Povestea Sega 32X (Documentar)

În calitatea mea de copil al tranziției, nu am avut acces la prea multe jocuri și nici nu aveam mijloace de informare pentru a ști ce se întâmplă în partea cealaltă a fostei Cortine de Fier. Totuși am amintiri vagi despre jocuri cu dischete pe care le vedeam în vitrinele magazinelor, purtau emblema ”Sega” și erau însoțite de etichete cu prețuri exorbitante. La vremea respectivă eram fericitul deținător al unui Terminator 2 (clonă NES/Famicom) și al unui PC cu procesor Pentium I de 66 Mhz, 16 MB de memorie RAM și placă video care suporta maxim 256 de culori.

Timpul mi-a acordat totuși ocazia de a învăța ceva mai multe despre istoria jocurilor, iar deschiderea vămilor și ridicarea accizelor au contribuit la răspândirea pe piața românească a unor console care nu au fost comercializate niciodată în perioada de glorie. Iar Sega 32X este un capitol interesant din timpul războaielor purtate de Nintendo și Sega în anii 90: o încercare memorabilă de a doborî obstacolele și limitările tehnice ale sistemului Genesis/Megadrive care a demonstrat încă o dată de ce jocurile calitative sunt mai importante decât megahertzii, biții și numărul de poligoane ce pot fi afișate pe ecran.

Pentru a prelungi durata de viață și calitatea jocurilor de pe MegaDrive/Genesis, Sega a lansat add-onurile CD și 32X. Succesul lor comercial nu s-a ridicat la înălțimea așteptărilor, iar compania niponă a lansat următoarea generație de console în mai puțin de un an. Sursă Imagine: SegaBits.com

Deși 32X este deseori amintit de istorie ca fiind un eșec, există intenții bune care se ascund în spatele inițiativei, precum și ambiții mărețe care nu au reșit niciodată să fie îndeplinite. Toate aceste idealuri au fost surprinse de istoricul gameristic Nostalgia Nerd într-un clip bine documentat și riguros cercetat pe care vă invit să-l vizualizați. Cine știe, poate că veți fi inspirați de ambițiile Sega pentru a prelungi perioada de viață a unei console depășite din punct de vedere tehnic și veți învăța din greșelile lor!

 

3 Comentarii

  • Razvan
    Publicat februarie 26, 2018 8:25 am 0Likes

    Ma întreb un lucru …

    Primul meu PC a fost un 486 care rula la 40 MHZ și avea 16 MB de RAM. Între un 486 și un 686 (Pentium 1), diferența de performanța chiar este atât de mică?

    Asta înseamnă ca aveam eu o bestie de 486 sau ca tehnologia nu a evoluat aproape deloc in doua generații de procesoare?

    Și am avut și un Pentium 1 sau 2. Nu îmi amintesc dar știu ca aveam 133 MHZ (racheta nene după Windows 95 pe un 486) cu 64 de RAM. Problema e ca tot nu rula Half Life. Rula el într-un fel dar cu 10 – 15 cadre pe secunda pentru ca placa video Matrox cu 4 MB de VRAM nu prea era optimizată pentru jocuri.

    Au fost frumoase vremurile când am terminat Half Life cu 15 cadre pe secunda și jucam Red Alert 2 la rezoluție minima.

    Cât despre Sega Megadrive, nici nu știu dacă era așa ceva pe la noi. Îmi amintesc de PlayStation 1. Era unul singur in vitrina și costa mai mult decât salariul lui mătușa-mea. Pe vremea aceea, indiferent de forma, tot Terminator 2 cu 9999 jocuri aveam și o caseta costa mai mult decât costa acum un joc decent la reduceri pe Steam.

  • Militaru Ioan-Mihail
    Publicat martie 2, 2018 11:21 pm 0Likes

    Stiu ca nu este articolul potrivit unde sa las acest comentariu. Dar poate cineva de la redacție sa facă un review despre acest joc gothic 2 returning 2.0… Bine defapt mod.

  • Gamer
    Publicat martie 11, 2018 7:20 am 0Likes

    Cand apare urmatoarea revista ?

Adaugă un comentariu