REVIEW: Watch Dogs 2 (M.I.A.)

Descoperite din întâmplare și parțial salvate dintr-un SSD Intel pe care îl credeam mort de tot, articole care ar fi trebuit să apară în numărul 8 (2017) al revistei NIVELUL2, nelansat, continuă să iasă la iveală pe site! După review-ul jocului Battlefield 1, al filmului Ghost in the Shell (2017) și preview-ul pentru Star Trek: Bridge Crew, continuăm cu review-ul lui Chester pentru Watch Dogs 2.

Review Watch Dogs: Legion, aici.

Forumul NIVELUL2 a fost odată locul de desfășurare al unui joculeț foarte simpatic între forumiști, pe numele său Hate Draft. Fiecare participant a trebuit să își facă o listă de 10 jocuri pe care le consideră supraevaluate, dezamăgitoare sau pur și simplu demne de toată ura și scârba ce se pot aduna în sufletul unui gamer. Desigur, fiecare alegere trebuia argumentată într-un mod cât mai convingător. Userul marvas, pe care îl salut pe această cale, a inclus Watch Dogs 2 în lista sa, iar în loc de descriere, a trântit doar o imagine cu personajele principale ale jocului, cu explicația că… nu mai e nevoie de nicio altă explicație, frate, uite-i pe-ăștia cum arată, e clar că jocul e un gunoi după ce haine au! Naiv cum sunt, l-am crezut pe cuvânt, iar în momentul în care mi-a parvenit discul cu Watch Dogs 2, mi-am dat ochii peste cap și am oftat prelung, deja gândindu-mă cu ce nenorocire urmează să îmi petrec următoarele ore. Însă Watch Dogs 2 mi-a oferit o surpriză neașteptată.

Trăzniții din Dedsec

Protagoniștii jocului sunt Marcus Holloway, un tânăr hacker originar din Oakland, California, și amicii săi din Dedsec, un grup de hackeri cu planuri mari și viziuni grandioase. Acțiunea se petrece într-o versiune fictivă a orașului San Francisco și a împrejurimilor sale, care frapează de la bun început prin cât de bine arată. După misiunea introductivă, în care Marcus trebuie să le dovedească celor din Dedsec că își merită locul printre ei infiltrându-se într-o clădire super securizată pentru a-și șterge cazierul, Watch Dogs 2 ne aruncă într-un open world viu, colorat și vibrant, care merită explorat pe îndelete. Versiunea virtuală a San Francisco arată extraordinar, de la plajele sale cu apă cristalină, de-ți vine să intri în apă cu tot cu rucsac și telefon, până la downtown-ul excentric și hipsteresc, plin de cafenele fancy, magazine de haine și personaje trăznite.

All eyes on you

Prima misiune de după intro îl găsește pe Marcus în chiloți, demolat pe podeaua unui apartament după o beție cruntă, așa că primul lucru de făcut este să te duci la cel mai apropiat magazin de suveniruri și să-ți cumperi ceva de îmbrăcat. Nu știu dacă asta au și intenționat Ubisoft Montreal, dar chiar am avut senzația că sunt un turist pierdut, care se holbează în toate direcțiile, îmbătat de frumusețea San Francisco-ului. Întregul oraș este deschis explorării de la bun început, așa că vă recomand să săriți într-o mașină sau pe un scuter și să o luați hai-hui pe străzi și bulevarde. Jocul chiar te încurajează să explorezi orașul și să descoperi locuri mișto prin Scout X, o aplicație care îți oferă puncte de experiență pentru fiecare landmark în fața căruia îți faci un selfie, alături de comentarii ironice de la prietenii din Dedsec, probabil plictisiți deja de atâtea selfie-uri.