REVIEW: PROJECT CARS 2

Race to win

Project Cars 2 s-a lansat aproape în același timp cu Forza Motorsport 7 și cu Gran Turismo Sport. Pentru jucătorii pe PC, e alegerea evidentă, având în vedere că FM7 e optimizat pentru Xbox One, iar Gran Turismo este exclusiv pentru PS4. Totuși, într-o lume faină în care nu mai e așa o mare problemă pe ce platformă se lansează un joc, hai să vedem care sunt atuurile lui PC2 față de competitorii săi direcți și să vedem de ce merită să fie ales în detrimentul lor.

Vruum vruum, frumos tare

De mașini am vorbit până acum – strict ca număr, nu e cel mai impresionant – cele 180, deși suficiente, nu se compară cu cele peste 700 pe care le oferă FM7, are totuși câteva peste cele oferite  de Gran Turismo.

Însă cele 60 de circuite complet scanate, în așa fel încât fiecare bucată de asfalt să fie conformă cu realitatea, îi oferă lui Project Cars 2 bucata de plumb din mănușa de box cu care își lasă adversarii knock-out. Pur și simplu, oricât de bune ar fi celelalte două, nu au cum să se apropie de performanța oferită de PC2 unui fanatic al motorsportului.

Brands Hatch este un circuit cu adevărat memorabil

De la Autodromo Internacional De Algrave – din Portugalia, un circuit absolut fenomenal cu viraje largi, cu foarte mult loc și o priveliște completată de munți – un adevărat spectacol atunci când ai curse la apus. Sau circuitul Red Bull din Austria care pare construit special pentru a-ți duce la maxim performanțele mașinii, cu multe curbe strânse și de multe ori în pantă – pare a fi un rollercoaster fiecare cursă. Nu de puține ori mi s-a atras atenția de la pit-uri că ar trebui să o las mai ușor, ca să nu ajung să-mi stric mașina înainte de terminarea cursei.

Un circuit care mi-a dat bătăi serioase de cap și dureri de mâini, de la cât a trebuit să mișc volanul, a fost Le Mans – varianta pentru Karting. Dacă ați jucat primul Project Cars, știți că etapele de karting și super-kart-uri ofereau o doză substanțială de distracție. În PC2, karting-ul e substanțial mai greu – cu atât mai mult pe circuitul de Le Mans – foarte multe curbe grele în sistem pâlnie – deschidere a virajului foarte larga, urmată imediat de o îngustare spre ieșirea din viraj – ai toate șansele să ajungi în afara pistei dacă nu ești atent și vei pierde secunde bune în decor.

Mai am mențiuni deosebite pentru legendarele Monza și Brands Hatch GP – pe care am avut o cursă de Formula C cu Lotus în timp ce ningea, pe care nu am cum să o uit. Nurburgring-ul e prezent atât în forma Nordschleife, cât și ca track de grand prix, Silverstone e și el prezent, alături de Dubai Autodrome sau clasicul și dificilul Laguna Seca. Circuite cu nume mari, de care e posibil să fi auzit inclusiv dacă nu ești pasionat de curse de mașini, doar pentru că ai auzit de legendele care și-au făcut numele conducând mașini de vis pe ele.

Vorbind de legende, am luat notă și am auzit de referirea la Senna de pe track-urile audio din meniuri și am apreciat-o foarte tare. E un tribut de bun simț față de cel mai mare pilot de curse al tuturor timpurilor.

Nu e chiar NSX-ul, dar i-ar fi plăcut lui Senna

Mai departe, să-i dăm legătura lui Busu și să vorbim despre vreme.