REVIEW: Mount & Blade II – Bannerlord

Gameplay

Gameplay-ul este compus din harta tactică pe care o folosești să întâlnești personaje, să faci negoț cu comercianții din cetăți, să îmbunătățești abilități, să angajezi soldați și să stabilești strategia perfectă pentru a domina Calradia militar și economic. Se adaugă bătăliile efective unde ești căpitan și-ți conduci trupele de infanterie, arcași și cavalerie spre victoria supremă.

În bătălii poți juca atât în 3rd person cât și în 1st person, cel din urmă nefiind recomandat decât lui Legolas sau Robin Hood. Plasarea soldaților în funcție de teren și organizarea lor în formații sau pe linii pot fi factori decisivi care disting între o victorie fără victime, una cu atâtea victime în care nici Crucea Roșie nu-ți mai salvează onoarea și o înfrângere zdrobitoare. Bătăliile pot ajunge de proporții epice și e superb să simți gustul de fier ruginit când distrugi armata de 300-400 de soldați a vreunui jarl sau rege nordic.

Față de jocurile precedente din serie, în “Bannerlord” poți executa liderii capturați după bătălii, mecanicile de asediu sunt mult îmbunătățite (poți alege poziția de start a bătăliei și ai mai multe echipamente la dispoziție, inclusiv berbeci și catapulte), iar nobilii și regele fiecărui regat aparțin unui clan – inclusiv tu faci parte dintr-unul. Cucerind în timp castele și orașe, poți folosi membrii clanului pentru o mai bună administrare a lor.

De asemenea, poți utiliza din puterea clanului pentru a influența decizii în interiorul regatului. Aceste decizii pot desemna proprietarul noului cucerit (plus satele din preajmă), nivelul de taxe aplicate țăranilor, sau chiar expulzarea vreunui boier antagonist. De asemenea, skill tree-ul a suferit modificări însemnate, fiind acum mai intuitiv. A fost adăugat, în mod tacit, un sistem de crafting pentru cei ce n-au putere să scoată sabia lui Arthur din piatră și au destule puncte investite în abilitatea de fierar.