REVIEW: PROJECT CARS 2

Tehnicalități

Până să vorbesc despre grafică și sunet, o să mă leg un pic de sistemul de A.I. și de multiplayer.  Per total, oponenții artificiali din Project Cars 2 sunt echilibrați – nu au agresivitatea tâmpită pe care am mai sesizat-o în alte jocuri de gen, așa că n-or să caute să te distrugă. Cu toate astea, nu strică să te uiți în oglinzi, pentru că m-am trezit de câteva ori agățat ușor și împins în decor. Oponenții încearcă să-și urmărească traseul ideal și rareori vor ieși din acel algoritm – mai dau din când în când dovadă de surprize și depășiri reușite.

Pe lângă asta, mersul agresiv oricum este descurajat – orice încercare de a trișa va fi aspru penalizată de Race Control. Ai făcut o depășire foarte riscantă prin care ai împins pe cineva în decor, chiar dacă poate n-a fost cu intenție? Ai 30 de secunde să te întorci pe poziția pe care erai înainte de depășire. Ai furat startul? De cele mai multe ori vei fi descalificat. PC 2 e un joc care pune accent pe reguli și pe respectarea lor – mai ales în modul carieră. În Quick Race… acolo e altceva, îți customizezi cursa cum vrei și mergi ca nebunul dacă ai chef.

Efectele meteo sunt incredibile

La fel de mult accent se pune pe condusul corect și civilizat și în multiplayer, cu ajutorul conceptului de Competitive Racing License. Acesta e sistemul prin care cei de la Slightly Mad Studios se asigură că nu vom avea parte de mârlănii în cursele online și că vom putea avea parte de curse civilizate și o experiență de joc pozitivă, fără să avem parte de frustrările ce tind să fie cauzate în majoritatea jocurilor online de tot felul de idioți.

Competitive Racing License îți va urmări progresul și va oferi bonusurile pe care le meriți – în funcție de cum conduci. Dacă reușești să învingi un adversar de nivel mult mai mare, fără să conduci urât și fără să trișezi în vreun fel, jocul te va recompensa cu credite pe măsură.

Se face inclusiv o medie cu victoriile din single player, pentru a avea un ranking cât mai precis asupra experienței tale ca șofer. Foarte mișto ca idee, transparență și implementare – sistemul chiar ajută și știi mereu cu cine merită să faci curse și cu cine nu.

Pe lângă toate astea, jocul vine gata împachetat cu suport pentru ligile de Esport organizate pentru fani, împreună cu transmisii și broadcasting pe diverse stream-uri, atât în direct cât și în reluare a curselor. Foarte fain și ne asigură că Project Cars 2 va avea parte de o viață cât mai lungă și probabil multe actualizări de conținut.

La capitolul grafică și sunet… mai ales după ultimele patch-uri nu prea am reproșuri de făcut. Jocul arată incredibil de realist, efectele meteo sunt simulate excelent, diversele ore ale zilei iarăși aduc ce au mai bun cu o iluminare realizată excepțional. Am avut câteva probleme tehnice imediat după lansare, ba cu niște coliziuni mai ciudate, câteva probleme fizice, dar între timp s-au reparat.

Printre cele mai fun de condus mașini

Sunetul este reprodus extraordinar – V8-ul sună ca un V8, fiecare mașină sună exact cum trebuie și cum te aștepți să sune și mă declar perfect mulțumit sub acest aspect, geek-ul din mine a zâmbit fericit în timp ce călca accelerația prin podea.

Muzica e sublimă – e mult peste ce mă așteptam. După ce în primul PC nu a atras atenția prin nimic, acum reușește să fie excepțională – efectiv e atât de bună încât nu mă deranjează să petrec în meniuri cât timp petrec și în curse.