Review: GRID Autosport

Doar câteva lucruri depăşesc intensitatea sportului, indiferent de unghiul din care priveşti fenomenul. Competiţia organizată se răsfrânge asupra multor elemente din structura societăţii noastre, iar acest lucru a fost demonstrat cu vârf şi îndesat de-a lungul timpului — inclusiv in domeniul auto. Pun pariu că atunci când primii doi şoferi s-au întâlnit pe un drum prăfuit, şi-au supus maşinile unei întreceri — cursa, alergarea, diferenţierea dintre capacităţile unui individ şi cele ale seamănului sau trec dincolo de graniţele fizicului, prin bariera figurativă a volanului. În esenţă, ne putem folosi de orice item existent în spaţiul nostru pentru a genera o competiţie, fie că vorbim despre minte, trup sau anexe mecanice.

Mergând mai departe, poţi descifra parţial fanatismul: chestia asta îţi intră în sânge şi iese cu greu de acolo.  Viteza, răgetul motorului, textura asfaltului rece (aţi observat cât de poetic arată o şosea la 5 dimineaţa?), ozonul din atmosferă, simpla prezenţă a metalului compus în jucării generatoare de cai putere — totul capătă conotaţii festiv-magice. Un fel de Mardi Gras cu benzină şi pistoane în locul mărgelelor şi mâncărurilor grase. Pentru mulţi dintre noi, accesul la o cursă auto se încadrează pe lista de „1000 Things To Do Before You Die”, aşa că transpunerea în mediul ludic s-a pogorât precum mana cerească. În plus, jocurile permit o libertate creativă imensă şi facilitează prin diferite metode senzaţia de imersiune în detaliile autosportului. Or, puţini alţii au înţeles mai bine reţeta echilibrului dintre arcade, simulator şi spectacol decât cei de la Codemasters Racing.

Tipii ăştia au descoperit un drum şi l-au străbătut cu mult curaj, reuşind să inoveze, alteori să improvizeze, dar întotdeauna să impresioneze. Codies fac din arcade racing ce fac Speedhunters din fotografia auto: pornografie. Expunerea grafică şi necenzurată excită, gâdilă, mângâie şi satisface — senzaţie receptată de mine neprotejat în DiRT 2, Showdown, GRID şi, mai nou, GRID Autosport. Realizat în colaborare cu experţii Autosport.com, recenta iteraţie a seriei plănuieşte să repună arcade racing-ul cu valenţe de simulator pe făgaşul caracteristic originalului, căci dezastrul provocat de GRID2 încă mai bântuie minţile multor fani.

Aşadar, era nevoie de întoarcerea la rădăcinile competitive bine oxigenate, pline de sevă şi ferm ancorate în solul sportului cu motor. Cumva, GRID Autosport trebuia să devină un soi de SHIFT2 elegant, însă cine a condus cu difuzoarele la maximum un Mitsubishi Lancer Evo IX MR-edition pe Suzuka Circuit ştie că este dificil să depăşeşti „erotismul” vulgar al car-porn-ului injectat de Electronic Arts, folosind doar avantajele oferite de o prezentare stilată, cu bun-gust. Până la urmă, ce a reuşit Autosport să facă din tot ce promitea la momentul anunţării?

grid_autosport_screenshot_PC_02

1. Mi-a oferit ocazia să pilotez o Lola la apus de soare.

12 Comments

  1. Razvan august 28, 2014
    • Razvan august 28, 2014
    • Razvan august 29, 2014
    • The Beast septembrie 22, 2014
    • Bogdan august 28, 2014
    • Călin Nahaiciuc septembrie 12, 2014
  2. Vira august 28, 2014
  3. Aidan august 29, 2014
  4. screengems septembrie 1, 2014
  5. George aprilie 15, 2020

Leave a Reply