REVIEW: World of Warcraft: Warlords of Draenor

Dar asta nu e tot, evident. Dungeon-urile sunt excelente ca design și conținut. Acum au dat drumul și la o parte din raiduri, inclusiv pentru LFR. Am reușit să le văd pe toate, a fost plăcut, după care, ca de obicei, am cam luat o pauză. Personal nu sunt genul care să farmeze prea mult după echipament, stats-uri, faimă, achievement-uri. Sunt în general pasionat de storyline, de univers, de experințe mai deosebite și uneori de role-play. Peste un anumit punct, WoW e tot grind. E mult mai evoluat, mult mai plăcut, dar e tot grind. Dacă nu ai o ghildă faină unde lumea să fie mai mult interesată de a juca din plăcere decât din nevoia de atinge performanță, atunci grind-ul ăsta devine muncă. Unde mai pui că în LFG, pentru eroice, la început e jale. Nimeni nu știe nimic și toată lumea se înjură. Personal, când am ajuns în punctul în care să fiu chemat ”huntard” de un oarecare, am decis să mă întorc la jocuri cu o comunitate mai puțin toxică.

Sunt multe de spus despre joc, pentru că foarte multe lucruri au fost schimbate. Există o poveste acolo, care, ca de obicei, e clară în proporție de 90%, dar prefer să nu elaborez prea mult pe această temă. De asemena, o dată cu conceptul de garnizoană, meseriile au primit un upgrade care le face, în opinia mea, mai plăcut de practicat și mai folositoare. Daily-urile sunt gândite pe un cu totul alt concept care, la fel, e mult mai potrivit, mai fain. Spre exemplu, dacă ai birt în garnizoană, primești quest-uri de dungeon adiționale. Dezvoltarea garnizoanei generează quest-uri complexe, ca de exemplu cel în care trebuie să îți faci AH-ul tău personal. În cazul în care nu s-a înțeles, garnizoana e instanțată pentru fiecare personaj în parte. Adică e orășelul tău propriu și personal în care, atunci când ai chef, mai poți invita pe cîte cineva. Conceptul are multe avantaje, dar ceea ce văd eu ca dezavantaj este că te simți cam singur, după aglomerația din Orgrimmar, care devenise obișnuință. Măcar nu ai lag.

wow_warlords_of_draenor_screenshot_06
La Căldurică.

Ce nu am reușit să joc prea mult este PVP. Am fost surprins să văd cat de mult conținut există acum comparativ cu un an și jumate în urmă, dar în afară de tipicele Randoms, nu am făcut nimic. Recunosc, nu am fost mare jucător de Arenă, deși cred că e o experiență plăcută. Iar în ceea ce privește world pvp, serverul pe care sunt e dubă populație de hoardă, așa că atunci când văd pe cineva din alianță, e ca la expoziție. Și nu e frumos să iei jugulara exponatelor.

Dacă se mai întreabă cineva dacă Warlords of Draenor e mai bun ca Pandaria, put spune cu siguranță că da. Părerea mea e că Pandaria a fost extraordinar ca și nou univers și design, mai ales după ultimul patch înainte de Draenor, doar că subiectul ales a fost mai greu de digerat de cei care nu sunt așa de mari iubitori de urși panda. Însă nu a adus nimic nou sau special. Draenor, pe de altă parte, este practic o renaștere a jocului, mai valoroasă ca și Cataclysm din multe puncte de vedere. Ca să nu mai zic ca ”Iron Horde is goddamn metaaaaaal!”

wow_warlords_of_draenor_screenshot_08
Push the pedal to the metal!

Warlords of Draenor este un mai mult decât un simplu expansion. Aduce atât de multe elemente de gameplay noi încât e practic o renaștere a lui World of Wacraft. Evident, ca de obicei, nimic nu e original ci idei preluate de pe la alții și implementate semnificativ mai bine. În asta excelează Blizzard (vezi și Heroes of the Storm).

+ noul sistem de garnizoana
+ sistemul de meserii și partea de Farmville
+ level designul absolut fantastic