HANDS-ON: WildStar
Împreună cu diversitatea claselor şi trăsăturile raselor, PvP-ul devine o componentă bine conturată din WildStar, cu potenţial aproape nelimitat. Housing-ul, pe de altă parte, este mai mult un proces decât un sistem integrat în mecanica de joc. Producătorii au decis să plaseze responsabilitatea colonizării planetei Nexus în mâinile jucătorilor, astfel încât veţi putea deţine o bucată parcelată de teren, pe care se pot construi locuinţe complet personalizabile, dotate cu elemente folositoare în crafting şi obiecte ce vor adaugă confort în momentele de odihnă. În plus, proprietatea personală poate fi împărţită numai cu anumiţi jucători, selectaţi de “latifundiar”. Această idee sună grozav în teorie şi este infinit mai epică în cadrul jocului, aşa că cei de la Carbine Studios primesc un mare +1.
Dezvoltarea personajului nu se opreşte la nivel, echipament şi clasă. WildStar pune la dispoziţie patru Căi (Paths), disponibile fiecărui erou: Soldier, Explorer, Settler şi Scientist. În funcţie de Calea aleasă, noi queste speciale vor deveni disponibile, influenţând puternic cursul jocului şi metodele de evoluţie ale eroului. De exemplu, un Scientist cataloghează, analizează şi identifică creaturile şi evenimentele de pe Nexus, în timp ce un Explorer cartografiază teritorii încă neexplorate. Puteţi consideră Căile un soi de “meserii” avansate, ce adaugă savoare jocului şi clădesc conţinut suplimentar.
Segmentul PvP, după cum aţi observat, a primit atenţie sporită din partea producătorilor. Pe lângă contactul accidental cu jucătorii din facţiunea opusă şi descărcarea implicită de vrăji şi bucăţi melee 1 vs. 1, WildStar oferă metode organizate de carnagiu în grup. Pe lângă arene şi battlegrounds, un nou mod interesant este Warplots. Echipe compuse din câte 40 de jucători se vor infrunta într-un meci de asediu, unde victoria se obţine după cucerirea Warplot-ului advers – un bastion dotat cu elemente de protecţie şi atac. Din punct de vedere al structurii combat-ului sistematizat, WildStar dispune de unele dintre cele mai antrenante şi masive moduri, excelent sudate de restul elementelor constitutive.
Tehnic, WildStar utilizează un engine plăcut ochiului, capabil să genereze un univers detaliat, cu o cromatică vivace şi animaţii fluide. Singurul lucru deranjant este HUD-ul aglomerat, care face oarecum dificilă adaptarea vizuală la mediul înconjurător. În rest, nu există probleme legate de control sau buguri ce pot distruge plăcerea jocului, chiar dacă vorbim de un beta – ori poate că eu am fost extra-norocos şi nu am întâlnit vreunul. Sigur, se mai poate lucra puţin la optimizare şi interfaţă, dar WildStar este genul de titlu ambiţios, cu planuri mari de viitor.
Şi dacă tot am deschis subiectul viitorului, NCSOFT ne anunţă că WildStar intră în open beta între 8 şi 18 mai. Distracţie plăcută pe planeta Nexus, bravi colonişti!
9 Comments
Geo TheReaper
Daca stiam, ma inscriam in beta mai repede =)) din cum ati prezentat e fain, sunt chiar curios acum 😀
Ziskele
Din ce am bantuit la ei pe site, clasele nu sunt pe gustul meu sa ma faca sa il joc poate un pic inginerul, si despre crafting cel putin pe site nu gasesc mai nimic.
Aidan
De gustibus non est disputandum 🙂 Ai incercat Guild Wars 2?
Ziskele
Nu, nu i-am dat nici o sansa eu joc mai mult pentru Lore, si daca nu am jucat intaiul pentru ca nu imi placea la el influentele asiatice, al doilea era/este prejudecat de mine.
Aidan
Daca WildStar e bun, atunci GW2 este „awesome” 🙂 Merita sa arunci o privire peste el. Poate descoperi un joc surprinzator de bun.
Bogdan
Influentele asaitice din primul GW se limitau doar la expansion-ul Factions. Jocul original era western fantasy, Factions era pe baza de Asia, iar Nightfall pe baza de Egipt si Middle East.
Serios, trebuie sa ii dai o sansa lui GW2. Mai ales ca acum e la reducere si nu are taxa lunara.
Aidan
„(…)nu are taxa lunara.” – unul dintre motivele pentru care GW2 merita respectul comunitatii.
Ziskele
Nu ma refeream neaparat la setting ci si la look-ul personajelor, arme si armuri. Probabil ca nu am vazut eu bine, dar acum am trecut in off topic cu discutia de GW. Cine stie mai citesc niste reviewuri mai astept sa se termine de rezolvat ca intotdeauna bugurile de inceput si toamna sa inceapa tinerii scoala sa nu ii suport chiar toata ziua, poate o sa roll un inginer.
Geo TheReaper
Joc de vreo ora si nu pot spune ca e rau, eu in general am alergie la orice cu RPG asa ca e o surpriza ca am petrecut si atat. Inca ceva (dracu stie ce e cu producatorii, dar system req nu mai au nicio valoare?): mie jocul imi merge pe un sistem cu 2GB, GTX650 si AMDAthlon X2 240, desigur uneori mai da un freeze, insa asta poate fi si de la faza de dezvoltare in care se afla jocul, desi mi-a dat inainte de install o avertizare cum ca nu as avea destui rami, jocul merge la 40 de fps constant (cu unele freeze-uri cum am mentionat mai sus, dar foarte rare). Merita macar o sansa, mie momentan imi place si cred ca saptamana de OB o sa joc numai pe asta. Acum intreb si eu, cum dracu de merge cu 2 GB?