REVIEW: Legend of Zelda – Breath of the Wild

Singur în mijlocul sălbăticiei, Link se află într-o continuă călătorie de descoperire. Pe de o parte, caută să găsească arme și armuri mai bune pentru a putea face față înfruntărilor. Pe de altă parte, încearcă să își recapete amintirile din urmă cu 100 de ani, când a căzut pe câmpul de bătălie și a fost închis într-un templu cu ape tămăduitoare pentru a se vindeca.

Măsura în care personajul reușește să exploreze fiecare regiune din joc și să se descopere pe sine prin identificarea amintirilor împrăștiate pe hartă depinde în totalitate de felul cum jucătorul alege să abordeze aventura.

Am dat 260 de lei pe joc în perioada de Black Friday (acum observ cum prețul chiar a crescut), așa că am decis să explorez fiecare colțișor de hartă, să fac tot posibilul să îndeplinesc fiecare misiune secundară, să-l întăresc pe Link până în punctul unde devine aproape invincibil în luptă și să abordez bătăliile finale doar atunci când mă voi simți satisfăcut de măsura în care am explorat universul jocului.

Însă socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din sălbăticie – am descoperit că aventurile mele sunt limitate de propria imaginație și de felul cum am învățat să abordez jocurile în general. Atunci când urmăresc diverse clipuri pe YouTube, descopăr cum alți jucători au combinat obiecte și ingrediente pentru a obține noi moduri de a explora lumea jocului: unii au folosit scutul pe post de sanie prin deșerturi și tărâmurile înzăpezite, în timp ce alții au amplasat un balon zburător pe plutele de la malul râurilor pentru a inventa mașinării care se ridică de la sol.

Ba chiar am avut parte de surprize în ceea ce privește ingredientele utilizate pentru a găti diverse feluri de mâncare și poțiuni. Combinațiile cele mai puțin obișnuite sunt programate pentru a oferi surprize și recompense, iar atenția la detalii de care dau dovadă programatorii de la Nintendo este uimitoare.