Review: GRID Autosport

Pe de altă parte, faptul că Autosport se află pe muchia dintre arcade racing şi pseudo-simulare a impus o schimbare de mentalitate, pe care o pot evidenţia prin cuvintele lui Amby Burfoot, maratonist, jurnalist şi autor:

“Winning has nothing to do with racing. Most days don’t have races anyway. Winning is about struggle and effort and optimism, and never, ever, ever giving up.”

Mecanicile de joc diferenţiatoare pentru curba de dificultate din GRID Autosport trebuie privite sub forma unei structuri geometrice triunghiulare: în vârf se află AI-ul complex şi agresiv, complementat de structura campaniei solo şi calităţile tehnice (control, fizică). Deoarece modul single nu este liniar, ci permite oricând saltul de la o disciplină la alta, este foarte greu să te plictiseşti de ce îţi poate oferi jocul – în special pe nivelul de dificultate Hard. Rar mi-a fost dat să văd o inteligenţă artificială atât de eficientă. Oponenţii blochează trasa perfectă înaintea unui viraj, îşi schimbă permanent poziţia, caută metode inedite de atac, fac drafting şi formează plutoane. De foarte multe ori, locul 1 este un ţel intangibil, astfel încât obiectivele impuse de sponsori vor favoriza evoluţia carierei. Ajută mult dacă încercaţi să configuraţi setările maşinii după cerinţele traseului, înainte de a începe cursa. Tuning-ul tehnic nu se apropie de SHIFT2 sau Gran Turismo 5, dar adaugă un plus de savoare.

grid_autosport_screenshot_PC_04
4. Product placement prea puţin deranjant.

Modul online urmează, în linii mari, reţeta din GRID2 şi este propulsat de reţeaua RaceNet, unde toate statisticile jocurilor compatibile sunt centralizate. Pe lângă diferitele discipline ce pot fi jucate în multiplayer, Autosport pune la dispoziţie şi evenimente unice, sponsorizate cu premii reale. De exemplu, la momentul redactării acestui review, pe RaceNet se desfăşoară Intel Challenge. Şi aici există un sistem de creştere în nivel bazat pe XP, completat de câştigurile în credite. Banii şi experienţa permit achiziţionarea unor maşini mai performante, efectuarea de reparaţii, ori deblochează accesul la upgrade-uri şi setări pentru vehicul.

grid_autosport_screenshot_PC_05
5. Grafică de NES

Din punct de vedere tehnic, GRID Autosport stă destul de bine. Jocul utilizează motorul grafic EGO3, un engine adaptabil şi aspectuos. Fizica bolizilor este reprodusă bine, iar deformările rezultate în urma accidentelor sunt chiar spectaculoase. Pe de altă parte, cei de la Codies şi-au bătut din nou joc de noi, prin implementarea cele mai dezgustătoare şi penibile camere in-car. Texturile sunt rupte dintr-un joc NES, iar efectul blur nu poate fi dezactivat nicicum. După ce DiRT2 a demonstrat în 2009 ce se poate face cu o cameră de bord pe EGO1, Autosport vine şi calcă în picioare toată moştenirea. Am ajuns să regret absenţa acestei camere, omisă în GRID2. Aproape că mă cuprinde pe mine ruşinea din cauza ruşinii producătorilor. Totuşi, efectul de urmărire shaky cam dublează senzaţia de viteză şi dă un boost fantastic senzaţiei de dinamism.

Aşadar, GRID Autosport, cu toate calităţile şi defectele din compoziţia mecanicilor de joc, este incontestabil un arcade racer de calitate, cu personalitate proprie solidă. Poate că mulţi l-au considerat un upgrade al celui de-al doilea sau o încercare patetică de rectificare a unor păcate anterioare, însă eu l-am primit cu braţele deschise în colecţie şi am încercat să-i apreciez obiectiv trăsăturile sportive. alături de micile detalii împrumutate din simulatoare mai serioase. Autosport este definit prin suma elementelor sale constitutive, prin stil, substanţă şi respect pentru automobil.

GRID Autosport găseşte un compromis funcţional între cel mai pur arcade racing imaginabil şi câteva elemente de simulare interesante. Cu un AI solid, o colecţie impresionantă de maşini, discipline antrenante şi circuite bine realizate, Autosport pulsează viteză şi spectacol.

