul e undeva între ele.
Așadar, în mod evident, cu vreo lună înainte de lansarea lui Worlords of Draenor, mi-am plătit din nou abonamentul la WoW și am purces la a mai juca un pic. Nu mai intrasem de la lansarea lui Mists of Pandaria. Aveam un personaj de 90, dar nu văzusem nimic din conținutul de raiding adăugat ulterior. Am fost impresionat ce sistem fain de LFG (Looking For Group) și LFR (Looking For Raid) au reușit să creeze, astfel încît oricine să poată experimenta pe ultima sută de metri tot ceea ce are Pandaria de oferit. În același timp, era clar un preview la cee ce va fi Draenor din punct de vedere al game design-ului.
După circa trei săptămîni, de la zero instanțe eroice făcute am ajuns tocmai până la ultimul raid, la Garosh Hellscream, full epic de 445 și pe la jumatea questului de mantie legendară. Țin neapărat să menționez experiența de Timeless Isle, cu toate daily-urile și drop-urile care îți făceau boost către conținutul mai serios, pentru că este o mostră de game design dus la perfecțiune, un experiment total reușit. Nu am ajuns să fac pe Mythic decît ultimul raid, pentru care am plătit 5000 de gold ca să particip. M-am ales cu un topor heirloom care, na, și-a făcut banii din plin.
Cert e ca eram super pompat cu poftă de joc pentru Worlds of Draenor. Din păcate, lansarea lui Draenor a fost o catastrofă. Am avut ghinonul să fiu pe unul dintre cele mai aglomarate servere europene, așa că primele 3-4 zile nici nu m-am putut apropia de joc. Lag-ul era imens, instanțarea garnizoanei nu funcționa pentru majoritatea jucătorilor, cozile la servere erau de peste 4000 de oameni (3-4 ore de așteptare), iar când intrai, lag-ul era de 5-6 secunde. Toată pofta mea de joc s-a dus. Temporar cel puțin.
Unul dintre avantajele lui Draenor e că vine cu un boost la level 90 oferit din oficiu. În opinia mea, e mare lucru, pentru că te pune rapid în contact cu noul conținut. În plus, personal, îmi place foarte mult noul sistem prin care evoluția ta ca și personaj nu mai e singulară, ci implică o structură decizională mult mai diversă. Ca să detaliez, evident că în continuare faci quest-uri ca să crești în nivel, numai că Blizzard a introdus si alte lucruri care trebuie evoluate. Acum ai o garnizoană în care trebuie să alegi ce clădiri o să construiești și fiecare clădire necesită administrare zilnică. Ai ”followers”, discipoli, răcani pe care îi trimiți în misiuni (gen Star Wars: The Old Republic) și care îți generează resurse și experiență. Îi poți echipa, îi poți crește în nivel și îi poți chiar lua cu tine ]n misiuni. Adică WoW a devenit un MMORPG cu elemente de Farmville, ceea ce nu e un lucru tocmai rău pentru că, așa cum ne-a obișnuit, Blizzard a implementat fiecare aspect cu mare atenție pentru detaliu și fără prea multe compromisuri.
6 Comentarii
Radu
in ton cu noul expansion legat de cei mai mari razboinici ai orcilor, iata un episod despre… economia din wow si cum ajuta economia in viata reala:
https://www.youtube.com/watch?v=fDfNoCjtXvQ
D3F3
De ce torturezi cuvintele mai nea Locke: „daylies-rile, pentru că e ca este, probil, Granizoană, SWOTOR, asemena, dugeon, quest,uri complexe , Oggrimar, Ca să nu mai zic ca ”Iron Horde is godam metaaaaaal!”. Desi hai mai inteleg sa uiti sau sa nu pui diacritice, dar unele greseli sunt prea ciudate.”
Probabil ar trebui sa tai Review din titlu. Pentru ca acest articol nu este un review, este o prezentare a expansiunii. Ai vorbit doar de aspectele pozitive ale jocului, nu ai criticat nimic, dar la final: ” e cam scurt, content putin la nivel maxim” si sunt de parere ca pretul ar fi trebuit mentionat, deoarece fiecare expansiune la WoW costa cat un joc nou, si trebuie sa platesti si taxa lunara.
Povestea e varza, bine ca ai dat skip in review la partea aia. Acelasi rau ne ataca si noi cei invincibili mergem sa salvam lumea. Dar pentru ca jocul este vechi de 10 ani, noi suntem niste marionete ale quest-urilor, daca ne zice sa ii eliberam pe aia din Twilight’s Council in jungla aia, ii eliberam si ii lasam sa scape. Desi aia sunt aproape complet goliti de magie, iar noi suntem deja extrem de puternici, nu incercam sa ii omoram. Ii lasam sa plece, si dupa mergem in urmarire dupa ei.
Oamenilor nu le-a placut MoP, doar pentru ca a avut Kung Fu Panda in ea? Dugeon-urile plictisitoare, dailies dailies dailies dailies, Raufacatori plictisitori, Warlock Green Fire Flavor of the Expansion Class. Astea au fost cateva din problemele expansiunii.
Scuze dar aveam asteptari mai mari de la site-ul si echipa din spatele lui.
alva
HAHA! Locke, vai, de cand n-am mai citit un articol de-al tau, habar n-aveam ca te-ai intors cu baietii! Inca am un numar al revistei LEVEL in care iti anuntai plecarea! Articolul mi-o facut seara! Noroc si voie buna!
Sebastian Bularca
Pentru româna arhaica și greșelile de ortografie îmi cer scuze. Bag samă că aproape 5 ani de când îs plecat și-au spus cuvîntul. În rest, vorbim doar de opinii.
Țin doar să menționez că vânzările Myst of Pandaria au fost jalnice pentru că Panda. Oamenii nu l-au cumpărat pentru că a venit cu o poveste prea de nișă. Așa că nu aveau cum să se plictisească de el înainte să îl joace. Cu Draenor au năvălit toți pe el pentru ca Pa Panda.
Mulțam alva. La fel :).
Ziskele
„Personal nu sunt genul care să farmeze prea mult după echipament, stats-uri, faimă, achievement-uri. Sunt în general pasionat de storyline, de univers, de experințe mai deosebite și uneori de role-play. Peste un anumit punct, WoW e tot grind. E mult mai evoluat, mult mai plăcut, dar e tot grind.”
Am acelasi sentiment, motiv pentru care rar joc MMO-uri. Star Wars m-a tinut mai mult in priza din acest punct de vedere.
Aidan
Cineva a zis Star Wars…prin urmare, am aterizat aici. Văd că totul e în regulă, continuaţi să faceţi ce făceaţi ca şi cum nu aş fi aici, privind din spatele perdelei…