REVIEW: PROJECT CARS 2

Quattro Stagioni

Am vorbit deja de mașini și circuite și încă nu am ajuns la aspectul meu preferat din Project Cars 2 și locul unde jocul m-a dat pe spate. Ați ghicit, e vorba despre vreme. De ce contează atât de mult?

În primul rând, pentru varietate. Un circuit e cu totul altfel după ploaie sau ninsoare – exact ca orice drum de altfel. Situația se schimbă complet – iar ruptul de aderență și derapajele pe care le făceam bucuros când am condus pe vreme senină  au ajuns să-mi pună bătăi serioase de cap pe ploaie sau zăpadă.

Producătorii se laudă că vom conduce în toate cele 4 anotimpuri – și chiar așa e. Și nu doar anotimpuri – mai adăugăm și curse de noapte și deja avem toate situațiile care ar putea simula realitatea. E un invitational event în modul carieră în care conduci un Nissan Skyline GTR noaptea, pe un circuit acoperit de zăpadă și pe alocuri polei, după cum aveam să aflu înainte de nenumărate restart-uri – pe care ninge în continuare.

Palpitații pe polei și zăpadă

Probabil una din cele mai provocatoare curse pe care le-am făcut – senzațiile sunt de zile mari. Atunci am realizat cel mai bine cât de tare ai nevoie de un volan – mai ales cu schimbător. Nu e epic cel al Momo-ului, dar a fost suficient – iar cu transmisia pe automat probabil n-aș fi reușit să merg 50 de metri. Cu volanul am putut să schimb în treapta superioară, să dozez atent accelerația și să păstrez mașina subturată pe toată perioada cursei – pentru a putea ajunge la finalul ei. Vizibilitate redusă, parbriz acoperit de zăpadă unde nu ajung ștergătoarele – efectiv mă luase cu frig în scaun.

Observați zăpada de pe mașină și de pe colțul parbrizului

Cea mai bună simulare a iernii și a condusului în condiții de iarnă pe care am văzut-o până acum într-un joc cu mașini, și le-am jucat cam pe toate.

Cât despre ploaie… eu unul nu am mai întâlnit o simulare a apei atât de bună ca în Project Cars 2. Când plouă torențial, toată pista este acoperită de apă și acvaplanarea e la ordinea zilei, așa că rămâne valabilă tactica subturată plus prudență în a lua virajele din cauza derapajelor ce pot apărea. Nu este atât de dificil să conduci în ploaie torențială cu vizibilitate redusă, pe cât de dificil este să conduci… la ceva vreme după ce s-a oprit ploaia. De ce?

Băltoacele prezintă adevărate încurcături

Păi, dintr-un motiv foarte simplu. E ușor să previi și să nu te ia nimic prin surprindere atunci când conduci prin ploaie torențială, pentru că te aștepți să ai probleme. În schimb, după ce s-a oprit ploaia și mai trece ceva vreme, încep să apară surprizele – băltoacele care rămân pe pistă îți pot tăia tot elanul și tot avantajul, după ce te trezești împrăștiat prin décor după ce ți-a acvaplanat o roată și e destul să-ți ia aderența și să ți-o arunce în față sau în spate, după caz. În schimb, ce am apreciat foarte mult e că dacă se întâmplă să fii în coloană, e indicat să mergi în spatele celorlalți, în urmele lăsate de ei pentru a împrăștia apa și pentru a usca asfaltul. Da, până acolo merge nivelul de detaliu al condițiilor meteorologice implementate de Slightly Mad Studios. Este cel mai avansat sistem de până acum și efectiv nu am ce să le reproșez din punctul ăsta de vedere și mă îndoiesc că va fi prea curând un simulator auto care să se apropie de nivelul ăsta de influență asupra comportamentului mașinii.