+ Prezentarea elegantă
+ Circuite întortocheate şi bolizi nervoşi
+ Accesibil şi totuşi dificil
+ Modul online

- Camera in-car dezastruoasă
- Lipsa unor posibilităţi de tuning avansate
- Absenţa pit stopurilor

Gen: Arcade Racing Data lansării: 24 iunie 2014 Platforme: PC, PS3, Xbox360 Versiune testată: PC Producător: Codemasters Racing Distribuitor: Codemasters Rating: 3+

12 Comentarii

  • Razvan
    Publicat august 28, 2014 8:47 am 0Likes

    Nice! Voi ramane un fan devotat NFSMW(inca mai astept o re-editare), dar jocul asta a reusit sa-mi ridice parul pe mana! Recunosc ca nu am jucat decat vreo cateva curse, dar a fost destul cat sa ma faca sa vreau jocul!

  • Bogdan
    Publicat august 28, 2014 11:54 am 0Likes
    • Razvan
      Publicat august 28, 2014 12:12 pm 0Likes
    • Razvan
      Publicat august 29, 2014 12:40 am 0Likes

      Da, da! In jocul asta m-am indragostit eu de 916! 😀

    • The Beast
      Publicat septembrie 22, 2014 10:15 pm 0Likes

      Asta e cel mai tare NFS din toate timpurile, il prefer si acum fata de ce a urmat. Iar pe locul 2 din seria NFS a fost pentru mine High Stakes (sau Road Challenge in Europa). Imi aduc aminte si acum cum ma chinuiam sa evit orice pomisor ca sa-mi ajunga banii sa repar masina, satisfactia pe care o aveam cand reuseam sa fur masina unui nefericit in cursele 1 la 1… Nu-mi explic nici acum cum au reusit EA sa strice o serie atat de buna prin niste arcade-uri de prost gust.

    • Bogdan
      Publicat august 28, 2014 1:21 pm 0Likes

      NFSMW din 2012 e remake al celui din 2005. De-asta m-am perplexat, pentru ca jocul pe care inca il astepti a aparut deja de 2 ani. Sau am inteles eu ceva gresit.

      Paralel cu topicul, mie mi-a placut foarte mult NFS:Shift – la fel ca si Autosport, o combinatie foarte reusita de arcade si sim.

    • Călin Nahaiciuc
      Publicat septembrie 12, 2014 6:05 pm 0Likes

      Nu am nimic relevant de spus, doar că simt nevoia de a lăuda Porsche de fiecare dată când cineva îl menţionează undeva. So there you go : NFS Porsche e bo$$.

  • Vira
    Publicat august 28, 2014 1:07 pm 0Likes

    True@Porche

  • Aidan
    Publicat august 29, 2014 8:29 am 0Likes

    SHIFT+ SHIFT2 sunt doua dintre jocurile mele preferate si acum. Cred ca am cateva sute de ore investite in cele doua 😀

  • screengems
    Publicat septembrie 1, 2014 6:40 am 0Likes

    Hm. Codmasters sunt creatori a unor jocuri excelente de curse de masini deoarece au stiut sa traseze foarte bine linia de mijloc dintre simulation si arcade.
    Imi amintesc cum am inceput cu Colin Macrae 2 si urmatoarele si am continuat cu Toca Race Driver(de la 1-3), Fuel, Gridurile 1 si 2, F1 2011-2012 si 2013 in plan.
    Mi-a trezit interesul acest Grid Autosport si ce pot sa spun dupa ce l-am testat cateva ore? Jocul este ok si pare un addon la Grid 2 eliminind oarecum exagerarile de acolo. Nivelul de dificultate mi se pare nebalansat (cind joc pe hard rezultatele sunt modeste reusind sa-mi indeplinesc totusi obiectivele trasate de echipa, insa pe intermediar sterg cu ei pe jos si jocul nu-mi mai ofera provocare). Pe alocuri jocul pare a fi facut in graba, la interior bordul masinilor aratind infiorator (la nfs 1 cred ca arata mai bine), insa pe exterior super car-urile sunt niste opere de arta. Fizica este uneori fortata unele masini conduse de AI rasturnindu-se in cursa fara motiv (desi ca eye kandy arata spectaculos) si damage-ul este usor dubios.
    Jocul in ansamblu este bun, o gura de oixigen pe piata jocurilor auto, raminind cu speranta ca producatorii se vor ocupa cu atentie de F 2014 poate reusind sa vada si ei o cursa reala a reginei motorsportului pentru documentare.

  • George
    Publicat aprilie 15, 2020 11:12 pm 0Likes

    Imi place si mie GTA!

Adaugă un comentariu