Review: GRID Autosport

În primul rând, jocul a izbutit să întoarcă titlul precedent cu susul în jos, păstrând numai elementele pozitive: dacă GRID2 era fantezist şi tras de păr, Autosport mizează pe austeritatea prezentării şi estetica minimalistă. Poveştile inutile au fost înlocuite cu funcţionalitatea celor cinci discipline: Touring Car, Endurance, Open-Wheel, Tuner şi Street Racing. Totul se rezumă la automobil, circuit şi cursă, într-o manieră extrem de simplă – ba chiar modestă. Nu vreau să fiu înţeles greşit când folosesc termenul “modest”, deoarece sensul cuvântului capătă aici o valoare pozitivă, ce se reflectă asupra senzaţiei receptate de jucător încă din meniul principal. Coloana sonoră imprimă un feeling aproape noir, completând contrastul negru-alb-roşu utilizat în prezentare. Eşti împins în permanenţă spre acţiune, purtat către cursă – cumva, GRID Autosport încearcă să comunice faptul că singurul lucru important este gloriosul circ desfăşurat pe asfalt – fie că foloseşti tastatura, controlerul sau un volan.

grid_autosport_screenshot_PC_01
2. A făcut un Mini să pară cool.

Apoi, Codies au muncit serios la control şi fizică. Ce-i drept, nu atât de serios încât să poţi jura că Autosport este vreun Gran Turismo sau Race 07, dar suficient încât să nu-l mai consideri un kart racer pentru generaţia YOLO. Bolizii răspund prompt comenzilor, oferind aderenţă şi deportanţă, cât timp acceleraţia şi frâna se respectă reciproc. Rezultatul te trimite cu gândul la un prim GRID rafinat, nicidecum la extravaganţele doiului. Cred că sunt puţine jocurile care se lasă stăpânite atât de repede, fără să-şi desfăşoare impudic măruntaiele mecanismelor de gameplay. După numai două-trei ture pe Mount Panorama, la volanul unui Chevy Cruze docil, orice player, indiferent de experienţă, simte cum dezvoltă o pereche de cohonez automotivate. În total, 78 de maşini din clase şi grupe diferite vor alerga pe aproximativ 100 de rute, în 22 de locaţii diferite (reale şi imaginare), noaptea sau ziua. Volumul de conţinut este impresionant şi satisface lejer cerinţele celor mai împătimiţi arcade raceri.

grid_autosport_screenshot_PC_03
3. A pus T-ul în Touring.

Maşinile din fiecare disciplină sunt împărţite în grupe de tip Tier 1, 2 şi 3, ceea ce conduce la generarea unor trepte de performanţă şi dificultate bine conturate. Din nou, am sesizat câteva elemente inspirate de SHIFT2, cu precădere în modul solo Career. Evenimentele sunt prezentate prin nişte postere colorate, iar atenţia a fost deviată de la construcţia unei echipe către solidificarea unei cariere multidisciplinare. Elementele team-racing au rămas implementate într-o formă simplificată: mai exact, coechipierul poate recepţiona indicaţii în timpul cursei, necesare pentru adaptarea tacticii din mers. Oricum, în 99% din timp îl veţi ignora sau înjura, scuipând flăcări. Cealaltă faţetă se referă la sponsori, căci ei formează evenimente, echipe şi impun obiective speciale, iar victoriile generale sau personale – de exemplu, succesul într-un duel mano a mano cu un pilot rival – sunt recomensate cu puncte XP, necesare deblocării unor campionate de categorie grea.

12 Comentarii

  • Razvan
    Publicat august 28, 2014 8:47 am 0Likes

    Nice! Voi ramane un fan devotat NFSMW(inca mai astept o re-editare), dar jocul asta a reusit sa-mi ridice parul pe mana! Recunosc ca nu am jucat decat vreo cateva curse, dar a fost destul cat sa ma faca sa vreau jocul!

  • Bogdan
    Publicat august 28, 2014 11:54 am 0Likes
    • Razvan
      Publicat august 28, 2014 12:12 pm 0Likes
    • Razvan
      Publicat august 29, 2014 12:40 am 0Likes

      Da, da! In jocul asta m-am indragostit eu de 916! 😀

    • The Beast
      Publicat septembrie 22, 2014 10:15 pm 0Likes

      Asta e cel mai tare NFS din toate timpurile, il prefer si acum fata de ce a urmat. Iar pe locul 2 din seria NFS a fost pentru mine High Stakes (sau Road Challenge in Europa). Imi aduc aminte si acum cum ma chinuiam sa evit orice pomisor ca sa-mi ajunga banii sa repar masina, satisfactia pe care o aveam cand reuseam sa fur masina unui nefericit in cursele 1 la 1… Nu-mi explic nici acum cum au reusit EA sa strice o serie atat de buna prin niste arcade-uri de prost gust.

    • Bogdan
      Publicat august 28, 2014 1:21 pm 0Likes

      NFSMW din 2012 e remake al celui din 2005. De-asta m-am perplexat, pentru ca jocul pe care inca il astepti a aparut deja de 2 ani. Sau am inteles eu ceva gresit.

      Paralel cu topicul, mie mi-a placut foarte mult NFS:Shift – la fel ca si Autosport, o combinatie foarte reusita de arcade si sim.

    • Călin Nahaiciuc
      Publicat septembrie 12, 2014 6:05 pm 0Likes

      Nu am nimic relevant de spus, doar că simt nevoia de a lăuda Porsche de fiecare dată când cineva îl menţionează undeva. So there you go : NFS Porsche e bo$$.

  • Vira
    Publicat august 28, 2014 1:07 pm 0Likes

    True@Porche

  • Aidan
    Publicat august 29, 2014 8:29 am 0Likes

    SHIFT+ SHIFT2 sunt doua dintre jocurile mele preferate si acum. Cred ca am cateva sute de ore investite in cele doua 😀

  • screengems
    Publicat septembrie 1, 2014 6:40 am 0Likes

    Hm. Codmasters sunt creatori a unor jocuri excelente de curse de masini deoarece au stiut sa traseze foarte bine linia de mijloc dintre simulation si arcade.
    Imi amintesc cum am inceput cu Colin Macrae 2 si urmatoarele si am continuat cu Toca Race Driver(de la 1-3), Fuel, Gridurile 1 si 2, F1 2011-2012 si 2013 in plan.
    Mi-a trezit interesul acest Grid Autosport si ce pot sa spun dupa ce l-am testat cateva ore? Jocul este ok si pare un addon la Grid 2 eliminind oarecum exagerarile de acolo. Nivelul de dificultate mi se pare nebalansat (cind joc pe hard rezultatele sunt modeste reusind sa-mi indeplinesc totusi obiectivele trasate de echipa, insa pe intermediar sterg cu ei pe jos si jocul nu-mi mai ofera provocare). Pe alocuri jocul pare a fi facut in graba, la interior bordul masinilor aratind infiorator (la nfs 1 cred ca arata mai bine), insa pe exterior super car-urile sunt niste opere de arta. Fizica este uneori fortata unele masini conduse de AI rasturnindu-se in cursa fara motiv (desi ca eye kandy arata spectaculos) si damage-ul este usor dubios.
    Jocul in ansamblu este bun, o gura de oixigen pe piata jocurilor auto, raminind cu speranta ca producatorii se vor ocupa cu atentie de F 2014 poate reusind sa vada si ei o cursa reala a reginei motorsportului pentru documentare.

  • George
    Publicat aprilie 15, 2020 11:12 pm 0Likes

    Imi place si mie GTA!

Adaugă un comentariu