REVIEW: Mount & Blade II – Bannerlord

Multiplayer

Dacă pe partea de singleplayer “Bannerlord” nu a rupt gura balenei, în multiplayer lucrurile stau bine. Bine rău! Pe lângă modurile clasice (gen Asediu și Team Deathmatch, care au fost îmbunătățite relativ), a fost introdus și Captain. Acest El Jefe este preferatul meu de până acum. Noul mod combină, prin natura lui, abilitățile de luptă ale jucătorului cu înzestrările tactice.

Practic e o înfruntare între două echipe de câte cinci-șase jucători, fiecare dintre aceștia fiind conducătorul unui mic regiment de soldați (mărimea regimentului fiind invers proporțională cu calitatea trupelor alese). Diversitatea este cheia; o armată creată exclusiv din cavalerie își va găsi sfârșitul mai rapid decât meșterul Faramir în ruinele Osgiliath-ului. Armatele formate se înfruntă pentru a controla anumite puncte strategice de pe hartă, iar în caz de halebardă-în-cap, El Jefe reînvie a treia secundă după scripturi dacă mai are soldați disponibili.

Meciul se termină când o armată ia notă mare la examenul de măcelar-profesionist și/sau când deține controlul asupra punctelor strategice o perioadă suficient de lungă.

Grafică, sunet, regia Sergiu Nicolaescu, optimizare și alte bălării

Jocul arată decent și este comparabil la grafică cu alte titluri precum Mordhau, care se axează pe bătăliile medievale. Zidurile castelelor arată bine, iar satele nu mai sunt chiar copy-paste ca-n titlurile anterioare. Muzica din meniu, din taverne, castele și orașe este plăcută și caldă pe alocuri. Tropotele cailor și chiotele soldaților învingători ce se pregătesc să execute un boier ca mai apoi să bea bere și să mănânce carne crudă de vițel nici că puteau fi redate mai bine.

Legat de optimizare… parcă se așează Vladimir Harkonnen pe procesorul meu de fiecare dată când duc o bătălie cu mai mult de 200 de soldați în timp ce placa video abia dacă a fost mutată din congelator în frigider la un nivel de utilizare de sub 50%. În asedii, frame-rate-ul coboară ‘ici-‘colo sub 30 de cadre pe secundă, indiferent de setările grafice folosite. Am reușit să mai rezolv din problemele de optimizare folosind ceva trucuri furate din College of Reddit.