REVIEW: OBSERVER

Cât despre secvențele horror, n-am foarte multe de zis, decât că nu sunt foarte multe la număr, ceea ce e ok. Nu m-au stresat extraordinar de tare, jocul nu se vrea a fi nici Outlast, nici Resident Evil. Eu unul aș fi putut liniștit să mă lipsesc cu totul de ele, sau poate aș fi lăsat una singură, care să ducă la minunata concluzie dinainte de sfârșit. Cuvântul cheie, după cum ziceam, este dramă. Îl cunoaștem pe Lazarski atunci când e deja aproape de pensie, o ruină de om, foarte bun la ceea ce face, dar foarte aproape de a devein complet instabil și de a-și pierde mințile, pentru că probabil n-are cum să nu te afecteze să treci prin traumele atâtor oameni. N-ai cum să rămâi întreg. Drama pe care o trăiește personajul nu se termină cu bine, orice variantă ai alege din cele 2 finaluri. Și e ok. Era și timpul să mai facă cineva o poveste matură, fără happy-end.

Efectiv o baie de sânge

Pe lângă povestea matură, realizarea tehnică a celor de la Bloober Team e excepțională. Grafica, chiar dacă este extrem de gory pe alocuri, reușește să nu transmită violență gratuită, ilustrând eficient un univers mizerabil.

Muzica aleasă e ce trebuie să fie pentru a completa atmosfera, iar vocile actorilor reușesc să facă personajele cât se poate de veridice. Pe lângă asta, intepretarea lui Rutger Hauer este absolut magistrală.

Nu știu ce altceva aș putea să vă mai spun ca să vă conving să-l cumpărați – poate o să vă convingă și prețul, Observer costând undeva la jumătate dintr-un joc AAA. Doar că e mai lung decât majoritatea jocurilor AAA, are valori de producție la fel de ridicate, e dramatic, e cyberpunk, e Blade Runner și Rutger Hauer. Dacă asta n-o să vă convingă, nu știu ce altceva ar pute-o face.

9

+ Atmosfera excelentă
+ Interpretarea lui Rutger Hauer