REVIEW: A Short Hike
Atunci când aud despre drumeții și escaladat, îmi amintesc de cartea „Pe Drumuri de Munte” de Calistrat Hogaș. Era pe lista de lecturi obligatorii acum 17 ani când eram clasa a 6-a, iar diriginta a insistat foarte tare să o citim. Doar că eu nu am citit-o, dar am jucat jocul.
Însă „A Short Hike” nu este nici adaptarea povestirilor lui Calistrat Hogaș și nici măcar nu prezintă tot timpul acțiune care să aibă loc pe drumuri de munte. De fapt, o bună parte a gameplay-ului are loc pe plajă și într-o zonă deluroasă. Muntele apare doar în ultima porțiune a jocului, unde escaladarea devine mai intensă pentru a marca punctul culminant al drumului inițiatic.
Cum am ajuns eu să petrec mai bine de 5 ore alături de un indie dezvoltat de un singur om, la care se adaugă muzica unui alt individ și câțiva testeri? Voi da vina pe John Romero, care în timpul episodului 64 din podcastul NEXT LEVEL ne-a spus că se joacă „The Short Hike” pentru că este un titlu relaxant care oferă o coloană sonoră de excepție.
Așa că am decis să fac ce zice popa (și nu ce face el, adică Empire of Sin) și să explorez această călătorie care pornește de pe o plajă însorită și ajunge într-un vârf de munte înzăpezit.
Am intrat în pielea antropomorfizată a unei păsări pe nume Claire, care pleacă într-o drumeție alături de mătușa May. Universul este încărcat cu diverse NPC-uri care iau forma tot a unor animale bipede – o combinație interesantă dintre umorul din BoJack Horseman și inocența din Animal Crossing, dar presărată cu grafică pixelată și un mesaj optimist.