REVIEW: World of Warcraft: Warlords of Draenor
Dar asta nu e tot, evident. Dungeon-urile sunt excelente ca design și conținut. Acum au dat drumul și la o parte din raiduri, inclusiv pentru LFR. Am reușit să le văd pe toate, a fost plăcut, după care, ca de obicei, am cam luat o pauză. Personal nu sunt genul care să farmeze prea mult după echipament, stats-uri, faimă, achievement-uri. Sunt în general pasionat de storyline, de univers, de experințe mai deosebite și uneori de role-play. Peste un anumit punct, WoW e tot grind. E mult mai evoluat, mult mai plăcut, dar e tot grind. Dacă nu ai o ghildă faină unde lumea să fie mai mult interesată de a juca din plăcere decât din nevoia de atinge performanță, atunci grind-ul ăsta devine muncă. Unde mai pui că în LFG, pentru eroice, la început e jale. Nimeni nu știe nimic și toată lumea se înjură. Personal, când am ajuns în punctul în care să fiu chemat ”huntard” de un oarecare, am decis să mă întorc la jocuri cu o comunitate mai puțin toxică.
Sunt multe de spus despre joc, pentru că foarte multe lucruri au fost schimbate. Există o poveste acolo, care, ca de obicei, e clară în proporție de 90%, dar prefer să nu elaborez prea mult pe această temă. De asemena, o dată cu conceptul de garnizoană, meseriile au primit un upgrade care le face, în opinia mea, mai plăcut de practicat și mai folositoare. Daily-urile sunt gândite pe un cu totul alt concept care, la fel, e mult mai potrivit, mai fain. Spre exemplu, dacă ai birt în garnizoană, primești quest-uri de dungeon adiționale. Dezvoltarea garnizoanei generează quest-uri complexe, ca de exemplu cel în care trebuie să îți faci AH-ul tău personal. În cazul în care nu s-a înțeles, garnizoana e instanțată pentru fiecare personaj în parte. Adică e orășelul tău propriu și personal în care, atunci când ai chef, mai poți invita pe cîte cineva. Conceptul are multe avantaje, dar ceea ce văd eu ca dezavantaj este că te simți cam singur, după aglomerația din Orgrimmar, care devenise obișnuință. Măcar nu ai lag.
Ce nu am reușit să joc prea mult este PVP. Am fost surprins să văd cat de mult conținut există acum comparativ cu un an și jumate în urmă, dar în afară de tipicele Randoms, nu am făcut nimic. Recunosc, nu am fost mare jucător de Arenă, deși cred că e o experiență plăcută. Iar în ceea ce privește world pvp, serverul pe care sunt e dubă populație de hoardă, așa că atunci când văd pe cineva din alianță, e ca la expoziție. Și nu e frumos să iei jugulara exponatelor.
Dacă se mai întreabă cineva dacă Warlords of Draenor e mai bun ca Pandaria, put spune cu siguranță că da. Părerea mea e că Pandaria a fost extraordinar ca și nou univers și design, mai ales după ultimul patch înainte de Draenor, doar că subiectul ales a fost mai greu de digerat de cei care nu sunt așa de mari iubitori de urși panda. Însă nu a adus nimic nou sau special. Draenor, pe de altă parte, este practic o renaștere a jocului, mai valoroasă ca și Cataclysm din multe puncte de vedere. Ca să nu mai zic ca ”Iron Horde is goddamn metaaaaaal!”
Warlords of Draenor este un mai mult decât un simplu expansion. Aduce atât de multe elemente de gameplay noi încât e practic o renaștere a lui World of Wacraft. Evident, ca de obicei, nimic nu e original ci idei preluate de pe la alții și implementate semnificativ mai bine. În asta excelează Blizzard (vezi și Heroes of the Storm). + noul sistem de garnizoana - cam scurt, chiar dacă crești de la 90 la 100 |
|
Gen: MMORPG Data lansării: 13 Noiembrie 2014 Platforme: PC Producător: Blizzard Entertainment Distribuitor: Activision Blizzard Rating: 13+ |
6 Comentarii
Radu
in ton cu noul expansion legat de cei mai mari razboinici ai orcilor, iata un episod despre… economia din wow si cum ajuta economia in viata reala:
https://www.youtube.com/watch?v=fDfNoCjtXvQ
D3F3
De ce torturezi cuvintele mai nea Locke: „daylies-rile, pentru că e ca este, probil, Granizoană, SWOTOR, asemena, dugeon, quest,uri complexe , Oggrimar, Ca să nu mai zic ca ”Iron Horde is godam metaaaaaal!”. Desi hai mai inteleg sa uiti sau sa nu pui diacritice, dar unele greseli sunt prea ciudate.”
Probabil ar trebui sa tai Review din titlu. Pentru ca acest articol nu este un review, este o prezentare a expansiunii. Ai vorbit doar de aspectele pozitive ale jocului, nu ai criticat nimic, dar la final: ” e cam scurt, content putin la nivel maxim” si sunt de parere ca pretul ar fi trebuit mentionat, deoarece fiecare expansiune la WoW costa cat un joc nou, si trebuie sa platesti si taxa lunara.
Povestea e varza, bine ca ai dat skip in review la partea aia. Acelasi rau ne ataca si noi cei invincibili mergem sa salvam lumea. Dar pentru ca jocul este vechi de 10 ani, noi suntem niste marionete ale quest-urilor, daca ne zice sa ii eliberam pe aia din Twilight’s Council in jungla aia, ii eliberam si ii lasam sa scape. Desi aia sunt aproape complet goliti de magie, iar noi suntem deja extrem de puternici, nu incercam sa ii omoram. Ii lasam sa plece, si dupa mergem in urmarire dupa ei.
Oamenilor nu le-a placut MoP, doar pentru ca a avut Kung Fu Panda in ea? Dugeon-urile plictisitoare, dailies dailies dailies dailies, Raufacatori plictisitori, Warlock Green Fire Flavor of the Expansion Class. Astea au fost cateva din problemele expansiunii.
Scuze dar aveam asteptari mai mari de la site-ul si echipa din spatele lui.
alva
HAHA! Locke, vai, de cand n-am mai citit un articol de-al tau, habar n-aveam ca te-ai intors cu baietii! Inca am un numar al revistei LEVEL in care iti anuntai plecarea! Articolul mi-o facut seara! Noroc si voie buna!
Sebastian Bularca
Pentru româna arhaica și greșelile de ortografie îmi cer scuze. Bag samă că aproape 5 ani de când îs plecat și-au spus cuvîntul. În rest, vorbim doar de opinii.
Țin doar să menționez că vânzările Myst of Pandaria au fost jalnice pentru că Panda. Oamenii nu l-au cumpărat pentru că a venit cu o poveste prea de nișă. Așa că nu aveau cum să se plictisească de el înainte să îl joace. Cu Draenor au năvălit toți pe el pentru ca Pa Panda.
Mulțam alva. La fel :).
Ziskele
„Personal nu sunt genul care să farmeze prea mult după echipament, stats-uri, faimă, achievement-uri. Sunt în general pasionat de storyline, de univers, de experințe mai deosebite și uneori de role-play. Peste un anumit punct, WoW e tot grind. E mult mai evoluat, mult mai plăcut, dar e tot grind.”
Am acelasi sentiment, motiv pentru care rar joc MMO-uri. Star Wars m-a tinut mai mult in priza din acest punct de vedere.
Aidan
Cineva a zis Star Wars…prin urmare, am aterizat aici. Văd că totul e în regulă, continuaţi să faceţi ce făceaţi ca şi cum nu aş fi aici, privind din spatele perdelei…