REVIEW: Super Castlevania IV, SNES Classic Mini

Super Castlevania IV vs Super Ghouls N Ghosts

Inevitabil, dată fiind experiența mea cu Super Ghouls N Ghosts, am ajuns să compar cele două titluri. Amândouă au fost lansate în octombrie 1991 și prezintă protagoniști umani care se luptă cu forțe supranaturale pentru o cauză nobilă, amândouă au o atmosferă medievală (desi Castlevania înclină spre renascentism în anumite porțiuni din castel) și amândouă se bazează pe mecanici de joc specifice genului action-adventure 2D.

Super Castlevania IV iese însă în evidență datorită controlului mult mai fluid, a abordării artistice asupra graficii, a muzicii eclectice și antrenante, dar și a varietății decorurilor și nivelurilor. De fapt, tind să cred că fiecare element pe care îl putem identifica în titlul Capcom este îmbunătățit de către Konami în Castlevania. Până și povestea este mult mai captivantă și mai matură: nu ești un simplu cavaler care pleacă în căutarea prințesei, ci un nobil European care face parte dintr-o familie cu prestigiu, care folosește o armă mistică pentru a distruge forțele răului și pentru a restabili ordinea în univers.

În Super Ghouls N Ghosts, oricare 2 atingeri sunt fatale. Jocul celor de la Konami oferă ceva mai multă libertate de a greși și de a căuta alte căi de reușită. Sursă Imagine: 336gamereviews.

Factorul decisiv care transformă Super Castlevania IV într-o experiență plăcută și memorabilă este bara pentru viață. Super Ghouls N Ghosts nu poate niciodată să fie plăcut sau relaxant pentru că personajul poate suporta doar două lovituri înainte de a-și pierde viața. Prin comparație, Simon Belmont îi permite jucătorului să fie neglijent și să comită greșeli pe parcursul nivelurilor. Luptele cu boși sunt oricum anticipate de resursele necesare unei confruntări corecte, iar sistemul de vieți și continuări este sufficient de permisiv pentru a-i lăsa pe jucători să învețe prin încercări repetate.

După ce am petrecut ore întregi în care mi-am blestemat zilele jucând Super Ghouls N Ghosts, cel de-al patrulea titlu din seria Castlevania a fost pur și simplu o delectare. Abilitatea fără precedent de a lovi cu biciul în 8 direcții (care nu a mai fost folosită în niciun alt joc din serie lansat ulterior), posibilitatea de a urca sau coborî scările printr-o săritură și manevrabilitatea în aer a săriturilor reprezintă principalele îmbunătățiri aduse de Konami și motivele pentru care vei fi tentat să te avânți în necunoscut fără teamă. Atunci când știi că te poți apăra într-un mod just și echilibrat de forțele răului, îți permiți să te simți mai viteaz și să faci greșeli. Însă nivelurile sunt pline de capcane și apariții neașteptate, astfel încât o abordare moderată și precaută este oricând mai potrivită.