Valve la GDC 2015: Trei Dezvăluiri, Fără Half-Life 3

Anul acesta, San Francisco este gazda Game Developers Conference 2015, evenimentul dedicat celor mai buni şi mai deştepţi reprezentanţi ai industriei — locul unde producătorii hardware şi dezvoltatorii de jocuri îşi prezintă cele mai interesante concepte. Pentru noi, muritorii de rând, GDC 15 reprezintă oportunitatea unei priviri timide spre viitorul luminat, la care putem visa cu ochii deschişi sau (în curând) cu casca VR pe cap.

gdc_image_logo_N2

Acum două zile mi-am permis să păşesc în zona plină de mister a speculaţiilor legate de Half-Life 3, un colţ întunecat din care mulţi nu au mai ieşit. Se zvonea că Valve ar avea un anunţ epocal pentru noi. Ghinion, n-a fost să fie chiar aşa. Conform Gamespot, compania lui Gaben a venit la GDC cu ceva 100% relevant şi cu certitudine mai apropiat de realitatea trendurilor curente: dispozitivul de streaming Steam Link, un sistem virtual reality bazat pe o tehnologie complexă şi motorul grafic Source 2.

Cutiuţă din imaginile prezentate mai sus urmează să fie lansată pe piaţă în noiembrie 2015 la preţul de 49.99$ şi este capabilă de streaming [email protected], de pe PC, Mac şi Linux. Cât despre setul VR Vive, realizat în parteneriat cu HTC, acesta urmează să fie compus din Lighthouse, un aparat pentru „room scale tracking„, şi o unitate separată pentru input. Vive va fi disponibil din aprilie pentru dezvoltatori şi în noiembrie publicului larg.

valve_htc_nivelul2_headset

Motorul Source 2 urmează să „propulseze” jocurile viitorului gratuit, Valve declarând că noul engine a fost conceput pentru a mări productivitatea dezvoltatorilor. Aparent, Unreal Engine 4 are concurenţă serioasă, mai ales că Source 2 este compatibil cu API-ul proprietar Vulkan. Încercaţi să vă imaginaţi Half-Life 3 drept beneficiarul direct al acestor tehnologii şi veţi observa cum aşteptarea lungă începe să capete sens. În altă ordine de idei, cu Unity, UE4 şi Source 2 la îndemână, PC-ul devine incontestabil platforma supremă în mâinile creatorilor de conţinut — şi spun asta cu toată încrederea. O spune şi Jay Stelly, software developer la Valve.

Rămâneţi alături de NIVELUL2 pentru mai multe informaţii de la Game Developers Conference 2015.

8 Comments

  1. Licaon_Kter martie 4, 2015
  2. LauRoman martie 4, 2015
    • Aidan martie 4, 2015
    • Aidan martie 4, 2015
  3. Radu martie 4, 2015
  4. LauRoman martie 4, 2015
  5. Mircea martie 6, 2015
    • Aidan martie 6, 2015

Leave a Reply