La o aruncatură de cartof: Call of Duty Modern Warfare 2

Gunsmith-ul introdus odată cu Modern Warfare este nu doar intuitiv, ci și un bun exemplu de îmbinare armonioasă între estetic, funcționalitate și statistici. Așadar, am primit cu interes vestea că gunsmith-ul din Modern Warfare 2 va veni cu câteva inovații și îmbunătățiri, sub forma unui așa-zis receiver și un sistem de progresie de tip arbore, unde armele sunt împărțite pe platforme. Bașca progresie mai puțin anevoioasă.

Ce mai mare diferență dintre gunsmith-ul actual și cel din Modern Warfare 2 este dată de platformele de armament, unde o platformă este alcătuită dintr-o colecție de arme care împart aceeași serie de atașamente. În loc să crești separat în nivel fiecare armă în parte, și să-i delochezi astfel atașamentele și camuflajele, o platformă îți permite să transferi progresul obținut către o altă armă compatibilă, adaptată unor condiții diferite de joc.

Concret, în cazul unei arme care face parte dintr-o platformă mai mare, clasa acesteia poate fi modificată schimbându-i receiver-ul (receptorul), acesta având rolul să facă din armele dintr-o anumită platformă, unele noi. De exemplu, clasa M4 vine cu patru receivere: M16, 556 Icarus LMG, Ftac Recon Battle Rifle și FSS Huricane SMG.

O altă noutate ar fi că tașamentele din Gunsmith 2.0 se împart în două categorii: atașamente specifice unei anumite platforme și atașamente universale. Atașamentele specifice pot fi utilizate pe toate armele din cadrul platformelor de arme, prin intermediul tuturor receiver-elor.

De exemplu, dacă deblochezi o țeavă pentru platforma M4, aceeași țeavă poate fi folosită apoi pe M16, 556 Icarus LMG și restul receiver-elor din platforma M4, fără a mai fi nevoit să deblochezi din nou atașamentul. Platformele diferite conțin propriul lor set unic de atașamente specifice, în vreme ce atașamentele universale pot fi folosite pe toate armele compatibile. Odată ce ai deblocat un atașament universal, îl poți folosi pe orice armă din joc.

Arme sa fie, că atașamente avem.

Știu, nu ați înțeles nimic. Până și eu m-am uitat chiorâș când am dat peste el în Beta. Însă odată ce am înțeles, nu aparenta complexitate a noului gunsmith m-a deranjat, ci modul de prezentare. Dacă interfața gunsmith-ului a fost până acum intuitivă și ușor de utilizat, navigarea prin Gunsmith 2.0 mi se pare anevoioasă. Pentru un utilizator de PC, mai ales, noua interfață nu este deloc prietenoasă, și trimite cu gândul mai degrabă la meniul unui joc de buget dedicat telefoanelor mobile, nicidecum la un titlu AAA dedicat platformelor next-gen. Dar, cine știe. Poate că trăim noi vremuri mai puțin pretențioase.

Acum și la persoana a treia

Pentru că exact asta lipsea. În apărarea celor de la Infinity Ward, măcar mi s-a părut o adiție interesantă. Am încercat perspectiva de joc în cadrul Beta-ului multiplayer și, surprinzător, nu mi-a displăcut.

Însă după câteva zile petrecute în Beta, nu pot să zic că multiplayer-ul m-a convins pe deplin. Poate și pentru că nu sunt obișnuit să-l joc pe PS5, “decât“ în Full-HD. Și poate că nici hărțile disponibile nu au fost dintre cele mai bune, iar printre posesorii de PC-uri existau deja cheateri.

Mi-a plăcut că de data aceasta nu mai există colțuri atît de întunecate încât să nu poți distinge în ele un camper care te așteaptă cu parul. Altfel, locuri superbe de campat pentru lunetiști sunt destule, cel puțin în cazul a două dintre cele două hărți disponibile.

Cel mai tare mă bucură însă abordarea ceva mai tactică. Adio tras cu arma din alunecari aberante în combinație cu maimuțăreli imposibile utilizatorilor de maus și tastatură, concretizate în fatalități facile permise de aim assist-ul aberant de precis al utilizatorilor de controllere. Aim assist-ul nu a dispărut, dar sper că de această dată utilizatorii de controllere nu vor mai fi favorizați. N-ar strica un sistem cross platform similar celui din Overwatch 2, unde posesorilor de controllere le este dezactivată asistența la țintire, atunci când în același meci se găsesc jucători care folosesc tastatură și maus.

Leave a comment