REVIEW: Reksio și Magicienii

Câinele, Cârtița și Vrăjeala

Vorbind strict despre poveste, Reksio și Magicienii este al treilea joc dintr-o serie de 5… la care se mai adaugă vreo 2-3 spin-off-uri. Pentru un titlu relativ vechi destinat în mod expres copiilor, personajele sunt destul de memorabile. Probabil acest fapt se datorează poveștii care mixează un cocktail pe steroizi din Narnia, Harry Potter și Lord of the Rings. O să încerc să nu dau foarte multe spoilere… dar Reksio și Magicienii chiar oferă o experiență unică și merită jucat.

În trilogia extinsă a lui Reksio, fiecare joc are o anumită tematică – de la pirați la spațiu extraterestru, cu elemente presărate de magie și călătorii în timp. Iar felul cum se leagă povestea de-a lungul părților este de-a dreptul fascinant. Dacă reîncep aventura astăzi, descopăr că mă ține captivat de la început la sfârșit – ceea ce nu pot spune despre multe jocuri moderne, care iși pierd din farmec (no pun intended) de-a lungul anilor.

Jocul în cauză urmărește aventura lui Reksio, un câine curajos care încearcă să salveze lumea vrăjitorilor, numită Magix, de la căderea în prăpastie și consumarea acesteia de Cel Care Atât De Groaznic Se Înfurie; eu o sa îi spun Gigel de acum încolo, pentru că nu am chef să tastez tot numele de fiecare dată și nici nu sunt JK Rowling să mă refer tot timpul la Cel-Care-Nu-Trebuie-Numit.

Kretes, comandorul cârtiță și în același timp prietenul lui Reksio, este lansat de niște cocoși prin nu știu ce carte și ajunge în Magix. Scopul său este de a-și căuta și salva camaradul furat de nea’ Gigel. Însă printr-o întorsătură de situație, Kretes este cel care ajunge să fie cel salvat din turnul clădirii amplasate în mijlocul Magix-ului îngrădit de 2 poduri fără de sfârșit. Serios, chiar nu au sfârșit, jocul te teleportează la capătul celălalt când încerci să traversezi. Pentru vărul meu de 5 ani, încercarea de a ajunge la finalul podului a reprezentat 15 minute de amuzament sisific.

Pentru a-l găsi pe Gigel, cei doi bravi protagoniști trebuie să înfrunte toate pericolele care le ies în cale și să treacă probe ultra grele care devin din ce în ce mai vaste și ajung să se umple cu broaște căzute din cer… una dintre ele chiar presupune obținerea unui act de la primărie (realism 100 confirmed?).

Cheeki breeki

A, da… și să mai spun că jocul ăsta îți scoate în cale o babushka broască?!