Valve la GDC 2015: Trei Dezvăluiri, Fără Half-Life 3

Anul acesta, San Francisco este gazda Game Developers Conference 2015, evenimentul dedicat celor mai buni şi mai deştepţi reprezentanţi ai industriei – locul unde producătorii hardware şi dezvoltatorii de jocuri îşi prezintă cele mai interesante concepte. Pentru noi, muritorii de rând, GDC 15 reprezintă oportunitatea unei priviri timide spre viitorul luminat, la care putem visa cu ochii deschişi sau (în curând) cu casca VR pe cap.

gdc_image_logo_N2

Acum două zile mi-am permis să păşesc în zona plină de mister a speculaţiilor legate de Half-Life 3, un colţ întunecat din care mulţi nu au mai ieşit. Se zvonea că Valve ar avea un anunţ epocal pentru noi. Ghinion, n-a fost să fie chiar aşa. Conform Gamespot, compania lui Gaben a venit la GDC cu ceva 100% relevant şi cu certitudine mai apropiat de realitatea trendurilor curente: dispozitivul de streaming Steam Link, un sistem virtual reality bazat pe o tehnologie complexă şi motorul grafic Source 2.

Cutiuţă din imaginile prezentate mai sus urmează să fie lansată pe piaţă în noiembrie 2015 la preţul de 49.99$ şi este capabilă de streaming 1080p@60Hz, de pe PC, Mac şi Linux. Cât despre setul VR Vive, realizat în parteneriat cu HTC, acesta urmează să fie compus din Lighthouse, un aparat pentru „room scale tracking„, şi o unitate separată pentru input. Vive va fi disponibil din aprilie pentru dezvoltatori şi în noiembrie publicului larg.

valve_htc_nivelul2_headset

Motorul Source 2 urmează să „propulseze” jocurile viitorului gratuit, Valve declarând că noul engine a fost conceput pentru a mări productivitatea dezvoltatorilor. Aparent, Unreal Engine 4 are concurenţă serioasă, mai ales că Source 2 este compatibil cu API-ul proprietar Vulkan. Încercaţi să vă imaginaţi Half-Life 3 drept beneficiarul direct al acestor tehnologii şi veţi observa cum aşteptarea lungă începe să capete sens. În altă ordine de idei, cu Unity, UE4 şi Source 2 la îndemână, PC-ul devine incontestabil platforma supremă în mâinile creatorilor de conţinut – şi spun asta cu toată încrederea. O spune şi Jay Stelly, software developer la Valve.

Rămâneţi alături de NIVELUL2 pentru mai multe informaţii de la Game Developers Conference 2015.

8 Comments

  • Licaon_Kter
    Posted martie 4, 2015 7:01 pm 0Likes

    Linux FTW!

    http://store.steampowered.com/sale/steamos_sale

    – Shadow of Mordor – „This Spring” https://www.youtube.com/watch?v=9YDJN7MkZMk&hd=1 port bun de la Feral ( de au portat si XCOM )
    – Payday 2
    – Batman: Arkham Knight – Going to be a same-day release, currently pre-order!
    – Saints Row IV
    – Company of Heroes 2
    – Magicka 2 – „Fall 2015”
    – Total War: Rome 2
    – The Witcher III
    etc

  • LauRoman
    Posted martie 4, 2015 7:44 pm 0Likes

    Degeaba „PC-ul devine incontestabil platforma supremă în mâinile creatorilor de conţinut” daca majoritatea dezvoltatorilor vor coda pentru c.m.m.n.c. Inteleg ca un joc ca Angry Birds (stiu ca nu e un exemplu perfect pentru situatia de fata) nu e optimizat pentru PC, dar cele mai multe jocuri nu sunt optimizate pentru calitatea net superioara a PC-ului chiar daca mediul de dezvoltare al engine-ului folosit suporta acest lucru, relativ usor.

    • Aidan
      Posted martie 4, 2015 8:28 pm 0Likes

      Dar daca aceste tehnologii reconfirma statutul special al calculatorului – in special caracterul multilateral – si dau startul unui nou „golden age of PC gaming”? Nu ca ar fi fost vreodata altfel…

    • Aidan
      Posted martie 4, 2015 8:37 pm 0Likes

      Mike – fost redactor sef LEVEL – imi spunea, la o bere in fata Domului din Koln, ca „PC gaming-ul nu trebuie salvat, fiindca nu s-a aflat vreodata in pericol.”

      Apoi Kimo mi-a intins inca o bere. Am ciocnit sticlele de Kölsch, asemenea unui trio eroic la finalul unei povesti epice :))

  • Radu
    Posted martie 4, 2015 7:46 pm 0Likes

    Cryengine devine free in 3… 2… 1…
    P. S.: ce limbaje de programare accepta source 2?

  • LauRoman
    Posted martie 4, 2015 9:11 pm 0Likes

    Totate aceste engine-uri sunt sau vor fi free, pentru ca jocurile incep din ce in ce mai mult sa aiba achizitii in aplicatie si publisher-ii fac din ce in ce mai multi bani pe treba asta. Developer-ii acestor motoare de randare vor si ei o felie din placinta asta, pentru ca fie vor primi un procent din vanzari (care probabil contin si IGP-urile), fie majoritatea jocurilor bazate pe sursa lor vor fi publicate pe magazinul sursei etc. De ce sa primeasca ei 1.5mil pentru o sursa cand pot primi potential mai mult pe o perioada mai lunga.

  • Mircea
    Posted martie 6, 2015 7:53 am 0Likes

    Mi se pare cel putin ciudat ca exista putine informatii despre PC gaming pe site-uri mari(IGN, Gamespot, Polygon) in conditiile in care toata inovatia din zona asta vine. O sa le plece publicul cititor si or sa se intrebe bovin: „Oare cu ce am gresit?”

    • Aidan
      Posted martie 6, 2015 8:01 am 0Likes

      Avem loc pentru toata lumea aici, pe Nivelul2 🙂

Leave a comment