Succes Kickstarter: Iron Harvest sau RTS-ul de care ne-a fost dor

După Primul Război Mondial, plugurile fermierilor au scos la iveală o puzderie de obuze neexplodate, mormane de sârmă ghimpată, arme, șrapnel și gloanțe. O veritabilă Recoltă de Fier.

Trei, Doamne, şi toţi trei!

Dar ce vrea să fie, de fapt, Iron Harvest? Nici mai mult, nici mai puțin decât un joc de strategie în timp real, old-school, ce se inspiră din mai multe locuri. Din clasici precum Company of Heroes, de unde împrumută gameplay-ul alert și accentul pus pe schimburile de mațe din prima linie, și Warcraft 3, ca mod de structurare a campaniilor, în număr de trei. Câte una pentru fiecare facțiune din joc – Republica Polania, Rusviet și Imperiul Saxon.

„Polonezii” își duc existența într-o țară a cărei economie se bazează pe agricultură. „Nemții” și „rușii” nu se pot abține să nu-și introducă ocazional armatele în ea, ba chiar nu ezită să și le bage simultan, așa că Polania se zbate mereu să își mențină statutul și teritoriul intact. Polania a inițiat un program de modernizare a armatei sale, în timp ce o bună parte din teritoriul țării este în continuare ocupat de forțe rusviete. Pentru că, oriunde s-ar duce, armata rusvietă începe să se simtă ca acasă.

„Ze germans”, locuitorii Imperiul Saxon, respiră aerul uneia dintre cele mai influente țări din Europa, puternic industrializată, cu orașe dezvoltate, fabrici moderne și o puternică tradiție militară. Oamenilor nu le-a convenit cum s-a terminat Marele Război, adică prin capitularea lor. Starea de spirit nu este bună în imperiu, iar elitele și aristocrații se simt atât de umiliți, încât încep să îl sape pe Împărat pe la spate, plănuind noi atrocități internaționale.

Rusviet e imensă, puternică, cu un potențial industrial de neegalat și populație numeroasă. Dar țara este obosită după lungul război, oamenii sunt nemulțumiți, iar puterea țarului Nikolai scade vertiginos. Apare în scenă misteriosul Grigori Rasputin, care devine rapid un om extraordinar de influent, iar revoluția plutește în aer…

Rușii scot întotdeuna tot ce au mai bun la înaintare…

Bineînțeles, sursele de inspirație sunt mai multe, ne asigură producătorii, fani declarați ai RTS-urilor clasice. Dintre ele se remarcă Dawn of War 1, excelentul multiplayer din Dawn of War 2, Command and Conquer Red Alert (inclusiv Generals) și, evident, Starcraft 1 + 2. Mai construim o bază, mai generăm o resursă… Pe scurt, au luat tot ce era mai bun din toate pentru a da viață lumii imaginate de autorul și artistul independent polonez Jakub Różalski, ale cărui creații steampunk incredibile mi se imprimaseră demult pe retină, când doar visam la un joc care să le anime. Și uite!

Adaugă un comentariu